EA äntrar topplistorna på Steam

Permalänk
Melding Plague

EA äntrar topplistorna på Steam

Spelutgivaren står för 40 procent av juni månads mest sålda spel på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk om det hade varit på Epic istället, så hade de haft råd med bättre kaffe på kontoret /s

Permalänk
Medlem

Kan man få exportera alla spel på Origin till Steam också så vore det ännu bättre

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Föredetting
Skrivet av mr_sQuinty:

Kan man få exportera alla spel på Origin till Steam också så vore det ännu bättre

Undrar hur stor andel av försäljningen är folk som köpt spelen på nytt för att komma bort från Origin.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv

Tänk om vi bara kunde få "one launcher to rule them all" snart. Skitsamma vilken bara jag klarar mig med en enda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Undrar hur stor andel av försäljningen är folk som köpt spelen på nytt för att komma bort från Origin.

Du behöver väl ändå ha origin installerat va?
Edit. Som med t.ex. rockstars och ubisofts spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Tänk om vi bara kunde få "one launcher to rule them all" snart. Skitsamma vilken bara jag klarar mig med en enda.

Det är väl det GOG Galaxy vill vara, men den länkar väl bara till alla andra launchers vilket känns mer som ett hack än något riktigt...

Jag tycker licenserna ska gå att flytta eller använda mellan alla butiker, men även att alla butiker ska ha tillgång till så många spel som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Tänk om vi bara kunde få "one launcher to rule them all" snart. Skitsamma vilken bara jag klarar mig med en enda.

Nånstans kan jag längta tillbaka till den tid då varje spel hade en egen launcher och cd-skiva. Då kunde man verkligen köpa billigaste produkten utan att ta hänsyn till vilken plattform man gillar.

Och för den som säger att det var jobbigare förr utan steam och alla andra plattformar så säger jag att skillnaden troligen är lika stor som för dom som lyssnar på spotify vs vinylskivor; det är en viss charm att installera spel manuellt och ha de fysiska exemplaren kvar. Ja, jag lyssnar på vinyl också 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Illa! Folk gnäller och skriker om hur mycket de hatar EA, samtidigt som de köper mer spel från dem än någonsin, när ska folk lära sig att rösta med plånboken? Det är det ända som har effekt.

Permalänk
Medlem

Jag har undviker origin bäst jag kan.
Steam använder jag däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Illa! Folk gnäller och skriker om hur mycket de hatar EA, samtidigt som de köper mer spel från dem än någonsin, när ska folk lära sig att rösta med plånboken? Det är det ända som har effekt.

Kan ju vara så att de som skriker är få men högljudda... Och att de inte köper några EA spel inte har någon större påverkan på siffrorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Illa! Folk gnäller och skriker om hur mycket de hatar EA, samtidigt som de köper mer spel från dem än någonsin, när ska folk lära sig att rösta med plånboken? Det är det ända som har effekt.

CnC remastern är den bästa remastern jag spelat. Så du menar att jag skulle hoppat över den??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

När de väl dör klagar de inte, det är jag ändå rätt säker på ;=)

Allt det andra är dock helt korrekt och något jag stört mig på i massor med år utan att jag blivit ett dugg klokare.

Du har tur du som inte kan se spöken... Jävla gnäll på dom hela tiden

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

När de väl dör klagar de inte, det är jag ändå rätt säker på ;=)

Allt det andra är dock helt korrekt och något jag stört mig på i massor med år utan att jag blivit ett dugg klokare.

hahaha.... jag tror folk låter hjärnans "Energy Saver" köra för många processer helt enkelt

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Hmm, oklart hur det kan bringa in miljoner när man publicerar sina spel på ännu en och kanske t.o.m. mer omtyckt plattform?
För det kan väl inte vara så att någon annan plattform har mer eller bättre tjänster att erbjuda än Origin?
Lägger pannan i djupa veck och försöker förstå sambandet här...

/s

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Det går bra nu!

Och glöm inte bort, man kan inte döda Messias.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Undrar hur stor andel av försäljningen är folk som köpt spelen på nytt för att komma bort från Origin.

Förmodligen jäkligt få pga Steam launchar Origin i bakgrunden likt spel från Ubisoft launchar Uplay.

Permalänk
Medlem

Wow, detta är precis som att Steam är en bättre plattform eller nåt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Det är väl det GOG Galaxy vill vara, men den länkar väl bara till alla andra launchers vilket känns mer som ett hack än något riktigt...

Jag tycker licenserna ska gå att flytta eller använda mellan alla butiker, men även att alla butiker ska ha tillgång till så många spel som möjligt

Precis. Och det är väl mer för att få alla spel i ett bibliotek, du behöver väl ha alla launchers installerade ändå?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Blev en minirensning där, stay on topic and cool, guys

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag lämnade Origin på sekunden när jag hörde att EA flyttar in på Steam igen.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Inaktiv

@RekiN: Jag håller med man vill ju ha allt samlat på ett och samma ställe.

Permalänk
Medlem

Tycker diskussionen om "en launcher" är något komisk. Jag har redan en launcher: Min dator.

Permalänk
Medlem

Jag tror ju att corona gjort att det sålts mer spel generellt.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Jag köpte om spelen som jag redan har på Origin, för tbh Origin är den sämsta speltjänsten, tråkig layout, få spel och buggar som bara den.

Att kunna ha det på Steam har jag velat i 9 år sen tjänsten lanserades och EA slutade med och släppa på Steam.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag köpte om spelen som jag redan har på Origin, för tbh Origin är den sämsta speltjänsten, tråkig layout, få spel och buggar som bara den.

Att kunna ha det på Steam har jag velat i 9 år sen tjänsten lanserades och EA slutade med och släppa på Steam.

Önskar att jag kunde flytta över det lilla fåtal spel jag har på Origin till Steam, för jag ger helst inte EA ett enda öre till.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Har du lämnat Origin till fördel för Steam när det kommer till EA:s speltitlar? Diskutera i forumet!"

Lämnade aldrig Steam XP
De spelen som jag har på Origin och Uplay spelas aldrig, även att jag har Watch Dogs 2 (som jag vill spela igenom) tex på Uplay så orkar jag inte starta och spela det där. Däremot om det legat på Steam så hade jag haft Prestationer att göra och 100% Game Completion och spelarkort och badges.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

Lämnade aldrig Steam XP
De spelen som jag har på Origin och Uplay spelas aldrig, även att jag har Watch Dogs 2 (som jag vill spela igenom) tex på Uplay så orkar jag inte starta och spela det där.

Exakt samma.

Man blir ju bara less på en massa olika plattformar. Tror t.o.m. jag tankade Black Flag pirat trots att jag hade det på Uplay, eftersom jag inte orkade installera Uplay.

Steam ftw

Permalänk
Medlem

Jag har gett origin flera försök men den är hopplös. Launchern i sig är inget fel på men resten är bara en enda stor röra.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är väl det GOG Galaxy vill vara, men den länkar väl bara till alla andra launchers vilket känns mer som ett hack än något riktigt...

Jag tycker licenserna ska gå att flytta eller använda mellan alla butiker, men även att alla butiker ska ha tillgång till så många spel som möjligt

Den länkar inte bara till andra launchers den drar över en del information och det är ju deras officiella launcher till deras spelbutik gog.com där du kan köpa drm-fritt du behöver inte ens använda launchern det går att ladda ner och installera/köra spelen separat https://support.gog.com/hc/en-us/articles/213148105-How-do-I-...

Ja det hade ju varit smidigt att flytta eller temporärt aktivera licenser då steamworks skulle kunna vara ett potentiellt hinder för crossplay / jag försöker köpa drm-fritt där det går i stället