Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Om jag minns rätt så har tidigare uppdateringar droppat någon gång mellan kl 11-15.
Sen betyder ju inte det att denna är lika dock

Tack, hoppas inte det släpps på kvällen iaf!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Lirat någon timme nu efter uppdateringen!
Är level 2 på naturalist.
Och rank 30 på Outlaw pass.

Nya rollen känns intressant! Kommer säkert kännas väldigt repetitiv efter ett tag dock.

Väldigt kul att se att legendary animals implementerats i online!

Inte en enda disconnection heller 😍

Dock upplevde jag att skärmen flimra till en del. (Skrivbordet på datorn flimra in framför spelet flera gånger)
Någon mer som märkt av det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Lirat någon timme nu efter uppdateringen!
Är level 2 på naturalist.
Och rank 30 på Outlaw pass.

Nya rollen känns intressant! Kommer säkert kännas väldigt repetitiv efter ett tag dock.

Väldigt kul att se att legendary animals implementerats i online!

Inte en enda disconnection heller 😍

Dock upplevde jag att skärmen flimra till en del. (Skrivbordet på datorn flimra in framför spelet flera gånger)
Någon mer som märkt av det?

Har inte märkt av något flimmer men däremot när jag startar spelet så tar det ca 10 sekunder innan allt är rendrat in, allt är bara svart i början en stund sen poppar allt in eftersom xD

Btw, jag vet inte riktigt vad jag tycker om senaste uppdateringen då jag inte riktigt kommit igång ännu. Hittar inga Legendary Animals och har cirkulerat i över 3h nu och testat hitta andra Legendary animals men kan inte hitta någon... Sen funderar jag hur man går upp i lvl som snabbast i detta, vad är det riktigt jag ska göra? Ta prover är de det ända? Hängde inte riktigt med när dom visade vad det handlade om och sen jag och min koncentration går absolut inte ihop

EDIT: Glömde, jag har visst upplevt andra problem, som i "Cutscenen" så var det lite buggit med någon lila färg och skärmen blinkade till någon gång.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har inte märkt av något flimmer men däremot när jag startar spelet så tar det ca 10 sekunder innan allt är rendrat in, allt är bara svart i början en stund sen poppar allt in eftersom xD

Btw, jag vet inte riktigt vad jag tycker om senaste uppdateringen då jag inte riktigt kommit igång ännu. Hittar inga Legendary Animals och har cirkulerat i över 3h nu och testat hitta andra Legendary animals men kan inte hitta någon... Sen funderar jag hur man går upp i lvl som snabbast i detta, vad är det riktigt jag ska göra? Ta prover är de det ända? Hängde inte riktigt med när dom visade vad det handlade om och sen jag och min koncentration går absolut inte ihop

EDIT: Glömde, jag har visst upplevt andra problem, som i "Cutscenen" så var det lite buggit med någon lila färg och skärmen blinkade till någon gång.

Ja, det där lila känner jag igen. Och det svarta som hände vid uppstart!

Stötte inte heller på något legendary animal under timmen jag spela.
Vet inte hur man levlar fortast. Men rollen går väl ut på att ta kort, ta sample, tracka, döda och skinna de olika djuren 😊 Dock är djuren under Critters annorlunda. De dör när man ska bedöva dem, men det verkar vara så det ska vara. Klarade tre djur 100% innan jag slutade spela

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Ja, det där lila känner jag igen. Och det svarta som hände vid uppstart!

Stötte inte heller på något legendary animal under timmen jag spela.
Vet inte hur man levlar fortast. Men rollen går väl ut på att ta kort, ta sample, tracka, döda och skinna de olika djuren 😊 Dock är djuren under Critters annorlunda. De dör när man ska bedöva dem, men det verkar vara så det ska vara. Klarade tre djur 100% innan jag slutade spela

Yes jag börjar äntligen komma igång, redan hittat 2 Legendary Animals. Hittar jag inte dom byter jag session och hittills har det fungerat.

Ah dom mindre djuren dör, kom upp en text när jag skulle bedöva en uggla och då stod det något om att dom dör oavsett om man använder "sedative bullets"

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Lirat någon timme nu efter uppdateringen!
Är level 2 på naturalist.
Och rank 30 på Outlaw pass.

Nya rollen känns intressant! Kommer säkert kännas väldigt repetitiv efter ett tag dock.

Väldigt kul att se att legendary animals implementerats i online!

Inte en enda disconnection heller 😍

Dock upplevde jag att skärmen flimra till en del. (Skrivbordet på datorn flimra in framför spelet flera gånger)
Någon mer som märkt av det?

Japp flimrar en del men slutar efter typ 3 minuter. Tycker också om uppdateringen, skulle vilja ha lite mer om outlaws men allt är välkommet just nu.

Permalänk

lirade lite rdr2 och jag fick panik av så många bindings och tog bort spelet tillslut.

komplicerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

lirade lite rdr2 och jag fick panik av så många bindings och tog bort spelet tillslut.

komplicerat

Känns inte intuitivt nej det håller jag med om. Tyckte själv att det var konstig rörelse i början dessutom, sprinta och ville sluta? Behöver stanna helt. Lite som att hantera en full flodhäst.

Är det bättre med rörelser nu efter en tids utveckling? Funderar på att testa och installera kampanjen nu i början på semestern.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Efter en 7-8 timmar in måste jag säga att jag har nog spelat klart. Det är ju ett roligt spel, då man inte bara är ute och rider. Seriöst, jag håller ju på att få virtuella smärtor bara av ridandet.

Och att gömma bort fast travel på baksidan av vagnen var ju helt tragiskt, var tvungen att googla det...

Sen att då jag hoppar av hästjäveln så har jag andra grejor med mig än de jag ställde in förra gången jag hoppade av hästjäveln kan ju få en att tugga fradga.

Permalänk
Inaktiv

Om någon är sugen på online via PC/Steam, skicka mig ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Efter en 7-8 timmar in måste jag säga att jag har nog spelat klart. Det är ju ett roligt spel, då man inte bara är ute och rider. Seriöst, jag håller ju på att få virtuella smärtor bara av ridandet.

Och att gömma bort fast travel på baksidan av vagnen var ju helt tragiskt, var tvungen att googla det...

Sen att då jag hoppar av hästjäveln så har jag andra grejor med mig än de jag ställde in förra gången jag hoppade av hästjäveln kan ju få en att tugga fradga.

Ja det är ett segt spel. Jag blir sugen på att spela slutar de ofta med att jag tröttnat innan jag kommit fram till uppdragsgivaren. Typ allt startar en seg animation som inte går avbryta.
När man väl fått ett uppdrag och ridit några timmar till destinationen där det ska utföras är det ofta rätt kul.
Kommer ta år innan jag tvingat mig igenom storyn.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det är ett segt spel. Jag blir sugen på att spela slutar de ofta med att jag tröttnat innan jag kommit fram till uppdragsgivaren. Typ allt startar en seg animation som inte går avbryta.
När man väl fått ett uppdrag och ridit några timmar till destinationen där det ska utföras är det ofta rätt kul.
Kommer ta år innan jag tvingat mig igenom storyn.

Tyckte Witcher kunde vara lite segt ibland, men det är ju fullt ös medvetslös i jmf. Allt man gör känns oftast så taffligt, det känns lite som att man gör side missions i typ Farcry hela tiden men allt går så segt och striderna suger ju spektakulärt. Menar man skjuter något från hästen, segar sig till ett stopp (Om man sköt i farten.), får se den låååånga animationen när man flår djuret, för 300:e gången. Eller man hoppar av hästen och smyger sig fram, och, "vart är mina kastknivar", Jahapp, resettat igen. Eller iväg till mission, rida häst i typ tio minuter medans man lyssnar på kompisen, mission tar 45 sekunder. Sen rida tillbaka.

Eller min favorit, sno ngt och ta det till en plats, och sen ta sig tillbaka till startpunkt för att berätta att man gjort steg ett....gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah....

Edit: Och sen det där autosave systemet som är helt trasigt och man har aldrig en aning om det man gjort senaste 20 minuterna är kvar senare eller inte när man slutar spela. "Warning all your progress since the last save..", jaha, när sparade ni sist då? När jag gjorde senaste uppdragen, när jag sålde mina skinn, när jag hämtade ut hästen ur stallet.....nehepp...ingen av de gångerna men jag kan ju uppgradera mitt läger ...igen....nu då.

Permalänk
Medlem

tl;dr
Nu var det ett bra tag sen det släpptes, jag antar att de flesta stora buggar har kammats ur luggen, och kanske motorn kör lite effektivare?

Sitter på systemet i sig (3700X+GTX1700) och kommer inte att uppgradera bara för RDR2, men det borde väl vara spelbart...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska köra en refund, har spelat ca 1,5h och kontrollerna kändes hittills som att jag försökte styra ett kylskåp i balettklänning. Blir det bättre efter ett tag, eller är det lika illa spelet igenom?

Permalänk
Skrivet av meanh:

Sitter och funderar på om man ska köra en refund, har spelat ca 1,5h och kontrollerna kändes hittills som att jag försökte styra ett kylskåp i balettklänning. Blir det bättre efter ett tag, eller är det lika illa spelet igenom?

går det att erhålla refund via steam?

Permalänk
Medlem

@meanh: Jag tyckte det blev mycket bättre om man ändrade hur man styr hästen. Gubben kommer kännas klumpig spelet igenom. När man kör mus+tangentbord är spelet tyvärr på tok för lätt. Man dör typ bara när man råkar gå i närheten av någon lättkränkt bybo som drar fram hagel.

I övrigt tycker jag spelet är bra men överskattat. Efter ett par timmar var jag så trött på alla i mitt team att jag försökte skjuta ihjäl dom vid varje story mission. Men det har högt produktionsvärde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Sitter och funderar på om man ska köra en refund, har spelat ca 1,5h och kontrollerna kändes hittills som att jag försökte styra ett kylskåp i balettklänning. Blir det bättre efter ett tag, eller är det lika illa spelet igenom?

Nej, det blir inte bättre, men man vänjer sig

Skrivet av relevantia:

går det att erhålla refund via steam?

Ja, om du har spelat ett spel mindre än 2h om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Blev en refund (köpte via epic, gick igenom utan några större problem), eventuellt blir det ett köp om det reas ut med mer än 50% rabatt i framtiden. Kände inte att det var värt att tvinga sig att fortsätta spela för att eventuellt vänja sig vid kontrollerna just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

går det att erhålla refund via steam?

Jag har gjort det en eller två gånger var inga problem. Bara du inte spelat mer än 2 timmar så är det lugnt. (antar att de har någon maximal tid efter köp också)

Edit "Steam erbjuder återbetalning, inom två veckor efter köpet och med mindre än två timmars speltid,"
Källa https://store.steampowered.com/steam_refunds/
Står även vad som gäller vid köp i spel osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har gjort det en eller två gånger var inga problem. Bara du inte spelat mer än 2 timmar så är det lugnt. (antar att de har någon maximal tid efter köp också)

Edit "Steam erbjuder återbetalning, inom två veckor efter köpet och med mindre än två timmars speltid,"
Källa https://store.steampowered.com/steam_refunds/
Står även vad som gäller vid köp i spel osv.

Speltid: 2 timmar 38 minuter

fick återköp. tack för att ni påminde mig. visste inte att steam tillämpar återköp.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att folk tycker det är så fantastiskt. hur kan man missa att det är sjukt segt. De där oändliga ridturerna, att ha en byrå med typ fem lådor, och man ska dra ut en låda, plocka upp sakerna där, en åt gången, sen dra ut nästa låda, och så vidare. Bara där borde man ju ha sagt att "kanske lite onödigt". Det är ju inte så att spelmässigt att det tillför något att stå pch leta igenom en byrå i två minuter. Samma sak om man plötsligt har en åker full med kroppar man kan leta igenom, spring fram till en, håll in en knapp en stund för att loota, upprepa, det tillför ju NOLL!

Tänkte att eftersom jag inte kan fast travell till ett ställe så jag tar tåget. Nu är det ju också sjukt segt kom jag fram till med köpa biljett, vänta på tåget, gå på tåget, massa filmsekvenser, sen gå av tåget.

Det är så onödigt segt.

Permalänk
Medlem

@Semjonov: Jag håller helt med. Jag gav upp spelet efter alldeles för många timmar och ändå knappt startat berättelsen känns det som.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare försökte lira spelet nu för någon dag sedan (yes, sjukt långt efter alla andra).

Men gick typ knappt att spela onlineläget.
Försökte hitta liknande fel här i tråden men kunde inte hitta när jag sökte på lite stödord.

Problemet är att efter vi gjort ett uppdrag och slutfört detta så försvinner alla andra uppdrag från kartan och vi kan inte längre prata med den som gav oss uppdraget eller någon annan NPC.

Vi verkar inte heller få några pengar för de få uppdrag som vi lyckats utföra.

Är det något vi missat eller är det jag beskriver ett vanligt fel?

Vi har provat att installera om spelet, verifierat spelfilerna i steam, inaktiverat antivirus, uppdaterat drivrutiner till grafikkortet, startat spelet som administratör.

Har ni några visa ord till oss?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag och en polare försökte lira spelet nu för någon dag sedan (yes, sjukt långt efter alla andra).

Men gick typ knappt att spela onlineläget.
Försökte hitta liknande fel här i tråden men kunde inte hitta när jag sökte på lite stödord.

Problemet är att efter vi gjort ett uppdrag och slutfört detta så försvinner alla andra uppdrag från kartan och vi kan inte längre prata med den som gav oss uppdraget eller någon annan NPC.

Vi verkar inte heller få några pengar för de få uppdrag som vi lyckats utföra.

Är det något vi missat eller är det jag beskriver ett vanligt fel?

Vi har provat att installera om spelet, verifierat spelfilerna i steam, inaktiverat antivirus, uppdaterat drivrutiner till grafikkortet, startat spelet som administratör.

Har ni några visa ord till oss?

Online är alltid lite buggat, just detta har dock aldrig hänt mig däremot liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Online är alltid lite buggat, just detta har dock aldrig hänt mig däremot liknande.

Jag har haft dåliga upplevelser från GTA5 online också så förväntade mig inte en felfri upplevelse.
Men nu var det ospelbart. Varje gång vi slutförde ett uppdrag så försvann alla andra uppdrag och vi fick inga pengar.

Därmed kunde vi inte skapat ett permanent posse eller komma vidare.
Det var bara att ladda om onlineläget, bjuda in varandra till samma session, skapa nytt posse och försöka med ett annat uppdrag.

Men hände alltid samma sak.

Får se om man kan ta sig tid och buggrapportera och se om de återkopplar..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Rdr2 fungerade inte alls för mig ibörjan. Det crashade hela tiden när jag startade det. Efter några updates kunde jag spela. Nu har det kommit en update igen och får bara crasher när jag startar storyn.

Tradigt

Permalänk
Skrivet av Zeraphin:

Rdr2 fungerade inte alls för mig ibörjan. Det crashade hela tiden när jag startade det. Efter några updates kunde jag spela. Nu har det kommit en update igen och får bara crasher när jag startar storyn.

Tradigt

Vet inte om jag ska skaffa RDR2 till Xbox One eller till PC? Vilket ger bäst upplevelse tror du?

Permalänk
Medlem

@Zeraphin: Jag kör på Vulkan vilket fungerar perfekt. Det kraschade konstant och gav ibland bluescreen på DirextX.

Permalänk
Medlem

Tog upp detta igen. November var sista gången jag lirade det. Minns inte att det var så här görsnyggt. Tur det med såna transportsträckor kartorna gör det intressant.

Fascinerande också hur hardcore det är på sina håll med challenges. Försöka fixa 3 perfekta kaninpälsar var ju lättare sagt än gjort. Vet inte hur formeln ser ut. Man ska ha så svag bössa som möjligt men träffa hjärtat för snabb död. Eller kan man ha kraftfullare ammunition det enda viktiga är att den dör direkt efter att ha träffat hjärta/lungor?

Har försökt spotta men även bra kaniner kan bli kassa om de tycker man skjuter för dåligt även om man bara skjuter ett skott.

Sen så är inte trappers utmärkta så man måste veta exakt var de finns. Så oftast hinner pälsarna bli kass. Sköt en legendary coyote också som jag tappade då jag gjorde ett huvuduppdrag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tog upp detta igen. November var sista gången jag lirade det. Minns inte att det var så här görsnyggt. Tur det med såna transportsträckor kartorna gör det intressant.

Fascinerande också hur hardcore det är på sina håll med challenges. Försöka fixa 3 perfekta kaninpälsar var ju lättare sagt än gjort. Vet inte hur formeln ser ut. Man ska ha så svag bössa som möjligt men träffa hjärtat för snabb död. Eller kan man ha kraftfullare ammunition det enda viktiga är att den dör direkt efter att ha träffat hjärta/lungor?

Har försökt spotta men även bra kaniner kan bli kassa om de tycker man skjuter för dåligt även om man bara skjuter ett skott.

Sen så är inte trappers utmärkta så man måste veta exakt var de finns. Så oftast hinner pälsarna bli kass. Sköt en legendary coyote också som jag tappade då jag gjorde ett huvuduppdrag

Varmit rifle och skott i huvudet på kaniner ger perfekta pälsar om dom är 3 stjärninga

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |