Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Och du talar om en film? TV-serie? Musikvideo? Reklamfilm för deodorant?

Musikvideo. Definitivt inte deoreklam.
Möjligtvis en film, jag vet inte.

Har det på tungan, så störigt...tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ok söker två killar; om jag minns rätt åt vampyrstuk / evanecense.
De är antagligen inte killar, men ser så ut om jag minns rätt.

Har skiten på tungan men det kommer inte fram...

Skrivet av Falcon:

Musikvideo. Definitivt inte deoreklam.
Möjligtvis en film, jag vet inte.

Har det på tungan, så störigt...tack för hjälpen.

Lite vag/tunn info Två killar som inte är killar i en musikvideo eller film med vampyrstuk. Hmm.
Enda som dyker upp i huvudet är TV-serien Supernatural, men det är nog ungefär trettio mil från målet

Har du några mer detaljer? Är det nutid/framtid/dåtid? Realistiskt? Tecknat?
Om det nu har något med musik att göra, minns du stilen tex?
Minns du nått vad som händer i videon/filmen eller vad som visas?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Musikvideo. Definitivt inte deoreklam.
Möjligtvis en film, jag vet inte.

Har det på tungan, så störigt...tack för hjälpen.

Är det tvillingarna från The Matrix Reloaded?
https://www.imdb.com/title/tt0234215/mediaviewer/rm3160840448

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lite vag/tunn info Två killar som inte är killar i en musikvideo eller film med vampyrstuk. Hmm.
Enda som dyker upp i huvudet är TV-serien Supernatural, men det är nog ungefär trettio mil från målet

Har du några mer detaljer? Är det nutid/framtid/dåtid? Realistiskt? Tecknat?
Om det nu har något med musik att göra, minns du stilen tex?
Minns du nått vad som händer i videon/filmen eller vad som visas?

Mycket vagt, jag vet.
Två svartklädda vita män, möjligtvis är ena kvinna, mörkt hår(svart)

ehm, hade jag själv kommit på mer info, hade jag kunnat googla, det som gör det så svårt.
90-tal. Tror jag

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa till med denna

https://www.youtube.com/watch?v=_M8zp-JX3eI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Titellåten till serien Deep Water

https://m.youtube.com/watch?v=9olBVRNDCWc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Titellåten till serien Deep Water

https://m.youtube.com/watch?v=9olBVRNDCWc

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte ens i närheten av låten jag söker? Eller vad menar du

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Det är inte ens i närheten av låten jag söker? Eller vad menar du

Framgick inte det minsta vad du sökte så jag lade upp vad titellåten till serien heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Framgick inte det minsta vad du sökte så jag lade upp vad titellåten till serien heter.

Skickades från m.sweclockers.com

... vilket inte är vad jag söker utan låten som spelas i trailern är det jag söker efter. Trodde det säger sig själv när det bara EN låt som spelas i yt-klippet. Men tack för att du försökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Får lyssna mer sen men artisten låter lite som Birdy möjligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

... låter lite som Birdy möjligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de gör det, har sökt å lyssnat igenom men inte hittat rätt låt

Permalänk
Permalänk
Medlem

som jag har letat.. tusen tack

Permalänk
Medlem

Söker efter låten till montaget av det sista avsnittet av the grand tour, blev väldigt känslomässigt efter 17 år av trion och trist att det är slut

https://www.youtube.com/watch?v=zVuDU0eyjSA
låten börjar 1:17 för er som inte vill se hela klippet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Derek And The Dominos - Layla

(Jag vill tipsa om appen Shazam som är duktig på att hitta låtar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@griid:

Derek And The Dominos - Layla

https://www.youtube.com/watch?v=uSquiIVLhrQ

(Jag vill tipsa om appen Shazam som är duktig på att hitta låtar)

Stort tack!!
laddar ner appen nu

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min son har tittat på youtube och undrar vad en låt heter, jag har letat och sökt men jag lyckas inte hitta namnet på låten. Det är IJustWantToBeCool som har gjort en video som heter Barnvakten. I slutet är det en låt han nynnar på. Här är länken till låten: https://youtu.be/1LMjJf0vTYE?t=302
Är extremt tacksam om någon kan hjälpa mig....

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Söker efter låten till montaget av det sista avsnittet av the grand tour, blev väldigt känslomässigt efter 17 år av trion och trist att det är slut

https://www.youtube.com/watch?v=zVuDU0eyjSA
låten börjar 1:17 för er som inte vill se hela klippet.

någon version utav Eric Claptons Layla

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Timpa:

Min son har tittat på youtube och undrar vad en låt heter, jag har letat och sökt men jag lyckas inte hitta namnet på låten. Det är IJustWantToBeCool som har gjort en video som heter Barnvakten. I slutet är det en låt han nynnar på. Här är länken till låten: https://youtu.be/1LMjJf0vTYE?t=302
Är extremt tacksam om någon kan hjälpa mig....

Bring Me Back To Life - Mikael Persson feat. Victor Bruno

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatWeed:

någon version utav Eric Claptons Layla

https://www.youtube.com/watch?v=3n92zksrhbc

läste på lite om Derek and the dominos som gjorde låten, tydligen Clapton som skapade gruppen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Kent: tusen tack!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Avstängd

Jag har fått hjärnsläpp och söker nu efter ett band. Hoppas det är ok i denna tråd också. Tyvärr har jag inte så mycket info men vet att det finns folk här som har koll.

Jag hade ett kasettband med gruppen och gillade dem så skulle behöva hjälp med vad de heter.
Till infon som jag minns.
De kom i samband med den stora indievågen i början av 90-talet. The perfect day, popsickel, blur och de liknande kom i samma veva. De hade inte några monsterhitar men vet att en av deras bättre låtar innehöll ordet ”motorcycle” i texten. Jag tror de var från england men kanske inte då många band här från sverige hängde på i denna våg.

Hoppas någon vet vad jag tänker på. Tyvärr inte så mycket att gå på men man måste leva på hoppet ibland.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har fått hjärnsläpp och söker nu efter ett band. Hoppas det är ok i denna tråd också. Tyvärr har jag inte så mycket info men vet att det finns folk här som har koll.

Jag hade ett kasettband med gruppen och gillade dem så skulle behöva hjälp med vad de heter.
Till infon som jag minns.
De kom i samband med den stora indievågen i början av 90-talet. The perfect day, popsickel, blur och de liknande kom i samma veva. De hade inte några monsterhitar men vet att en av deras bättre låtar innehöll ordet ”motorcycle” i texten. Jag tror de var från england men kanske inte då många band här från sverige hängde på i denna våg.

Hoppas någon vet vad jag tänker på. Tyvärr inte så mycket att gå på men man måste leva på hoppet ibland.

Inte så att du kommer ihåg melodin? Skulle vara mycket enklare att hitta om du kunde nynna den eller liknande.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har fått hjärnsläpp och söker nu efter ett band. Hoppas det är ok i denna tråd också. Tyvärr har jag inte så mycket info men vet att det finns folk här som har koll.

Jag hade ett kasettband med gruppen och gillade dem så skulle behöva hjälp med vad de heter.
Till infon som jag minns.
De kom i samband med den stora indievågen i början av 90-talet. The perfect day, popsickel, blur och de liknande kom i samma veva. De hade inte några monsterhitar men vet att en av deras bättre låtar innehöll ordet ”motorcycle” i texten. Jag tror de var från england men kanske inte då många band här från sverige hängde på i denna våg.

Hoppas någon vet vad jag tänker på. Tyvärr inte så mycket att gå på men man måste leva på hoppet ibland.

Enda jag kommer på är Motorcycle Emptiness med Manic Street Preachers. Släpptes tidigt 90-tal, de kommer från Wales.

De kvalar kanske inte riktig in då de hade en del större hits senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Enda jag kommer på är Motorcycle Emptiness med Manic Street Preachers. Släpptes tidigt 90-tal, de kommer från Wales.

De kvalar kanske inte riktig in då de hade en del större hits senare.

Tack, det är precis den jag söker. Imponerande med den lilla infon jag hade.

Tack, tack och tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

En rätt så ny film---- två forskare skapar en "människa" i ett labb, av en slump (de är i grunden ute efter att syntetisera ett särskilt protein till ett företag). Det börjar utvecklas som en muskelklump på marken. Sen utvecklas den och börjar se ut som en fågel. Tillslut människa med extremt breddade ögon.

Riktigt underhållande.

Vad heter filmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

En rätt så ny film---- två forskare skapar en "människa" i ett labb, av en slump (de är i grunden ute efter att syntetisera ett särskilt protein till ett företag). Det börjar utvecklas som en muskelklump på marken. Sen utvecklas den och börjar se ut som en fågel. Tillslut människa med extremt breddade ögon.

Riktigt underhållande.

Vad heter filmen?

Splice ?!

https://www.imdb.com/title/tt1017460/

Permalänk
Medlem

Ja, den var kul. Underhållning.

Permalänk
Medlem

Tja! Det var en sci-fi film från runt 2008-2011. Jag minns inte plotten men jag minns mänskligheten byggde stora "glober" där 3 mindre spinnade glober cirkulerade för att skapa någon kraft eller nått. Jag har googlat som tusan men hittar inget förutom de vanliga, arrival etc filmerna men det är inte de.

Ett specifikt minne jag har är att dessa "glober" som är typ 100m höga går sönder i slutet av filmen och det är placerade ute vid havet och de observerar dessa "glober" från ett kontrollcenter en bra bit ifrån. Amerikansk rulle.

Plz help!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Såg en kort trailer på tiktok som jag tryckte bort av misstag. Det är en film/serie där alla människor i samhället har en röd / grön knapp på sig i form av pil upp och pil ner. Sen betygsätter man varandra utefter hur man är mot varandra och man kan se på varandra hur många positiva/negativa betyg man har.

En scen där en äldre kvinna blir nekad kaffe av en barista i kassan pga för många dåliga betyg.