Fake Crocs på Zalando?

Permalänk
Medlem

Fake Crocs på Zalando?

Köpte https://www.zalando.se/crocs-classic-slide-standard-fit-slip-...
Slate gray, i M11 och M12.
Fick hem båda, visar sig att M11 är lite lite större.
Snackade med Crocs kundtjänst om detta och dom säger dom är fake, samt kommenterade att dom ej säljs i grå.

Vad jag verkligen stör mig på är att dom är hårdare än mina andra Crocs (annan modell), men lika hård som samma modell från Footway.
Så vad ska jag tro på egentligen:
Är alla 3 par Classic Slide jag har fake?
Ingen?
Visuellt ser alla 100% genuina ut.

Permalänk
Medlem

Crocs har ju gråa på sin hemsida, se länk, så deras kundtjänst verkar inte riktigt veta vad de pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Crocs har ju gråa på sin hemsida, se länk, så deras kundtjänst verkar inte riktigt veta vad de pratar om.

Misstänkte nästan det.
Så då är frågan om storleken, kan storlekarna vara olika per region eller något liknande?

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte några äkta Crocs för ca fem år sedan. Några tillverkade i Vietnam, några i Bosnien och sist Italien. Vietnam var klart minst trots märkt med samma storlek, en storlek mindre än normalt eller mer.

Så blir det nog lätt med ett företag som Crocs där det varit rejält turbulent med först oövertänkt expansion med fabriker lite varstans i världen och sedan konkurshot och nedläggningar.

Att kundtjänst inte vet vad de pratar om är väl standard numera? Ofta ett inhyrt callcenter utan någon relation till produkten eller företaget. Det är tyvärr min erfarenhet i allt för många fall.

Köpt en del saker från Zalando, både dyrt och billigt men aldrig råkat ut för något piratkopierat och skulle bli oerhört förvånad om de ens funderade i de banorna. För stort företag, för mycket som står på spel om de blev avslöjade.

Edit: För extra klarhet i vad som hände; påstod Crocs kundtjänst att de tofflor du köpt på Zalando var fake? Om så är fallet hade jag ringt till Zalando och berättat eftersom det är en synnerligen allvarlig anklagelse som de bör får reda på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan de vara felmärkta?

Jag beställde Adidasskor till min dotter för någon vecka sedan på Sportamore.
De skorna var 3.5 cm för små! Skorna var märkta fel innuti i den vita "tyglappen"
Efter kontakt med deras support fick jag nya av samma modell som var märkta med samma mått, dock stämde måtten denna gången.
Jag och frugan hade aldrig varit med om något liknande och inget vi förväntade oss av ett företag som Adidas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Köpte några äkta Crocs för ca fem år sedan. Några tillverkade i Vietnam, några i Bosnien och sist Italien. Vietnam var klart minst trots märkt med samma storlek, en storlek mindre än normalt eller mer.

Så blir det nog lätt med ett företag som Crocs där det varit rejält turbulent med först oövertänkt expansion med fabriker lite varstans i världen och sedan konkurshot och nedläggningar.

Att kundtjänst inte vet vad de pratar om är väl standard numera? Ofta ett inhyrt callcenter utan någon relation till produkten eller företaget. Det är tyvärr min erfarenhet i allt för många fall.

Köpt en del saker från Zalando, både dyrt och billigt men aldrig råkat ut för något piratkopierat och skulle bli oerhört förvånad om de ens funderade i de banorna. För stort företag, för mycket som står på spel om de blev avslöjade.

Edit: För extra klarhet i vad som hände; påstod Crocs kundtjänst att de tofflor du köpt på Zalando var fake? Om så är fallet hade jag ringt till Zalando och berättat eftersom det är en synnerligen allvarlig anklagelse som de bör får reda på.

"Thank you for contacting Crocs. Unfortunately it does seem like you have ordered from a fake store. We do not sell the slides in gray. I am very sorry about that. Have a wonderful day and stay safe."
"If the 11 is bigger than the 12, it makes sense that something is wrong. You could try to contact the customer service of the website you bought them from."

Skrivet av Grobar:

Kan de vara felmärkta?

Kan kan dom, men storleken stod på både påsen och skon.
Dom var lite olika i nyansen så jag gissar på olika region/fabrik.