Youtube video pausas

Youtube video pausas

Ibland när jag har en video igång i bakgrunden (pga att den endast har musik) så händer det ibland att den pausas av sig själv. Går jag till fliken står det "Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta?" och jag måste trycka för att sätta igång den igen. Varför kommer det upp när jag inte valt det?

Vad pratar vi om för hårdvara och mjukvara?
Telefon?
PC?
Android?
Apple?
App/webbläsare?

Bakgrundsuppspelning på Android kräver väll premium?

De vill spara sin bandbredd och belastning genom att hindra folk från att strömma när de inte tittar. Jag tror det finns inställningar för att inaktivera detta. Men då krävs inloggning på konto

Skrivet av Elektroman:

Ibland när jag har en video igång i bakgrunden (pga att den endast har musik) så händer det ibland att den pausas av sig själv. Går jag till fliken står det "Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta?" och jag måste trycka för att sätta igång den igen. Varför kommer det upp när jag inte valt det?

Det finns en extension som hjälper mot detta, kolla upp det 👍

YouTube NonStop

Har haft samma sak, framför allt med musikvideor, min gissning baserad på det jag märkt är att det är om du har en ad-blocker och om den då är uppdaterad. Med ingen eller uppdaterad ad-blocker försvinner problemet, annars får man paus lite då och då.

Skrivet av jensvo:

Det finns en extension som hjälper mot detta, kolla upp det 👍

YouTube NonStop

Ska testa denna på Firefox. Är trött på att jag får mina videos pausade. Ibland så kör jag avslappnande klipp för att somna lättare som är 10 timmar långa. Då vill man ju inte att klippen ska pausa

Aldrig varit med om att Youtube pausat något utan min vilja, men jag betalar för Premium, så det kanske påverkar.