Googles mellanklasstelefon Pixel 4a avtäcks den 3 augusti

Permalänk
Melding Plague

Googles mellanklasstelefon Pixel 4a avtäcks den 3 augusti

På en webbsida med latinsk text och pussel avslöjar Google ett avtäckningsdatum som av allt att döma gäller Pixel 4a.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! Kanske skulle ha väntat lite på denna men beställde en Realme 6 istället. Trodde det skulle dröja längre innan Pixel 4a skulle gå att köpa.

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge google ska ignorera Svenska marknaden dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Dålig timing från mitt håll. Min oneplus6 betedde sig illa i början av semestern så jag spontanköpte en nokia 7.2 för förrförra veckan för att fixa situationen. Behövde göra något åt eländet.
Kul med nokia!
En telefon från norden, android one and all that. Kul - tänket jag ;). Men användarupplevelsen är inge vidare.

Önskar att pixel 4a redan fanns tillgänglig då tjejens pixel 3a leverert väl.

Aja, det går väl att byta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli något jag vill ha! Hoppas den får trådlös laddning med, för det är något jag inte gärna blir utan nu när man är van vid det

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att Pixel 4a, precis som tidigare modeller, inte kommer att lanseras här i Sverige utan man får ta och importera från t.ex. Tyskland. Vad är det som stoppar dem egentligen? Övriga företag (Apple, Samsung, t.o.m. OnePlus) verkar ju inte ha några problem med detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Sverige är ju ett extremt tungt "mobilanvändarland", undrar varför Google ignorerar oss.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Finns väll hur mycket telefoner att välja på som helst.
Varför skulle man vilja importera en Google telefon?
Känna sig unik?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns väll hur mycket telefoner att välja på som helst.
Varför skulle man vilja importera en Google telefon?
Känna sig unik?

GrapheneOS är supportat på googles telefoner vilket jag ser som en anledning så gott som någon. Men då ska man nog hellre välja Pixel 3a i dagsläget.

https://grapheneos.org/faq#device-support
"Support for the Pixel 4 and Pixel 4 XL is currently experimental, but those along with the upcoming Pixel 4a will become the recommended devices due to longer support and incremental security improvements for the device support code and firmware."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns väll hur mycket telefoner att välja på som helst.
Varför skulle man vilja importera en Google telefon?
Känna sig unik?

Vill man ha ren android med säkerhetsuppdateringar varje månad och snabbt få senaste OS så finns det inte jättemycket att välja på.

Permalänk
Relik 📜

Kört Pixel 3a XL i ett halvår och lite till (?) nu, köpte begagnad för 3100 kronor. Är extremt nöjd, så Pixel 4a behöver locka med något extra för jag ska överväga byte. Och framför allt måste batteritiden vara bra, då jag blivit bortskämd med vad 3a XL ger där.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Molotov:

Finns väll hur mycket telefoner att välja på som helst.
Varför skulle man vilja importera en Google telefon?
Känna sig unik?

För att alla andra Androidtelefoner är värdelösa i jämförelse. När man väl haft en vill man aldrig byta till oem igen

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Undrar hur länge google ska ignorera Svenska marknaden dock.

Måhända ser man svenskarna som en köpstark grupp och vill inte att en konkurrenskraftig prispressad telefon ska parasitera på premiumsegmentet.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Måhända ser man svenskarna som en köpstark grupp och vill inte att en konkurrenskraftig prispressad telefon ska parasitera på premiumsegmentet.

Men dom direktsäljer väl inga telefoner alls till Sverige

Permalänk
Medlem

Tänkte importera en 4a från Google DE eller en Samsung 10e men 5.8 tum är ändå lite över smärtgränsen så kommer troligen att hosta upp en bunt sedlar mer och köpa en iPhone 12 5.4 tum.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Både 3 och 4 går ju köpa från comptersalg i Danmark. Man undrar ja vad skillnaden mellan Danmark och Sverige är avseende detta....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köpa en Pixel p.g.a. hur Google behandlar den svenska marknaden.

/f.d. trogen Nexus användare.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kört Pixel 3a XL i ett halvår och lite till (?) nu, köpte begagnad för 3100 kronor. Är extremt nöjd, så Pixel 4a behöver locka med något extra för jag ska överväga byte. Och framför allt måste batteritiden vara bra, då jag blivit bortskämd med vad 3a XL ger där.

Kunde inte hålla med mera. Har haft Pixel 3a XL sen i september och det är fortfarande en bästa telefon jag ägt och är supernöjd med den. Passar mig utmärkt då jag aldrig spelar tunga spel eller kollar film eller sådär. Mest sociala medier, lite scrolla på nätet, fota och lyssna på musik. Funkar kanoners. Och batteritiden än idag är riktigt bra på telefonen. Klarar en hel dag utan att ens oroa mig. Men allt varierar ju såklart på vad man använder telefonen till liksom.

Men knappast värt en uppgradering när man inte ens får en fjärdel så bättre telefon är känslan.
Blir att invänta Pixel 5a nästa år kanske. Är ju iofs inte den som köper ny telefon varje år heller, eller ens varannat år. ofta är det 2-3 år som gäller.