Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Hedersmedlem

Idag kom äntligen en klocka jag väntat på väldigt länge, helt fantastiskt snygg! Synd att jag precis vant mig vid att ha en Apple Watch på handleden... man har ju dock två sådana antar jag?

https://www.kickstarter.com/projects/947228743/raconteur-swed...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lite mer skoj inhandlat!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Nu är man där igen och håller på och skruvar, kom hem ett Gigabyte B550 itx moderkort till.

https://i.imgur.com/wmSwWQ8.jpg

Vad ska du köra för chassi? Blir nyfiken när det är så stor kylare och så litet moderkort

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Basse: Är den en 2-in-1 med penna eller hur är det? Läst att den inte är det men samtidigt är väl Yoga så vitt jag vet 2-in-1 och den är även listad som det på Lenovos hemsida.

Den har inte 2 in 1 funktion, kanske är något man kan välja som tillval?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Nytt kamerastativ - Sirui T-1205SK. iPhone 8 Plus med som storleksjämförelse.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Två Ikea-hyllor och kabelkanaler ifrån Tjelloco, Nu är CX monstret med tillbehör säkert från ungarna.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Vart en ny bräda, ett Varmilo VA69 Special Edition med Silent Reds, då jag inte var nöjd med mitt Ducky One2 Mini. Tycker Varmilo känns så mycket mer kvalitet än Ducky. Haft två från Ducky och två Från Varmilo... Varmilo vinner varje gång haha! Tills jag bygger mitt eget

Även en ny fläkt till fronten!

Köpte även denna, för att ge min burk ett litet facelift. Men som den jävla smooth brain man är så glömmer man bort hur stor en NH-D15 är så den får nog vänta tills man införskaffar en mindre kylare eller en liten sluten loop

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Massa nice!

Fasen, andra bilden fick mig att undra varför du hade den gråa manicken inne i datorn. Efter en kopp kaffe så märkte man ju att det var spegelbilden....
Tur det är fredag

Förövrigt så kan jag faktiskt hålla med när det gäller Varmilo VS Ducky. Duckys nya känns inte alls lika bra som dom gamla tyvärr.
Kör själv med ett Ducky YOTH MX Green, och det är iofs byggt som en jävla stridsvagn.
60% med en vikt på i runda slängar 1200gram. Ligger rätt stadigt om man säger så

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Flyttade ut på landet bland grusvägar för sisådär 4 år sedan och har sedan dess knappt rört min fina hybridcykel utan dämpare och med smalla platta däck = obehagligt och obekvämt på grövre grus. Bestämde mig nu för att sälja den men i sista sekund kom jag på att jag kan testa sätta på mountainbikedäck och se om den då blir behaglig på grusvägar. 400kr senare sitter de på och OJ vilken skillnad. Mycket mjukare och hela cykeln hoppar inte i sidled när jag rullar över stenar. Nu ser den dessutom coolare ut! Årets köp

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fasen, andra bilden fick mig att undra varför du hade den gråa manicken inne i datorn. Efter en kopp kaffe så märkte man ju att det var spegelbilden....
Tur det är fredag

Förövrigt så kan jag faktiskt hålla med när det gäller Varmilo VS Ducky. Duckys nya känns inte alls lika bra som dom gamla tyvärr.
Kör själv med ett Ducky YOTH MX Green, och det är iofs byggt som en jävla stridsvagn.
60% med en vikt på i runda slängar 1200gram. Ligger rätt stadigt om man säger så
https://i.imgur.com/rUvTOsD.jpg

Åh, har alltid velat ha ett av de där modellerna, de verkar så jävla rejäla! Tycker alltid de varit så tilltalande! Men ja, Ducky har på sista tiden blivit... lata?
stabsen rasslar som en maracas på mina Ducky men inte ens ping från mina Varmilo, så någon skillnad är det ju!

Hahaha ja, försökte verkligen att få det att se ut som att mitt ljudkort var på utsidan iaf! Nackdelen med att ha noll fotografisk kunskap

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Fixade lite förvaring till mina tvättprylar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har blivit två nya böcker och en monitor arm för min primära skärm.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Vart fick du fatt på extreme privacy-boken?😊

Permalänk
Medlem

Införskaffade en Formula V2 från Fanatec för att köra GT & Formelbilar. Helnöjd hittills, var inte säker på Alcantara-greppen men kör numera med handskar så det blev bra ändå.

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Kompletterade med Logitech Wireless prylar igår. (G915 TKL och Pro X Wireless headset är nya)
Tråkig prislapp men jag är positivt överraskad av båda hittills.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

Vart fick du fatt på extreme privacy-boken?😊

Beställde båda på Amazon.de 🙂

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Kompletterade med Logitech Wireless prylar igår. (G915 TKL och Pro X Wireless headset är nya)
Tråkig prislapp men jag är positivt överraskad av båda hittills.

https://i.imgur.com/nZInP1R.jpg

Hur gillar du headsetet? Har ett sennheiser game zero men är lite sugen på trådlöst och logitechs verkar sköna.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Hur gillar du headsetet? Har ett sennheiser game zero men är lite sugen på trådlöst och logitechs verkar sköna.

Har bara använt de några timmar, men mina intryck so far:

Ljud: Kanon, bättre än vad jag väntade mig från ett trådlöst headset i denna prisklassen. Men jag har inte testat tex. arctis pro eller sennheisers trådlösa.
Komfort: Helt OK för mig.
Räckvidd: Utmärkt, fungerar i hela min lägenhet 65kvm.
Mikrofon: Verkar inte superbra, det finns massor av inställningar för den så det kanske går att få till OK. Reviews skiljer sig angående mikrofonen, det finns några stycken att kolla på youtube.
(jag kommer använda min modmic wireless då den är klart bättre)

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

EN STUDIO MONITOR. Presonus R65. Den som står på flyttlådorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-01b0353e8bdd55e6e181d11b951cd759.jpg
Råkade bli ett impulsköp, Yunker 5/ AK-74 tillverkad av Izhmash i Ryssland(samma företag som tillverkar Kalashnikov, delar 93% av delarna med en äkta AK) Skjuter 6mm BB-kulor, finns även en version som skjuter luftgevärskulor. Den verkar betydligt vanligare för denna version går knappt att hitta info om. Manualen som följde med vara bara på Ryska/kyrilliska

Var får man tag på en sådan skönhet?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mr Higgs:

Införskaffade en Formula V2 från Fanatec för att köra GT & Formelbilar. Helnöjd hittills, var inte säker på Alcantara-greppen men kör numera med handskar så det blev bra ändå.

http://www.bilddump.se/bilder/20200801012642-194.71.217.72.jpg

Vad kostar en sådan pjäs? Väldigt trevlig!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vad kostar en sådan pjäs? Väldigt trevlig!

€370, ca 3800kr. Jodå, det får den la vara värd

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Vad kostar en sådan pjäs? Väldigt trevlig!

Tror att de går att beställa via Polen, hittade iaf en sida där som sålde
Kostar dock en slant, nästan 9000 kr
Min var begagnad med oanvänd

Edit:
Länk till polska sidan:
https://akhobby.pl/inne/871--yunker5-74m-25682-karabinek-yunk...

Ger du ett bra bud kanske du kan få köpa min Var mest ett impulsköp och jävligt cool sak o ha

Permalänk
Medlem

Hittade denna på en loppis, lätt sommarens bästa köp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smack Jack:

Hittade denna på en loppis, lätt sommarens bästa köp!
https://i.imgur.com/hmS5gea.jpg

Är inte dom där jättedyra nu 😊

Permalänk
Medlem

@Smack Jack:

Lyssnade på en podd om den där. Misslyckade affärer. Kult!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Är inte dom där jättedyra nu 😊

Verkar som priserna varierar kraftigt.. Så även skicket på cyklarna - denna får jag ändå säga är 9/10 vilket bör placera den i det övre prissegmentet. Fick den för en femhundring, vilket nästan får klassas som ett rån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

@Smack Jack:

Lyssnade på en podd om den där. Misslyckade affärer. Kult!

Ja, riktig kul - love it!
Om du har kvar länken till podden så får du gärna posta den, vore roligt att lyssna på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Ja, riktig kul - love it!
Om du har kvar länken till podden så får du gärna posta den, vore roligt att lyssna på!

Här har vi den:
https://podcasts.nu/avsnitt/misslyckade-brott/s01e01-plastcyk...

Kan allmänt rekommendera podden också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Smack Jack:

Hittade denna på en loppis, lätt sommarens bästa köp!
https://i.imgur.com/hmS5gea.jpg

Vingla inte i diket bara. Itera är nog fortfarande bland det vingligaste jag cyklat, känns ju nästan som en vanlig cykel fast med brott på ett ramrör. Det var en fräck ide men genomförandet blev inte så bra och det är lätt att förstå varför de inte överlevde men de är ett roligt samlarobjekt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.