Permalänk

Söker PS3 eller chippad PS2

Fru och barnen vill kunna spela "Singstar Sjung med Disney" som är ett PS2 spel, men väldigt svårt att få tag på till PS2, antar att det är lättare till PS3 eftersom PS3an har en online-butik. (Aldrig ägt en PS3 så vet inte riktigt hur det funkar med att köpa gamla PS2 spel?)

Skulle föredra en PS3 eftersom det även finns ett spel som heter "Disney Sing It: Family Hits" till PS3, som verkar roligt, antar att det går att köpa i online buktiken också?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Alla PS3 har inte stöd för PS2 spel, det är betydligt mycket lättare och billigare att hitta en PS2 än en PS3 som spelar PS2 spel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Oliver91: jag vet att inte alla ps3 har bakåtkompabilitet med gamla fysiska ps2-skivor, men som jag har förstått det har väl alla ps3or en online-butik där man kan köpa ps2-spel digitalt, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

@Oliver91: jag vet att inte alla ps3 har bakåtkompabilitet med gamla fysiska ps2-skivor, men som jag har förstått det har väl alla ps3or en online-butik där man kan köpa ps2-spel digitalt, eller?

Ja, men inte alla PS2-spel finns tillgängliga.
Enligt denna länk är inte "Singstar Sjung med Disney" en av de titlar som finns tillgängliga.

Permalänk
Skrivet av Ohjay:

Ja, men inte alla PS2-spel finns tillgängliga.
Enligt denna länk är inte "Singstar Sjung med Disney" en av de titlar som finns tillgängliga.

ok, tack för länken, då kommer vi alltså troligtvis inte kunna köra "Singstar Sjung med Disney" och "Disney Sing It: Family Hits" på samma konsoll...

Permalänk
Inaktiv

På playstationstore finns numera bara PS4a spel om jag inte mins helt fel, men är du ute efter en PS3a har jag en jailbraikad, bor dok i sundsvall och det kostar ju några kronor att skicka men du kanske har vägarna förbi nångång. Har även en PS2a men den är helt orginal och stått i många år så den måste jag testa först, men PS3an funkar utan probs,

Permalänk
Inaktiv

fanns tydligen en del PS3 spel kvar, dok väldigt begränsat

Permalänk

@anon910: skulle gärna ta ps3an, har inte vägarna förbi så den behöver skickas men jag står självklart för frakten, vi kan väl ta resten via pm?

Permalänk
Medlem

Har en PS3 i mycket gott skick i kartong samt Singstar med trådlösa mikrofoner om det kan vara av intresse.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av galenmyra:

@Dansken: skulle gärna ta ps3an, har inte vägarna förbi så den behöver skickas men jag står självklart för frakten, vi kan väl ta resten via pm?

Ja, ta via Pm, men såg att en annan här hade en med singstar och allt, det kanske är mer intressant för dig, annars PMar du bara mig så gör vi upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

ok, tack för länken, då kommer vi alltså troligtvis inte kunna köra "Singstar Sjung med Disney" och "Disney Sing It: Family Hits" på samma konsoll...

https://www.tradera.com/item/302558/409892327/ps3-60gb-bakatk...

sån här kan du köpa så kan du köra båda spelen på samma enhet. DOCK ett varningsfinger är att dessa lider av YLOD eller så går fläktarna på 100%, sålde själv min egna bara för några veckor sen pga ljudnivån.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.