Professionell bärbar dator med amerikanskt tangentbord

Permalänk

Professionell bärbar dator med amerikanskt tangentbord

Finns det nån svensk butik som säljer laptops med amerikanskt tangentbord?

Det är nya jobbet som ska köpa åt mig så de vill nog inte krångla med direktimport utan köpa kända märken (lenovo, dell etc) från svensk butik.

Om inte: Kan man köpa t ex Lenovo T495 med svensk tbord och lämna in den till Lenovo för tbords-byte utan att garantin går förlorad?

(Säg inte att jag ska byta tangentbordslayout i mjukvara, vissa knappar sitter på annan plats och har annan form jämfört med svensk eller brittisk.)

Till min privata köpte jag ersättnings-tbord och bytte själv men tror inte jobbet gillar om man gör det på deras utrustning.

Permalänk
Medlem

Man kan skräddarsy datorer med andra tangentbord på lenovos hemsida. Alternativen är dock Engelska (Storbritannien) och Engelska (Europa), vet inte hur de skiljer sig mot amerikanskt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Lenovo och Dell har så man kan välja layout vid checkout om jag ej minns fel. Olika modeller kanske är olika dock.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Lenovo hade en del layouter att välja på på sin sida för datorkonfiguration men det verkar bara vara UK/EU vilket du inte gillade.

Jag skulle nog dubbelkolla installationsmanualen innan köp (så att man inte måste montera isär extremt mycket för att byta tangentbord) och sedan göra det själv - att öppna datorn och installera tillverkarens egna delar ska inte bryta garantin.