Intel omdanar Core-logotyper och utökar med okänd Evo-märkning

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt så blev Intel tråkigt som varumärke. Går nog över till AMD ändå.
Ok, kanske inte riktigt. Men varumärket ska ju skrika "SE MIG", inte försöka gömma sig.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Intels marknadsavdelning är så uttråkade att de hittar på vad som helst för att ha nånting att göra, vad det verkar.

Jag förstår dem, det kan inte vara roligt att sitta där nu.

Ganska tråkiga loggor tycker jag, känns lite Windows 10 sådär. Modernt, ja, men fantasilöst. Med tanke på hur stark "Intel Inside"-brandingen är känns det som att de går bakåt. Som någon redan nämnt är ju Sandy Bridge-modellen att föredra - den tycker jag är klockren.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Hehe, sätter så många klistermärken jag bara kan på datorn!
https://i.imgur.com/dmlSdzd.jpg

Permalänk
Medlem

Ser ut som Samsung Evo logga

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Att Intel byter design på sitt "Intel Inside"-märke för varje ny arkitektur är inget nytt. Sandy, Haswell, Skylake, Sunny Cove har ju alla sina egna utseenden.

Massa annat intressant nytt här dock:
1) Själva bolagsloggan ändras. Ett tydligt tecken på (en önskan om) förändring inom bolaget.
2) Nya Core-märken, är de tänkte redan för 11:e generationen (Tiger Lake) vilket de borde om man ska följa tidigare rutin med ny arkitektur=nytt märke.
3) "Evo Powered by Core" låter onekligen som Alder Lakes big.LITTLE-design. Mycket märkligt val av produktnamn dock, då det ju riskerar sammanblandning med Samsungs SSD:er.

Permalänk
Medlem

AMD Ryzens logotyper är snyggast clean och inte heller massa onödigt på precis som de ska vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro