Oneplus 8 pro alltid varm och kasst batteri

Permalänk
Medlem

Oneplus 8 pro alltid varm och kasst batteri

Hej,
Köpte mig en oneplus 8 pro för två dagar sen, den är konstant varm i fickan och batteriet räcker inte ens en hel dag utan att jag knappt rör den..

Är detta normalt beteede? Kör fhd+ upplösning och 120hz.

I battery på settings syns inget utöver det vanliga, några appar med 1-3% usage.

Jag har gjort två factory resets utan framgång.

T.ex så for vi på coop en sväng, ca 30min utan att jag rörde telen. 98% batteri när vi for, 80% när vi var tillbaka.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Vilka appar står överst på listan över hur mycket batteri de dragit och hur mycket?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

tror nog det är lättast att göra en factory reset och installera en app i taget tills du hittar den som slukar batteri. fortsätter det även när du inte har dina appar installerade så borde du nog skicka in den för att få den utbytt

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Vilka appar står överst på listan över hur mycket batteri de dragit och hur mycket?

Jag kommer inte ihåg, skärmen toppade på 3% sen var det typ fb, telegram osv.

Jag har precis återställt igen och rensat cachen samt bara dragit in dom viktigaste apparna. Även installerat accubattery som ska ge en mer detaljerad bild

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

tror nog det är lättast att göra en factory reset och installera en app i taget tills du hittar den som slukar batteri. fortsätter det även när du inte har dina appar installerade så borde du nog skicka in den för att få den utbytt

Jo precis, har precis gjort reset och bara kört igång dom viktigaste apparna, får se om det är bättre nu

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Normalt, nej.
Min pro klarar sig på 36h och 6h skärmtid.
Varför den alltid känns varm är pga något tömmer batteri i bakgrunden. Accu bör kunna visa Om detta sker igen

Permalänk
Medlem

Är det inte så att den typ första dagen indexerar o grejs så att det drar lite extra? Vänta lite med att ominstallera och se vad som händer

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Jo precis, har precis gjort reset och bara kört igång dom viktigaste apparna, får se om det är bättre nu

värt att notera är ju att även någon av de "viktigaste" apparna kan va boven

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Normalt, nej.
Min pro klarar sig på 36h och 6h skärmtid.
Varför den alltid känns varm är pga något tömmer batteri i bakgrunden. Accu bör kunna visa Om detta sker igen

Jo Misstänkte ju det, hittade en stor tråd på 1+ forum med folk som upplever samma så kan ju vara fel på enheten heöt enkelt, ska prova tills måndag annars åker den tillbaka. Fan min gamla 6t har ju bättre batteri än såhär 😆

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

värt att notera är ju att även någon av de "viktigaste" apparna kan va boven

Jo det har jag i tanke, men bank appen, bankid behöver jag

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Inget konstigt noteras i accubattery men batteriet tappade 40% i stanby utan nån app igång eller liknande.

Försökte åka till @elgiganten och få den utbytt men sommarjobbaren ville skicka den på rep, då sa jag att jag vill ångra mitt köp men det kunde han inte hjälpa med för att det är "speciella regler" med mobiler.
Jag måste väl få en ny telefon om den jag köpt är trasig!? Jag ska väl inte behöva vänta på reparation!?

Jag ska dit igen imorrn så kanske jag kan få vettig hjälp

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Märkligt..om du har lust skulle du kunna testa utan att installera några av dina egna appar :s låter ju som defekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Märkligt..om du har lust skulle du kunna testa utan att installera några av dina egna appar :s låter ju som defekt

Den är defekt... Accubattery hade högst usage på 3% 1+ launcher på 1% sen inget annat men batteriet hade som sagt tappat 40% på under 2h standby

Finns en gigantisk tråd på 1+ forum med folk som har samma problem

Det intressanta är varför jag inte fick lämna tillbaka den enligt snubben på @elgiganten som propsade på rep... Får man en doa prodult bör man väl få den utbytt?!

Vad har jag för rättigheter egentligen i ett sånt här ärende?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Den är defekt... Accubattery hade högst usage på 3% 1+ launcher på 1% sen inget annat men batteriet hade som sagt tappat 40% på under 2h standby

Finns en gigantisk tråd på 1+ forum med folk som har samma problem

Det intressanta är varför jag inte fick lämna tillbaka den enligt snubben på @elgiganten som propsade på rep... Får man en doa prodult bör man väl få den utbytt?!

Vad har jag för rättigheter egentligen i ett sånt här ärende?

Japp. Haft 2 doa telefoner på 4 år eller något, dessa byttes direkt över disk. Måste varit något med praktikanten eller bara allmän okunskap, hoppas det löser sig för din del.
För egen del är det den absolut bästa lur jag ägt (men så är det väl vid varje uppgradering xD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Japp. Haft 2 doa telefoner på 4 år eller något, dessa byttes direkt över disk. Måste varit något med praktikanten eller bara allmän okunskap, hoppas det löser sig för din del.
För egen del är det den absolut bästa lur jag ägt (men så är det väl vid varje uppgradering xD)

Hah helt klart, var ruggigt näjd med den förutom problemet med batteriet och värmen, det var rent obehagligt att ha den i fickan

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Hah helt klart, var ruggigt näjd med den förutom problemet med batteriet och värmen, det var rent obehagligt att ha den i fickan

Har du testat att efter nollställa den inte installera någon app, alternativt använt den i felsäkert läge? I felsäkert läge kan man bara använda de appar som medföljer telefonen, vilket borde visa på om det är någon app som håller din telefon vaken, eller om det är något annat fel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat att efter nollställa den inte installera någon app, alternativt använt den i felsäkert läge? I felsäkert läge kan man bara använda de appar som medföljer telefonen, vilket borde visa på om det är någon app som håller din telefon vaken, eller om det är något annat fel

Enda apparna jag hade efter senaste var swedbank,bankid och accubattery. Inaktiverade tom dom apparna som kommer med mobilen (som gick inaktivera)

Tänker inte felsöka mer då det vara ett rätt vanligt fel på telefonen t.ex https://forums.oneplus.com/threads/unified-battery-and-heatin...
Finns flera reddit trådar om problemen också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Fick en ny igår och provade den, samma problem med även den så den åkte också tillbaka. nu kommer det inte bli 1+ för mig på ett bra tag! Ruskigt besviken.
Slutade på en s20 ultra, riktigt nöjd

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)