Köpråd bil, Passat 2.0 TDI -15 och framåt

Permalänk
Medlem

@Micke O: Jaha ja då är 4000tusen riktigt billigt!

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Moderna bilar har i allmänhet också helt andra däckdimensioner än äldre bilar vilket bidrar till ökat buller. Mycket bredare och mycket lägre profil bullrar mer, så ljudisoleringen har inte riktigt hängt med hjuldimensionerna heller.

När jag bytte däck förra året till nya sommar däck på pärlan(den är fin jag är andra ägaren) så undrade jag också om mina däck var ovanliga. däckkillen sa att mina mått sitter på ungefär 90% av alla bilar idag så jag vet inte om det nog har med andra faktorer såsom krocksäkerhet där man använder tunnare plåt som kan deformeras och ta emot smällen bättre och att moderna bilar gärna sparar in på det dom kan spara in på helt enkelt om man väljer en billigare modell. idag kostar det att åka tyst på motorvägen. BMW, mercedes mfl lite lyxigare märken klarar det galant trots dubbelt så feta däck som mina.
idag har alla tillverkare så många olika märken att välja mellan, förr fanns det ofta få klasser av bilar och för att hålla kostnaden nere så kunde man ofta bara köpa olika varianter av samma bil och höll man sig då till en finare modell utan extra allt så fick man mycket "gratis" så att säga.

Kör man lågprofil får man skylla sig själv och istället köpa sig en sportbil och köra på bana eller lägga rally drömmarna på hyllan med familjebilen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.