Vad lyssnar du på just nu?

Eva Hurychova - Chtela bych byt robotem (I Want To Be A Robot)

Tjeckoslovakisk 80-tals synth ... råkade halka på den, så postar den i saknad av Coae inlägg på sistone

...

När jag lyssnade på den så råkade jag halka på den här också!
Into The Pale Abyss & Ambivalenz - The Chosen ("leave us alone")

Creepy! Och rätt tung (filmklipp från Village of the Damned)

Senast redigerat 2020-08-03 09:59

Denna låter väldigt Kraftwerk

Lite mer än synth

Tillbaka till synth

Och så till märkliga ljud, finns en synth och en trumma, resten skapas på mycket märkligare sätt

Tyska schlager med svensk dunka dunka. I lake it

Den här låten är för alla (är rätt många) som har råkat ut för tjejer som alldrig är nöjda hur man än gör och enda lösning är att göra slut:

Låter rätt mycket "the Bad Seeds"

Mushroomhead -- The Heresy. Nästan lika catchy som Ghost.

Gitarristen i svart mask/scarf på huvudet är min granne och gammal kollega på jobbet.
Riktigt begåvad herre, Även skrivit åt Sabaton.
https://www.barometern.se/noje/doldisen-fran-malilla-har-skri...

Senast redigerat 2020-08-06 23:17

Italiensk death metal, perfekt godnatt musik.

Senast redigerat 2020-08-07 00:26
Skrivet av Kaleid:

Låter rätt mycket "the Bad Seeds"

Wow, Madrugada hade jag nästan glömt bort: Jag lyssnade massor på några låtar från The Deep End från 2005 men hade missat de släppt skivor efter det!
Trevlig låt - måste kolla resten av plattan

Missa tex inte deras äldre ballad The Kids are on High Street:

Gillar verkligen textraderna i refrängen:
The kids are on High Street
The kids will not sleep tonight
The kids got in a knife fight
We trained them well
They're gonna be alright

@Roger W: Dessa tillhör mina favoriter, har inte haft tid att lyssna flera ggr men dessa hamnade i alla fall en lista

- Honey Bee
- Get back in line
- Only when you are gone
- Big Sleep
- What's on your mind?

plus låten som jag redan delat här

Godnatt

https://youtu.be/43QpMQbj974

Och inte bara för att det var min födelsedag igår! (kasst skämt jag vet, men får kanske någon att dra på smilbanden )

Pink Floyd, album the division bell

Förtillfället är det tysk Heavy/Speed Metal iform av Running Wild som gäller.
Och då i synnerhet deras studioalbum Black Hand Inn från 1994.

Skrivet av Mikazu:

Grym låt men den är enligt mig några snäpp bättre här:

Gitarrsolot i slutet är redan från början helt magiskt men i det här framförandet är det fullkomligt oslagbart. Jag kan inte komma på ett gitarrsolo som förmedlar mer känslor än detta.

Jag brukar inte bry mig om allt drama som finns i olika band och dyl men när det kommer till Pink Floyd hade jag önskat att de (Gilmour och Waters) kunde bete sig som vuxet folk. PF blev aldrig bättre än när de båda var med och hade inflytande, även om Waters kanske var den bestämde mest.

När vi ändå kommit in på kategorin gitarrunkare fortsätter jag med kungen av detta

Skrivet av Tdoll:

Grym låt men den är enligt mig några snäpp bättre här:

Gitarrsolot i slutet är redan från början helt magiskt men i det här framförandet är det fullkomligt oslagbart. Jag kan inte komma på ett gitarrsolo som förmedlar mer känslor än detta.

Jag brukar inte bry mig om allt drama som finns i olika band och dyl men när det kommer till Pink Floyd hade jag önskat att de (Gilmour och Waters) kunde bete sig som vuxet folk. PF blev aldrig bättre än när de båda var med och hade inflytande, även om Waters kanske var den bestämde mest.

Underbara låtar. Men måste ändå få slå ett slag för "Coming back to life" som en av de bästa Pink Floyd-låtarna ever

Topp-album

Foie Gras: God Lived As A Devil Dog (handlar om känslor efter att man förlorat någon - inte särskilt subtil eller svårtolkad)

Dags för lite EBM i bland all metal som länkas här.

Ionic Vision - My Cell (2002)

Och en till tål vi nog.

Agrezzior - Shout (2010)

Laura Pausini - La Solitudine

Universum - Fractured Archetype
Går igenom låtar med Christian Älvestam. Är så sjukt fascinerad och imponerad av hans vocal range.