Bredband2 höjer Priserna utan att meddela kund (Även under bindningstid)

Permalänk
Medlem

Bredband2 höjer Priserna utan att meddela kund (Även under bindningstid)

Hade ingått ett avtal med bindningstid på 1år mot 4 månaders halva priset efter 4 månaderna det priset vi kommit överänns
Men nu i dagarna höjer de priset trots att man har en bindningstid jag kontaktar då bredband2 då säger vi upp dig som kund då du inte godkänner höjningen.
Konstig hantering bindningstid brukar innebära att man har samma pris tills bindningstiden är slut.

Uppmanar er som har Bredband2 att kontrollera era fakturor ni har säkert också fått höjningar om ni är i Openuniverse öppna nät iaf kanske även andra nät.

Så nu är det till att leta ny operatör:
Har bestämt mig för 100/10
men frågan vem man skall välja:
Aardnet 249:- startavgift 199:- enbart support 9:00 tom 17:00 mån tom fredag.
Bahnhof 269:- ej startavgift 3 månader halva priset
A3 259:- ej startavgift 4 månader halva priset
Ownit (Telenor) 259:- ej startavgift 3månader 99:- månaden.
Halebop (Telia) 279:- ingår C-more 1år.

Lutar själv mest mot A3 eller Ownit.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Ownit. Jag önskar att jag hade haft bra erferenhet av Bahnhof. Men tyvärr varken med nät eller kundtjänst.

https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

https://se.trustpilot.com/review/ownit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jag skulle säga Ownit. Jag önskar att jag hade haft bra erferenhet av Bahnhof. Men tyvärr varken med nät eller kundtjänst.

https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

https://se.trustpilot.com/review/ownit.se

Jag har väl liknande erfarenheter av Bahnhof sen tidigare men tänkte att de kanske blivit bättre med åren.
Jag tyckte Bredband2 var en bra operatör tidigare men nu har de spårat ur då de höjer priser under pågående bindningstid.

Ja jag lutar åt A3 för att de är en mindre operatör och var bra när de gick under namnet T3.

Ownit hade jag tidigare goda erfarenheter av dock innan Telenor köpte dem jag gillar inte Telenor som bolag som numera äger dem.
Men att jag fortfarande funderar på dem är att folk har fortfarande goda erfarenheter av dem trots att de numera ägs av just Telenor.
Men jag får erkänna iaf att de har ett bra nät.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Jag har väl liknande erfarenheter av Bahnhof sen tidigare men tänkte att de kanske blivit bättre med åren.
Jag tyckte Bredband2 var en bra operatör tidigare men nu har de spårat ur då de höjer priser under pågående bindningstid.

Ja jag lutar åt A3 för att de är en mindre operatör och var bra när de gick under namnet T3.

Ownit hade jag tidigare goda erfarenheter av dock innan Telenor köpte dem jag gillar inte Telenor som bolag som numera äger dem.
Men att jag fortfarande funderar på dem är att folk har fortfarande goda erfarenheter av dem trots att de numera ägs av just Telenor.
Men jag får erkänna iaf att de har ett bra nät.

A3 har tyvärr inte investerat särskilt mycket i sitt nät. De låg bra till för några år sedan, men sedan de blev A3 har det varit struligt.
Farsan har dem och i en lägenhet så tappar man internet ett par sekunder några gånger per dygn. Inte roligt när man streamar eller för den delen har teams-möten.

Själv har jag ownit och de har varit fantastiska. Har fått tre publika ip adresser:)

Permalänk
Medlem

Hade bredband2 för några år sedan. Sen flyttade jag och fick stå ut med Telia Adsl. nu har jag flyttat igen och nu kan jag få riktigt bredband. Jag valde Th1ng, bra pris. Vet inte om du kan välja dessa. https://www.th1ng.se/

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Vi har ownit i föreningen och det har funkat utan problem i 7 år. Betalar extra för 700-1000/1000 och
upplever att jag får det jag betalar för. Bra support när jag väl behövt hjälp. Kan rekommendera.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Hade b2 som första bredband. Har nog aldrig någonsin haft så mycket problem med något företag som jag hade med b2. Helt sinnessjukt dåligt från kundservice till internetuppkoppling.

Sen fick jag Ownit * que halleluja * och jävlar vad bra.

Go for it

Permalänk
Medlem

Har Bredband2, har iofs åsikter om deras prissättning liksom TS men inte velat byta då det funkat väldigt bra, fick även publik IP utan knussel. Däremot har min son jagat kostnader och en del leverantörer har fungerat såsådär avseende stabilitet o svarstider.

Permalänk
Medlem

Är inte bunden men verkar som bahnhof höjt för mig. Rätt säker på qtt närnjag tecknade var det 239kr månaden men nu är det 279kr. Inte ens tänkt på det netflix och sådant meddelar iaf.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jag skulle säga Ownit. Jag önskar att jag hade haft bra erferenhet av Bahnhof. Men tyvärr varken med nät eller kundtjänst.

https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

https://se.trustpilot.com/review/ownit.se

Jo det blir troligen Ownit 1 Augusti när tiden för nuvarande operatör går ut.

Skrivet av Talisker00:

A3 har tyvärr inte investerat särskilt mycket i sitt nät. De låg bra till för några år sedan, men sedan de blev A3 har det varit struligt.
Farsan har dem och i en lägenhet så tappar man internet ett par sekunder några gånger per dygn. Inte roligt när man streamar eller för den delen har teams-möten.

Själv har jag ownit och de har varit fantastiska. Har fått tre publika ip adresser:)

Ok ja under T3 tiden tyckte jag de var bra det låter lite oroande med A3 lutar alltmer åt Ownit då.

Skrivet av Ploppsan:

Hade bredband2 för några år sedan. Sen flyttade jag och fick stå ut med Telia Adsl. nu har jag flyttat igen och nu kan jag få riktigt bredband. Jag valde Th1ng, bra pris. Vet inte om du kan välja dessa. https://www.th1ng.se/

Jo jag kan få Th1ng de tar 249:- 199:- i startavgift men support som bara har öppet 8:00 tom 13:00 vardagar.
Försökte dessutom ta kontakt med dem innan jag tog Bredband2 men det var väldigt svårt att komma fram både på chatt och Telefon och de verkar vara så https://se.trustpilot.com/review/th1ng.se
Kanske har du haft tur eller så har de skärpt till sig sen senast men en support som bara är öppen 8:00 tom 13:00 Vardagar.
Visst funkar nätet och man aldrig behöver nå sin ISP så kanske det funkar.

Skrivet av Jud1th:

Vi har ownit i föreningen och det har funkat utan problem i 7 år. Betalar extra för 700-1000/1000 och
upplever att jag får det jag betalar för. Bra support när jag väl behövt hjälp. Kan rekommendera.

Jo i en tidigare lägenhet hade jag också Ownit men var över 12år sen.

Skrivet av Harbls:

Hade b2 som första bredband. Har nog aldrig någonsin haft så mycket problem med något företag som jag hade med b2. Helt sinnessjukt dåligt från kundservice till internetuppkoppling.

Sen fick jag Ownit * que halleluja * och jävlar vad bra.

Go for it

I början kring 2010-2011 tyckte jag de hade dålig kundservice men på senare tid hade lyft sig men att inte meddela prishöjning och dessutom höja när man är bunden i ett avtal var droppen.

Skrivet av aliassund:

Har Bredband2, har iofs åsikter om deras prissättning liksom TS men inte velat byta då det funkat väldigt bra, fick även publik IP utan knussel. Däremot har min son jagat kostnader och en del leverantörer har fungerat såsådär avseende stabilitet o svarstider.

Funkat bra men att höja priset när man är bunden i ett avtal var droppen som fick bägaren att rinna över.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Haft haft både med Ownit och Bahnhof att göra. Min röst lägger jag på Ownit. Mycket bättre kundtjänst.

Permalänk
Sötast

Ownit, tveklöst.

Permalänk
Medlem

Det blev Ownit 100/10 hittills nöjd.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Välj absolut inte Bahnhof. Det är som upplagt för problem och en kundtjänst som inte existerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Välj absolut inte Bahnhof. Det är som upplagt för problem och en kundtjänst som inte existerar.

Ok valet hamnade på Ownit till sist.
Gjorde ett test att både chatta med de som hade kundservice med chatt samt ringa följande:
Ownit, A3, Aardnet, Bahnhof

Frågade samtliga om:
1) Autogiro eller annan betalningsmetod fanns.
2) om deras nät var BGP säkrat: https://isbgpsafeyet.com/
3) Vilken är lägsta hastighet som utlovas

Ownit:
Svar på chatt säkert inom 15 sek.
Svar i Tele under 2min båda gånger.
1) Ja
2) Ja
3) 75% av hastigheten som är beställd.

A3:
Svar av en dum chattbot direkt ca 7min tills handläggare
Svar Tele 33min och 47min andra gången.
1) Ja
2) Vet inte, eget test med gratis 10/10 1 månad visar att Nej de är inte säkrat.
3) 75% av hastigheten

Aardnet:
Har ingen chatt
ena gången svar inom 3min i tele andra gången gick det så man skulle lämna meddelande trots att klockan var 15:30
1) Ja
2) Vet inte
3) Vet inte

Bahnhof:
Kom inte åt chatt då ej kund
Tele 47min samt 51min.
1) Ja
2) Kanske
3) 80% av hastigheten

Halebop:
enbart chatt 5min samt 12min
Har ej tele.
1) Ja
2) Vet inte (egen notering eftersom det indirekt är Telia och de har säkrat sitt nät så är svaret ja)
3) Vet inte

Således min lilla undersökning visar att Ownit har klart bäst kundservice.
De var relativt tekniskt kunniga också.

Aardnet kändes klart sämst på alla fronter.

Halebop trevliga men fick inte direkt svar på mina frågor.

Bahnhof kändes lite arroganta i tonen typ som att vafan ringer du för jag har annat för mig.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Ok valet hamnade på Ownit till sist.
Gjorde ett test att både chatta med de som hade kundservice med chatt samt ringa följande:
Ownit, A3, Aardnet, Bahnhof

Frågade samtliga om:
1) Autogiro eller annan betalningsmetod fanns.
2) om deras nät var BGP säkrat: https://isbgpsafeyet.com/
3) Vilken är lägsta hastighet som utlovas

Ownit:
Svar på chatt säkert inom 15 sek.
Svar i Tele under 2min båda gånger.
1) Ja
2) Ja
3) 75% av hastigheten som är beställd.

A3:
Svar av en dum chattbot direkt ca 7min tills handläggare
Svar Tele 33min och 47min andra gången.
1) Ja
2) Vet inte, eget test med gratis 10/10 1 månad visar att Nej de är inte säkrat.
3) 75% av hastigheten

Aardnet:
Har ingen chatt
ena gången svar inom 3min i tele andra gången gick det så man skulle lämna meddelande trots att klockan var 15:30
1) Ja
2) Vet inte
3) Vet inte

Bahnhof:
Kom inte åt chatt då ej kund
Tele 47min samt 51min.
1) Ja
2) Kanske
3) 80% av hastigheten

Halebop:
enbart chatt 5min samt 12min
Har ej tele.
1) Ja
2) Vet inte (egen notering eftersom det indirekt är Telia och de har säkrat sitt nät så är svaret ja)
3) Vet inte

Således min lilla undersökning visar att Ownit har klart bäst kundservice.
De var relativt tekniskt kunniga också.

Aardnet kändes klart sämst på alla fronter.

Halebop trevliga men fick inte direkt svar på mina frågor.

Bahnhof kändes lite arroganta i tonen typ som att vafan ringer du för jag har annat för mig.

Kul att du ägnade tid åt detta. Stort tack för det! Blir nog ett byte snart till Ownit istället för Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Har bredband2 även om jag inte hade någon bindningstid tycker jag det är svagt att inte meddela prisförändring på 57kr i månaden. Från 98 till 155 kronor. När jag ringde så sa de att de skickat brev. Det roliga är att jag anslöt både föräldrar och svärföräldrar till bredband2 då det fungerat bra för mig och de har inte heller fått något brev. Missat 3/3 då känns det som skitsnack att de gått ut med något. Tycker det är riktigt svagt att ändra priset nu under Corona tider. Även om de erbjöd mig att stanna kvar för 108kr i månaden om jag band mig i 12 månader så tackade jag nej!

Permalänk
Medlem

Har ownit själv me efter att ha rekkomenderat grannen ownit och sett hur dåligt support det var när det krånglade för honom så avråder jag dig starkt från att tecka ett avtal med dem.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Bahnhof alla dar i veckan, vad ska man med en tillgänglig support när den ALDRIG behövs = 15 år ytan krångel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kul att du ägnade tid åt detta. Stort tack för det! Blir nog ett byte snart till Ownit istället för Bahnhof.

Brukar försöka göra lite research innan jag beställer oftast då kan jag dela med mig av mina upplevelser sen kan andra ha andra uppfattningar.

Skrivet av Zargoz:

Har ownit själv me efter att ha rekkomenderat grannen ownit och sett hur dåligt support det var när det krånglade för honom så avråder jag dig starkt från att tecka ett avtal med dem.

Nu har jag redan Tecknat med Ownit. Tråkigt att du är missnöjd med Ownit.
Jag var tveksamt inställd till Ownit tidigare då de blivit uppköpta av Telenor och ingår i Telenorkoncernen.
Hade dem dock på ett annat ställe innan Telenor köpte upp dem 2012 och tyckte dem var kanon då.

Skrivet av M_X_E_Q:

Bahnhof alla dar i veckan, vad ska man med en tillgänglig support när den ALDRIG behövs = 15 år ytan krångel

Det är väl förstås sant men jag föredrar ändå att det finns en lättillgänglig support om problem mot all förmodan skulle uppstå.
Men bra att du är nöjd med Bahnhof jag vet inte så mycket om deras tjänsteleverans hade dem senast 2011 och tyckte de var ok fram till att man behövde supporten.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Om man kör operatörer i ett stadsnät spelar det ingen roll vilken operatör man kör med. Alla är lika långsamma och tar samma priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Har bredband2 även om jag inte hade någon bindningstid tycker jag det är svagt att inte meddela prisförändring på 57kr i månaden. Från 98 till 155 kronor. När jag ringde så sa de att de skickat brev. Det roliga är att jag anslöt både föräldrar och svärföräldrar till bredband2 då det fungerat bra för mig och de har inte heller fått något brev. Missat 3/3 då känns det som skitsnack att de gått ut med något. Tycker det är riktigt svagt att ändra priset nu under Corona tider. Även om de erbjöd mig att stanna kvar för 108kr i månaden om jag band mig i 12 månader så tackade jag nej!

Ja jag tyckte också Bredband2 var ok fram tills att de höjer priset utan att meddela men att dessutom höja priset trots att man var bunden kändes ännu underligare.

Skrivet av Dinkefing:

Om man kör operatörer i ett stadsnät spelar det ingen roll vilken operatör man kör med. Alla är lika långsamma och tar samma priser.

Där har du fel de går på gemensam infrastruktur i det öppna nätet till överlämningspunkt där operatörens nät tar över så till viss del spelar val av operatör roll för eventuell peering och ping.
Tidigare gick jag i Telenors nät och sen in i Bredband2 nät och sen peerade jag vidare.
Nu ser jag att jag går i Telenors nät merparten i Ownits nät till de sakerna jag har kollat.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a: Som sagt, har själv ownit men grannen när han hade problem med uppkopplingen satt i kö i mer än FEM JÄVLA TIMMAR!!!! Tråkigt när det var jag som rekommenderade ownit till honom. Saken är den att de löste inte problemet under 2 månaders tid så han beställde bredband 2 som kopplades in efter 1 timme...helt sjukt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Var tvungen kolla min autogiro bara för det, fortfarande 99kr för 100/100 med bredband2. Jag vet att OP tar sig från dom men gav ingen info i samband med de andra leverantörerna, så här är mina som bör tas med lite salt:

Frågor (saxat från OP):
1) Autogiro eller annan betalningsmetod fanns.
2) om deras nät var BGP säkrat: https://isbgpsafeyet.com/
3) Vilken är lägsta hastighet som utlovas

Bredband2:
1) Autogiro finns
2) BGP-säkrad.
3) Ingen aning, men har alltid haft 10-12MB/s.

Gällande support, vet ej om de har chat (tvivlar), har ringt två gånger, första gången var jag i kö i runt 90 minuter, andra gången svarade de nästan direkt (i jämförelse, typ... 3-15min? Kommer ej ihåg). Värt att notera, första gången var det stadsnätet (eller nåt) som hade problem, vilket var varför det tog så lång tid att svara (alla ringde), andra gången glömde jag bort att testa starta om routern innan jag ringde, var lagom pinsamt när de bad mig starta om den och jag insåg att 1) jag hade glömt göra det och 2) det lär fixa problemet (vilket det även gjorde).

Så 99kr är löjligt bra peng för tjänsten, men nu behöver jag klura ut om de kommer försöka smyghöja för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@Grabben_83a: Som sagt, har själv ownit men grannen när han hade problem med uppkopplingen satt i kö i mer än FEM JÄVLA TIMMAR!!!! Tråkigt när det var jag som rekommenderade ownit till honom. Saken är den att de löste inte problemet under 2 månaders tid så han beställde bredband 2 som kopplades in efter 1 timme...helt sjukt.

Det är surt.
Vad var problemet att det inte blev aktiverat eller sluta uppkopplingen fungera? Dålig hastighet?
Var det nu under Coronapandemin? Så har de sagt till mig att de har haft problem med att de inte haft tillräckligt med personal men att de utbildat upp och håller på att utbilda personal.

Skrivet av Raphaei:

Var tvungen kolla min autogiro bara för det, fortfarande 99kr för 100/100 med bredband2. Jag vet att OP tar sig från dom men gav ingen info i samband med de andra leverantörerna, så här är mina som bör tas med lite salt:

Frågor (saxat från OP):
1) Autogiro eller annan betalningsmetod fanns.
2) om deras nät var BGP säkrat: https://isbgpsafeyet.com/
3) Vilken är lägsta hastighet som utlovas

Bredband2:
1) Autogiro finns
2) BGP-säkrad.
3) Ingen aning, men har alltid haft 10-12MB/s.

Gällande support, vet ej om de har chat (tvivlar), har ringt två gånger, första gången var jag i kö i runt 90 minuter, andra gången svarade de nästan direkt (i jämförelse, typ... 3-15min? Kommer ej ihåg). Värt att notera, första gången var det stadsnätet (eller nåt) som hade problem, vilket var varför det tog så lång tid att svara (alla ringde), andra gången glömde jag bort att testa starta om routern innan jag ringde, var lagom pinsamt när de bad mig starta om den och jag insåg att 1) jag hade glömt göra det och 2) det lär fixa problemet (vilket det även gjorde).

Så 99kr är löjligt bra peng för tjänsten, men nu behöver jag klura ut om de kommer försöka smyghöja för mig med.

Jag kan svara att Bredband2 har chatt då jag hade dem innan.
Bredband2 garanterar 75% som minimum.
99:- mån för 100/100 är väldigt billigt du betalar ingen mer nätavgift?
Höjningen gjorde iaf i openuniverse nät och helt utan att meddela.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Det är surt.
Vad var problemet att det inte blev aktiverat eller sluta uppkopplingen fungera? Dålig hastighet?
Var det nu under Coronapandemin? Så har de sagt till mig att de har haft problem med att de inte haft tillräckligt med personal men att de utbildat upp och håller på att utbilda personal.

Jag kan svara att Bredband2 har chatt då jag hade dem innan.
Bredband2 garanterar 75% som minimum.
99:- mån för 100/100 är väldigt billigt du betalar ingen mer nätavgift?
Höjningen gjorde iaf i openuniverse nät och helt utan att meddela.

Det var uppkopplingen som inte var aktiverad. Ringde stadsnätet som sa att de inte hade någon beställning från Ownit även om de lovade att de skulle göra det under flera veckor. Varje gång fick vi sitta i flera timmar i kö. Sen ändå var det inget aktiverat. Ringde stadsnätet flera gånger om men aldrig blev något aktiverat.
Till slut efter 2 månader gav vi upp och grannen beställde bredband2 som blev aktiverad nästan omgående.
Det värsta var att Ownit skickade räkning till min granne på 2 månader som han dumt nog betalade fast han hade INGEN aktiv uppkoppling under tiden.
Det var i november så nej.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

99:- mån för 100/100 är väldigt billigt du betalar ingen mer nätavgift?

Jo, nätavgift men det går väl till kommunen oavsett val av ISP så har inte med ISPn att göra tänker jag. Jag kommer inte ihåg exakt belopp men tror det rör sig om någon hundring eller två i månaden.

Permalänk
Avstängd

Jag minns att Banhof skröt om att de har bra sekretess för sina kunder, men under incidenten med TPB-razzian gav de bort all information om den kunden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Det var uppkopplingen som inte var aktiverad. Ringde stadsnätet som sa att de inte hade någon beställning från Ownit även om de lovade att de skulle göra det under flera veckor. Varje gång fick vi sitta i flera timmar i kö. Sen ändå var det inget aktiverat. Ringde stadsnätet flera gånger om men aldrig blev något aktiverat.
Till slut efter 2 månader gav vi upp och grannen beställde bredband2 som blev aktiverad nästan omgående.
Det värsta var att Ownit skickade räkning till min granne på 2 månader som han dumt nog betalade fast han hade INGEN aktiv uppkoppling under tiden.
Det var i november så nej.

Ok så de hade ingen funktion att aktivera direkt ifrån portalsidan eller aktiveringen hade uppenbarligen inte gått som den skulle.
Konstigt att de inte löste det snabbare Ownit borde åtminstone ha skickat ett felanmälan till stadsnätet att de inte kan koppla på sig på porten.
Trist upplevelse hoppas din granne slipper prishöjning utan att Bredband2 hör av sig de verkar höja på flera ställen utan att meddela.

Skrivet av Raphaei:

Jo, nätavgift men det går väl till kommunen oavsett val av ISP så har inte med ISPn att göra tänker jag. Jag kommer inte ihåg exakt belopp men tror det rör sig om någon hundring eller två i månaden.

Går till kommunen eller den som driftar stadsnätet min kostnad för stadsnätet / öppna nätet är redan inräknad i priset 259:- för 100/10 så jag vet inte hur mycket operatören faktiskt får då jag ser slutsumman av den kostnad jag skall betala.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Inaktiv

Av nämnda operatörer så känns det som att Bahnhof är det självklara valet. Iallafall för mig. Förutom Bahnhof och Halebop så har jag inte hört talas om en enda av de andra aktörerna, Ownit jo men bara i dåliga sammanhang, eller iallafall är det vad jag lagt på minnet.