Vart Ska man köpa windows 10 för så billigt som möjligt?

Permalänk
Medlem

Köpte en nyckel via ebay för 15 SEK, lagligt eller inte har jag ingen aning om men nyckeln fungerar och nu efter senaste ominstallationen vart windows aktiverat automatiskt, nöjd.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Köp på Ebay då, menar bara att Ebay inte är mer (eller mindre) legit än Kinguin. Har inte handlat på Ebay på länge och har aldrig behövt använda deras support så har ingen erfarenhet av hur bra den är.

Ja det är lagligt, du stjäl ingen kopia och det är gratis att köra ett oaktiverat Windows 10, med nackdelen som jag beskrev då. Bara att ladda hem ISO från Microsofts egna hemsida

Numera har inte pyttemjuk några ISO om man besöker deras hemsida med en windows setup.
Vill man ladda ner en ISO direkt från pyttemjuk så kan man istället använda Linux.. DÅ finns det ISO filer på samma sida.

Går även att "spoofa" sitt operativsystem om man kör windows men då skall man veta hur man gör detta.

Deras nya "media creation tool" fungerar sällan med de nycklar som säljs på den "grå" marknaden. Så har man köpt en nyckel och försöker bränna ett USB med "media creation tool" versionerna så skriker windows att nyckeln är olaglig och vägrar aktivera.

Fler och fler siter som haft egna windows 109 versioner för download har slutat fungera då pyttemjuk tydligen vill bli av med den "grå" nyckelmarknaden och tycks ha gjort en kraftansamling för att göra många av dessa nycklar obrukbara via installationen av "media creation tool" versionerna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oldfart:

Numera har inte pyttemjuk några ISO om man besöker deras hemsida med en windows setup.
Vill man ladda ner en ISO direkt från pyttemjuk så kan man istället använda Linux.. DÅ finns det ISO filer på samma sida.

Går även att "spoofa" sitt operativsystem om man kör windows men då skall man veta hur man gör detta.

Deras nya "media creation tool" fungerar sällan med de nycklar som säljs på den "grå" marknaden. Så har man köpt en nyckel och försöker bränna ett USB med "media creation tool" versionerna så skriker windows att nyckeln är olaglig och vägrar aktivera.

Fler och fler siter som haft egna windows 109 versioner för download har slutat fungera då pyttemjuk tydligen vill bli av med den "grå" nyckelmarknaden och tycks ha gjort en kraftansamling för att göra många av dessa nycklar obrukbara via installationen av "media creation tool" versionerna.

Snarare tvärtom?
Nycklarna är gjorda för KMS/volymaktivering medans Media Creation Tool ger en Retail-version av Windows. Även om det (inte fullt påläst nu) inte bör spela större roll, nyckel måste matcha installerad version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

På eBay får du en OEM nyckel för 50:- kr, och som @Falcon skrev, behöver du verkligen installera om Windows så ofta att du behöver en retail?

Skickades från m.sweclockers.com

OEM betyder att licensen gäller för den datorn den installeras på och bara den.

Permalänk

Ursäkta men hur gör man för att installera Windows med en nyckel utan cd skiva på nybyggd dator?

Permalänk
Medlem

Skapa installationsmedia för Windows på USB-sticka

Skrivet av Alejandro1:

Ursäkta men hur gör man för att installera Windows med en nyckel utan cd skiva på nybyggd dator?

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/skapa-installatio...

Glömde quota :)
Permalänk

Jag har beställt en dator som ska byggas av Inet och jag behöver ju Windows på datorn.
Jag är inte så kunnig och undrar om någon kan hjälpa mig svara på några frågor.

-Jag lägger detta verktyget på en USB sticka och installerar Windows och bootar upp med USB i bios, så långt tror jag att jag fattat.

-När det kommer till aktivering, ska man beställa bara en cd-key då ex denna som man får på mail då eller vad är enklast?
https://gamekeys.se/produkt/windows-10-home-oem/?gclid=Cj0KCQ...

-Vilken Windows 10 version ska man ha om man bara spelar och kanske använder Word någon gång?

-Rekommenderar ni någon annan seriös hemmsida att köpa nyckel ifrån till bra pris?

Med vänliga hälsningar Alejandro!

Permalänk
Medlem

@alejandro1
Köp med en OEM license från Inet så installerar dom det åt dig och du vet att allt fungerar.
Kör Windows 10 Home, det räcker för spel

Permalänk
Skrivet av reverend benny:

@alejandro1
Köp med en OEM license från Inet så installerar dom det åt dig och du vet att allt fungerar.
Kör Windows 10 Home, det räcker för spel

Kanske jag som är naiv men på deras sida så skulle det kosta 1200kr som billigast, är det fakelicenser alla som köper för 150kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro1:

Kanske jag som är naiv men på deras sida så skulle det kosta 1200kr som billigast, är det fakelicenser alla som köper för 150kr?

LÅter det för bra för att vara sant så är det nog så....det är min filosofi.
Kolla vad MS tar på hemsidan om du skulle köpa av dom, gissar att det ligger på ungefär samma pris (dvs runt tusenlappen).

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en hel del sånna där licenser och det har inte varit några problem för mig. Allt från runt 60kr upp mot 100kr. Uppstår ett problem så köper jag en ny.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro1:

Kanske jag som är naiv men på deras sida så skulle det kosta 1200kr som billigast, är det fakelicenser alla som köper för 150kr?

Skulle inte säga att dom är ”fake” då de faktiskt fungerar utan problem, har de köpts i länder med bättre priser och lägre skatter? Utan tvekan tror jag, har de införskaffats olagligt? Kanske. Fungerar dom utan problem? För det mesta, aldrig hört talas om någon där koden slutat fungera när den väl blivit aktiverad.

Jag kollade själv prisjakt senast jag köpte nytt, och tog billigaste Windows 10 Pro från cdkey.se - fick koden direkt och fungerat i ett drygt halvår utan problem.

Det är inte värt att göda mellanhänder mer än 100kr för en kod.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag köpa för key om jag vill uppgradera en befintlig windows10home installation till 10 professional utan att behöva installera om skiten?