Ladda upp bilder till URL. Bästa site just nu?

Permalänk

Ladda upp bilder till URL. Bästa site just nu?

Hade Photobucket.com
Men tydligen måste man betala för den tjänsten nu (se bild) och för att ladda upp en bild var tredje år, känns det onödigt.

Har ni något tips på någon annan sida som liknar photobucket.com?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

imgur.com är väl det kidzen använder idag. Snabbt och smidigt!

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad du är ute efter att ladda upp för typ av bilder och till vad?

flickr, imgur, forumbilder osv. Som sagt, vad ska du ha det till?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Constant3831:

imgur.com är väl det kidzen använder idag. Snabbt och smidigt!

Tack

Skrivet av Elghinnarisa:

Beror väl på vad du är ute efter att ladda upp för typ av bilder och till vad?

flickr, imgur, forumbilder osv. Som sagt, vad ska du ha det till?

Tack och ja, forumbilder

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Skrivet av Constant3831:

imgur.com är väl det kidzen använder idag. Snabbt och smidigt!

njae tycker den ä rätt sopig...

måste använda Google DNS för att äns kunna komma till sidan

får den inte att fungera varken med min leverantörs egna dns eller Cloudflare's DNS server

bägge verkar blocka certet som sidan använder.

inte provat några andra än dessa då de var dom som var tipsat om skulle fungera i en tråd om problemet.

och har ingen koll på vilka alternativ utöver dessa som existerar.

är jäkligt störande då den ofta gör trådar som använder imgur bilder totalt värdelösa...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

njae tycker den ä rätt sopig...

måste använda Google DNS för att äns kunna komma till sidan

får den inte att fungera varken med min leverantörs egna dns eller Cloudflare's DNS server

bägge verkar blocka certet som sidan använder.

inte provat några andra än dessa då de var dom som var tipsat om skulle fungera i en tråd om problemet.

och har ingen koll på vilka alternativ utöver dessa som existerar.

är jäkligt störande då den ofta gör trådar som använder imgur bilder totalt värdelösa...

Måste bara fråga vad du har för leverantör som blockar imgur?

Jag har just testat med lite olika dns'er, 1.1.1.1, 9.9.9.9, opendns, google, telia (min leverantör), och jag kommer till imgur.com utan problem med alla...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

njae tycker den ä rätt sopig...

måste använda Google DNS för att äns kunna komma till sidan

får den inte att fungera varken med min leverantörs egna dns eller Cloudflare's DNS server

bägge verkar blocka certet som sidan använder.

inte provat några andra än dessa då de var dom som var tipsat om skulle fungera i en tråd om problemet.

och har ingen koll på vilka alternativ utöver dessa som existerar.

är jäkligt störande då den ofta gör trådar som använder imgur bilder totalt värdelösa...

Låter som ett lokalt problem mer än något annat.
Googles DNS (som jag kör) fungerar fint med imgur, även cloudflare fungerar utan problem.
Om det ej fungerar för dig så är det snarare ditt nätverk eller din enhet som har problem.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

imgur har inte svikit mig och ger godkänd kvalité

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter som ett lokalt problem mer än något annat.
Googles DNS (som jag kör) fungerar fint med imgur, även cloudflare fungerar utan problem.
Om det ej fungerar för dig så är det snarare ditt nätverk eller din enhet som har problem.

Ja google DNS fungerar som jag skrev.

men de andra gnäller om att sidan använder ett utdaterat certifikat och sidan blockades pga det.

testat med både firefox, chrome, internet explorer, microsoft Edge alla blockar imgur och dess bilder pga utdaterat säkerhets certifikat.

är samma problem på både stationär pc, laptop via wifi eller kabel, surfplatta, telefon.

samma fel oavsett om jag kopplar direkt till fiberkonverteraren eller med routern (har givetvis inte kollat med plattan eller telefonen utan routern då den krävs för att jag ska få wifi men med brandväggen avstängd i den)

så mina idéer är slut börjad plötsligt typ nån gång i mars på alla enheter.

kört ett par rundor Malwarebytes och Avira full scans på samtliga windowsmaskiner för att utesluta infektioner utan framgång och inget hittat för den delen heller.

gått igenom min host fil utan framgång inte hittat något som potentiellt blockar imgur testade t.om. att tömma hela min host fil på blockade adresser men hjälpte inte.

sidan svarar på både tracert och ping utan problem ända felet verkar vara att leverantören på något vis blockat sidan då får bara "sidan kan inte nås" och ända informationen jag får från webläsaren är osäkert certifikat.

hade det varit intern låter det otroligt att problemet ska uppstå på samtliga av mina enheter samtidigt speciellt med tanken på olika operativsystem samt både kablat och wifi.

har T3 som internetleverantör tror de nu mer heter A3 dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Jag har använt https://postimages.org och det funkar mycket bra. Man kan sortera bilderna och det är gratis så klart. En väldig stor fördel är att de inte beskär bilderna utan tankar man upp en PNG-bild på 3000 x 1500 pixlar och 4 MB så förblir också bilden den storleken när man hotlinkar bilden till ett forum.

Permalänk
Medlem

Imgur är ok på PC men sämst på mobil där den försöker dirigera om dig till en mobil anpassad sida med enormt komprimerad bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Brukar mest använda www.pixeltopic.com men bäst vet jag inte om de är, bäst är nog att ha full kontroll själv via egen domän och server.
Pixeltopic är däremot bekvämt och för det mesta tillräckligt bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Om du bara vill ladda upp bilder som du vill skicka till folk, lägga upp på forum osv så är Lightshot överlägset, du printscreenar bilden sen laddar du upp med ett klick, tar typ 5 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ja google DNS fungerar som jag skrev.

men de andra gnäller om att sidan använder ett utdaterat certifikat och sidan blockades pga det.

testat med både firefox, chrome, internet explorer, microsoft Edge alla blockar imgur och dess bilder pga utdaterat säkerhets certifikat.

är samma problem på både stationär pc, laptop via wifi eller kabel, surfplatta, telefon.

samma fel oavsett om jag kopplar direkt till fiberkonverteraren eller med routern (har givetvis inte kollat med plattan eller telefonen utan routern då den krävs för att jag ska få wifi men med brandväggen avstängd i den)

så mina idéer är slut börjad plötsligt typ nån gång i mars på alla enheter.

kört ett par rundor Malwarebytes och Avira full scans på samtliga windowsmaskiner för att utesluta infektioner utan framgång och inget hittat för den delen heller.

gått igenom min host fil utan framgång inte hittat något som potentiellt blockar imgur testade t.om. att tömma hela min host fil på blockade adresser men hjälpte inte.

sidan svarar på både tracert och ping utan problem ända felet verkar vara att leverantören på något vis blockat sidan då får bara "sidan kan inte nås" och ända informationen jag får från webläsaren är osäkert certifikat.

hade det varit intern låter det otroligt att problemet ska uppstå på samtliga av mina enheter samtidigt speciellt med tanken på olika operativsystem samt både kablat och wifi.

har T3 som internetleverantör tror de nu mer heter A3 dock.

Kan du visa information om de blockerade certifikaten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rpha:

Kan du visa information om de blockerade certifikaten?

kanske titta vilket år inlägget skrevs.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

kanske titta vilket år inlägget skrevs.

Där ser man. Tittade inte alls eftersom tråden dök upp i listan över senast aktiva.

Permalänk
Skrivet av rpha:

Kan du visa information om de blockerade certifikaten?

Problemet verkar fixat för ett tag sen kan man säga. Började lika plötsligt som det kom att fungera igen något halvår senare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Någon som kan reka en sida man kan ladda upp och sedan lätt kunna ta bort?