Noctua uppdaterar produktplanen – vita fläktar dröjer till första kvartalet år 2021

Permalänk
Medlem

Varför???

Edit - nu vet jag (?), kanske för att dammavlagring inte skall synas. Men..., är inte det bra då, att det syns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Varför???

Edit - nu vet jag (?), kanske för att dammavlagring inte skall synas. Men..., är inte det bra då, att det syns?

Plast ändrar formen med tiden.
Och precision är otroligt viktigt för en fläkt.
Så snålar du på plastkvaliten eller mängden glasfiberarmering i den så får du antingen en fläkt som går sönder snabbare eller en ineffektiv.
Gissar på att Noctua en gång i tiden kom fram till att just den babybajs-bruna färgen var bättre, och dom har hållt fast vid den sedan dess.

Och visst har det fungerat för dom, brun-beiga fläktar i ett system är ju nästan synonymt med att datorbyggaren bryr sig lite extra om kylning och ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fortfarande ingen Noctua NF-A14x25 som utlovades en gång i tiden.

Joodå, de nämner ju "next generation 140mm fan" under 2021, och det behöver man nog inte gissa vad det kan vara för nåt..

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Joodå, de nämner ju "next generation 140mm fan" under 2021, och det behöver man nog inte gissa vad det kan vara för nåt..

Exakt!

Ser mest fram emot en 140mm-variant av A12x25 (förmodligen då A14x25). Sure, A12x25 är bra, men med större fläkt skulle de kunna nå bättre luftflöde med samma/lägre RPM = tystare. Dock lär det ta ett tag då de verkade ha väldiga problem med att faktiskt få till A12x25, med rätt material som håller i längden osv (då de ger långa garantier på sina produkter). Noctua är ett av få företag som faktiskt satsar på kvalitet och inte stressar ut sina produkter på marknaden, vilket verkar bli allt vanligare tyvärr.

Färgen? Den struntar jag i, jag förstår än idag inte folk som sitter och stirrar in i sitt datorchassi. Jag förstår inte varför man skulle vilja ha en (eller flera) genomskinliga sidopaneler på sitt chassi heller. Förutom typ p12:or då, samma sorts personer som också vill ha RGB på allt (inklusive hörlurar som de själva aldrig kommer att se i bruk). Nej, ett diskret stilrent chassi som smälter in bra, som prioriterar prestanda och funktionalitet är det som attraherar mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Deras ordinarie färgschema har alltid varit fulare än satans alla smådjävlar, så det har verkligen varit maximal funktion före form, vilket gillas.

Det mest intressanta för min del är Desk fan, jag har längtat efter den sen första gången jag såg den (då jag är kräkless på alla skitdåliga usb-skrivbordsfläktar, det finns inte en enda som är riktigt bra).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Den bruna färgen är faktiskt anledningen till varför jag aldrig köpt Noctua fläktar.
Det ser illa fult till äckligt ut.
Men smaken är som baken säger man. Vad vet jag.

Byt färg = nyhet.

Hur ska folk annars veta att du har lagt mer på dina fläktar än vad en konsol kostar?