Twitter riskerar böter på upp till 250 miljoner USD

Permalänk
Melding Plague

Twitter riskerar böter på upp till 250 miljoner USD

Missbruk av personlig data i syfte att anpassa reklam får FTC att inleda en utredning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag trodde det ingick.
#besviken

Permalänk

Urgh, sociala media är en folksjukdom.

Permalänk
Medlem

stäng ner twitter istället.. värre skit får man ju leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilossolin:

Urgh, sociala media är en folksjukdom.

..skriver Nilsossolin på sociala media.

Ja, swec är också sociala media.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

twitter med en omsättning på 3.4 miljard USD har säkerligen tjänat in mer än 150 miljoner på att ge ut mer data än avtalat.

150 miljoner motsvarar inte ens 5% av deras omsättning, ge de lite böter som känns istället.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Det tråkiga här är ju att detta leder till att folk kommer skygga 2 faktor autentisering, vilket leder till sämre säkerhet överlag och definitivt avslöjar att 2 faktor autentisering är mindre säkert än vad man kan tro.
Det finns ingen anledning till att 3e partners ska ha tillgång till information kopplat till 2FA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

..skriver Nilsossolin på sociala media.

Ja, swec är också sociala media.

Mja, det är inte riktigt sant.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man inte har ett Twitter konto då!

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

värre skit får man ju leta efter.

... Facebook? Tiktok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

... Facebook? Tiktok?

Tiktok är helt sjukt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

@Nioreh83:

Påstod inte att jag inte använder det. Jag sa ju trots allt folksjukdom, och jag anser mig vara "folk".