Permalänk

söker warhammer fantasy

ja, som titeln säger, jag söker warhammer fantasy.
i början på 2000 talet så fanns de överallt att hitta, men nu tycks de ha tagits bort från sortimenten i typ alla butiker(iaf de jag känner till), man kan kanske hitta dem i "begagnade prylar" sektionen lite här och där, men inget som säljs i nya boxar och i hela upplagan.

vet någon om någon svensk butik som fortfarande säljer warhammer fantasy, och då menar jag inte bara nån random box, utan hela sortimentet utav warhammer fantasy.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: https://www.sfbok.se kanske har vad du söker.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av era909:

det enda jag kunde hitta utav fantasy var böcker och tidningar, inga figurer.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det har ersatts av Warhammer Age of Sigmar.
Så blir nog svårt att hitta tyvärr.

https://ageofsigmar.com/new-to-aos/overview/

Permalänk

nope inget där heller tyvärr, bara 40.000 och sigmar, inge fantasy.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Jaha, framgick inte att det var bara just figurer du sökte.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Trenne:

Det har ersatts av Warhammer Age of Sigmar.
Så blir nog svårt att hitta tyvärr.

https://ageofsigmar.com/new-to-aos/overview/

aha, jaha är det så det ligger till :/, ok, då får jag bita i det sura äpplet då. tack för infon iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

aha, jaha är det så det ligger till :/, ok, då får jag bita i det sura äpplet då. tack för infon iaf.

Jag satt i samma sits för typ ett år sen. Jag var riktigt sugen på att bygga upp min gamla dvärgsarme, med stora block med infanteri och kanoner, men tyvärr är det bara enskilda figurer nuförtiden.

Det är rätt surt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

@mangemani: Tyvärr är gamla hederliga warhammer fantasy borta... GW har ju en hemsida också, inga problem att få det hemskickat (https://www.games-workshop.com/en-SE/Home)

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av Sando:

Jag satt i samma sits för typ ett år sen. Jag var riktigt sugen på att bygga upp min gamla dvärgsarme, med stora block med infanteri och kanoner, men tyvärr är det bara enskilda figurer nuförtiden.

Det är rätt surt

har du en arme så kan det vara surt ja, som du sen inte kan bygga vidare på :/

personligen var jag bara ute efter bretonia riddarna. jag har ingen arme jag har lagt ned tid på, så för min del så rycker jag väl bara på axlarna, men suger lite mer i ditt fall :/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vill du ha något liknande så finns Kings of war

https://alphaspel.se/966-kings-of-war/

Permalänk
Skrivet av Nirr1:

@mangemani: Tyvärr är gamla hederliga warhammer fantasy borta... GW har ju en hemsida också, inga problem att få det hemskickat (https://www.games-workshop.com/en-SE/Home)

fantasy verkar vara bortplockat från deras sida med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Det stämmer, warhammer fantasy är helt utfasat. Enligt sägnen så var det för "gammalmodigt" och 40k sålde bättre. Så det blev tyvärr en hel del förändringar. Tycker age of sigmar är kasst. Men finns en hel del fantasy på ebay UK.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

har du en arme så kan det vara surt ja, som du sen inte kan bygga vidare på :/

personligen var jag bara ute efter bretonia riddarna. jag har ingen arme jag har lagt ned tid på, så för min del så rycker jag väl bara på axlarna, men suger lite mer i ditt fall :/

Nja, jag gav bort min egen för typ 10 år sen åt en ung kille som inte hade pengar att köpa eget, så finns inget att bygga vidare på. Jag blev bara sugen på att börja igen det var en rolig hobby i tiderna, men jag har nog varken tid eller vänner att spela med längre, så kanske lika bra att det inte blev av.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av mangemani:

har du en arme så kan det vara surt ja, som du sen inte kan bygga vidare på :/

personligen var jag bara ute efter bretonia riddarna. jag har ingen arme jag har lagt ned tid på, så för min del så rycker jag väl bara på axlarna, men suger lite mer i ditt fall :/

Morsan tvingade mig att ta hem mina Warhammers när jag var hemma senast. Tänkte jag skulle packa upp allt och ta en stor bild på allt. Samt kanske lägga ut lite på tradera om jag orkar, tror inte de är värt så mycket dock.

Samlade själv på Bretonnia och Lizardmen. Köpte nått stort startkit som man fick Lizardmen vs Bretonnia, samt lite regelböcker.
Tror jag har en del omålade + målade. Ska se om jag kan fixa lite bilder när jag plockat upp allt.

Blev dock mest samlande och målande, tror vi spelade 1 gång typ Sedan började vi med lajv istället har ja för mig.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades hitta massa gamla figurer hemma hos farsan när jag röjde där, väldigt blandat (mest fantasy (chaos) men lite epic, 40k och Man-o-War), är folk fortfarande intresserade av sånt? Tänkte försöka skänka till någon, helst i Kalmar där jag bor..

Edit: det mesta är nog omålat eller antingen rätt bra målat eller kass 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W