xbox kontroll Bluetooth. Vilken bluetooth dongel?

Permalänk

xbox kontroll Bluetooth. Vilken bluetooth dongel?

Hej. Har en xbox one kontroll. Men när jag försöker spela så laggar det och blir ospelbart. Bluetooth dongeln är en billig 4.0 var det iaf (vet inte vad det innebär men antar att det är bättre än 3.0 (: )

Hur som helst. Enligt nätet så verkar fler ha bekymmer.
Är boxkontroller med blåtand helt värdelösa eller är min billiga dongel värdelös?
"Folk" på nätet verkar ge upp och köpa den officiella adaptern. Men den använder ju inte blåtand. Jag är inställd på att köpa officiella adaptern men det känns surt iom att jag köpte en kontroll som ska fungera över blåtand. Men ni kanske har nått råd innan jag köper

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur billig är din dongel? en dollar på aliexpress eller 150 spänn på typ Kjell?

När jag kör min kontroller direkt till laptopen får jag inga som helst problem, men den har ju inbyggd bluetooth.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hur billig är din dongel? en dollar på aliexpress eller 150 spänn på typ Kjell?

När jag kör min kontroller direkt till laptopen får jag inga som helst problem, men den har ju inbyggd bluetooth.

150:- på kjell är ofta samma som kostar $1 på Aliexpress.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av roosterx:

150:- på kjell är ofta samma som kostar $1 på Aliexpress.

Japp, men har gått igenom QC, och du får garanti och öppet köp. Kjell (eller classe, teknikmagasinet, whatever) står bakom produkten och garnaterar att den fungerar.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte en billig Trust 4.0 adapter till killen hemma och han har inte klagat, jag började själv köra med min dators inbyggda trådlösa.

Om du har den på baksidan av datorn kanske du ska se till att ha fri sikt, men det ska gå att få det att fungera.
Det kan ju vara att du fått en med äldre chip i - jag testade två 3.0 och 3.1 bt-stickor och det fungerade inte alls.

PC-adaptern blir ju värt det om du ska köpa paketet med en ny kontroller och får den på köpet ( då på rea eller knappt använd begagnad).

Permalänk

Den officiella xbox dongeln är överlägsen enligt mig. Den använder wi-fi om jag minns rätt och stödjer headset utgången, längre räckvidd, upp till 8 kontroller samtidigt. Strular aldrig med parkoppling eller något. BT på windows är sämst om du frågar mig.

Permalänk
Skrivet av ProcrastLife:

Den officiella xbox dongeln är överlägsen enligt mig. Den använder wi-fi om jag minns rätt och stödjer headset utgången, längre räckvidd, upp till 8 kontroller samtidigt. Strular aldrig med parkoppling eller något. BT på windows är sämst om du frågar mig.

ganska säker på att det inte är "wifi".

möjligen RF 2.4Ghz för vill minnas att kontrollen har både BT och RF i sig men RF signalen går bara kontakta med microsofts sticka.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProcrastLife:

Den officiella xbox dongeln är överlägsen enligt mig. Den använder wi-fi om jag minns rätt och stödjer headset utgången, längre räckvidd, upp till 8 kontroller samtidigt. Strular aldrig med parkoppling eller något. BT på windows är sämst om du frågar mig.

Håller helt med. Har en sådan själv, funkar hur bra som helst.

Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows (PC)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3331619