Permalänk
Medlem

Youtube video pausas

Ibland när jag har en video igång i bakgrunden (pga att den endast har musik) så händer det ibland att den pausas av sig själv. Går jag till fliken står det "Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta?" och jag måste trycka för att sätta igång den igen. Varför kommer det upp när jag inte valt det?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Vad pratar vi om för hårdvara och mjukvara?
Telefon?
PC?
Android?
Apple?
App/webbläsare?

Bakgrundsuppspelning på Android kräver väll premium?

Permalänk
Medlem

De vill spara sin bandbredd och belastning genom att hindra folk från att strömma när de inte tittar. Jag tror det finns inställningar för att inaktivera detta. Men då krävs inloggning på konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Ibland när jag har en video igång i bakgrunden (pga att den endast har musik) så händer det ibland att den pausas av sig själv. Går jag till fliken står det "Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta?" och jag måste trycka för att sätta igång den igen. Varför kommer det upp när jag inte valt det?

Det finns en extension som hjälper mot detta, kolla upp det 👍

YouTube NonStop

Permalänk
Medlem

Har haft samma sak, framför allt med musikvideor, min gissning baserad på det jag märkt är att det är om du har en ad-blocker och om den då är uppdaterad. Med ingen eller uppdaterad ad-blocker försvinner problemet, annars får man paus lite då och då.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Det finns en extension som hjälper mot detta, kolla upp det 👍

YouTube NonStop

Ska testa denna på Firefox. Är trött på att jag får mina videos pausade. Ibland så kör jag avslappnande klipp för att somna lättare som är 10 timmar långa. Då vill man ju inte att klippen ska pausa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig varit med om att Youtube pausat något utan min vilja, men jag betalar för Premium, så det kanske påverkar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Natten mellan igår och idag så fungerade det inte att se på Youtube för mig.

Jag kollade
downdetector.com/status/youtube/

Kollar man vid olika tidpunker så verkar det som att det normalt kommer en 10 - 50 rapporter om problem per kvart.
Men det var ett tag det var flera hundratusen felrapporter per kvart.
Där någonstans runt 96-98% av dessa rapporterar problem med att spela upp video på Youtube.
Om felfrekvensen på Youtube var i storleksordning 6000 gånger högre än normalt så antar jag att det inte var min dator som var problemet.

Kollar man statistiken nu så säger den fortfarande fler felrapporter än innan... vad som nu hände.
Men nu är det runt 10-20 gånger fler felrapporter än innan. Jamfört med tusentals gånger fler felrapporter.

För det mesta fungerar Youtube så bra, så det är nästan något man förutsätter "att Youtube aldrig strular".
Men med uppkopplade tjänster så kan det faktiskt vara så att problemet inte ligger på klientsidan.
Fungerar bra för mig igen.