Noctua uppdaterar produktplanen – vita fläktar dröjer till första kvartalet år 2021

Permalänk
Melding Plague

Noctua uppdaterar produktplanen – vita fläktar dröjer till första kvartalet år 2021

Många nya och halvnya produkter står på Noctuas agenda, men majoriteten dröjer till början av 2021.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När färgbyte på en fläkt är en nyhet och med i företages "timeline" så är det tunt med saker på ingång.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Några 140mm till mig tack

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

När färgbyte på en fläkt är en nyhet och med i företages "timeline" så är det tunt med saker på ingång.

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Tror du stavade "snygga" på fel sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Gjordes inte detta när dom släppte "chromax" svarta fläktar ?
Eller är det varje färg som gäller framöver

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Gjordes inte detta när dom släppte "chromax" svarta fläktar ?
Eller är det varje färg som gäller framöver

https://noctua.at/pub/media/catalog/product/cache/0cdbea399f8ed06da39b3854134f6934/n/h/nh_d15_chromax_black_1_4.jpg

Jo, men det var ju endast utvalda modeller. Jag vet att det är MÅNGA som fortfarande väntar på NF-A12X25 i svart

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Exakt så här kände jag när jag såg bilden på den vita Noctua-fläkten: När nyheten kom om svarta Noctua-fläktar kändes det futuristiskt. Men helvita? Sheisse, nu är vi i space-age. Börjar nästan bli rädd för hur snabbt utvecklingen går. AI takeover 2021? Sedan kom jag på att det, trots allt, bara är färgen på en fläkt.

Permalänk
Medlem

Bordsfläkten hade jag helt missat när den artikeln dök upp. Jag såg också en bra DIY där i tråden till den. Det finns nog en NF-P14 kvar i någon låda från gamla NH-D14 som passar utmärkt för ett sådant projekt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Gillar deras "gamla" färger men föredrar de svarta med lite brunt.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Passar nog bra till byggen med vita moderkort och chassin men Noctua-brown är ändå bäst:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Gender Bender:

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Smaksak dock, jag gillar hur deras fläktar ser ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Så länge de inte ersätter originalfärgschemat och att fläkterna kan samexistera är det utmärkt!
Jag gillar verkligen de existerande.

Permalänk
Medlem

Har båda sorterna, men huvudburken har NH-D15 Chromax.black och med Noctuas svarta chassiefläktar i lådan. Det följer med gummiduttar i en massa färger, jag valde faktiskt röda duttar.

Grymt tyst i alla fall, utom vid fullt blås men då är det ändå ett ganska dovt och skönt swooosh

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av hakd:

När färgbyte på en fläkt är en nyhet och med i företages "timeline" så är det tunt med saker på ingång.

Vanligtvis ja, men då Noctua gör ändringen är det inte "bara en fläktnyhet".

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Förutom den glädjande nyheten om att svarta A12x25 äntligen är på gång, är den stora nyheten "next gen D15" som de jobbat på en längre tid. Jag har haft en hel del kontakt med Noctua pga Threadripper som var på gång dels privat men även i jobbsammanhang, och fick där höra att nästa generations D15 kommer att komma med en modell för TRX40. De hade tydligen en prototyp i labbet, som det slipades på. Kan de få detta att fungera (vilket jag inte tvivlar alls på) är det hur stort som helst.

Ser mycket fram emot nästa år och hoppas de kan få till allt enligt planerna.

Det enda negativa man kan säga om Noctua egentligen, är att allt tar sån förb.. tid. I övrigt ett företag som lyckas med i stort sett allt. Imponerande!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

gött dom har kanon fina fläkta och lite nya färger skadar inte tummen upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag ser absolut inget negativt i att ge folk mer valmöjligheter. De ser bra ut.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag ser absolut inget negativt i att ge folk mer valmöjligheter. De ser bra ut.

Håller helt med!
Sedan minns jag en intervju mellan Jonas/Emil och Noctua, något likt: "Vi är ingenjörer - form och funktion kommer alltid att gå före utseendet på våra produkter". Jag hoppas att detta fortfarande är Noctuas ledord

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Håller helt med!
Sedan minns jag en intervju mellan Jonas/Emil och Noctua, något likt: "Vi är ingenjörer - form och funktion kommer alltid att gå före utseendet på våra produkter". Jag hoppas att detta fortfarande är Noctuas ledord

De har hittills aldrig svikit så förmodligen är det nog samma attityd ännu.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

När man ser noctua brunt vet man att det är fina grejjer.
Fast dom kommer väll vara kvar?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bara jag slipper betala för LED och de inte lever om allt för mycket får de ha vilken färg de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Brace yourselfs... noctua fanbois are coming.

-vadå, bajsbrunt och spybeige är ju snyggt ju!
Shit de är redan här. xD

Permalänk
Inaktiv

på tiden

Permalänk
Medlem

Den bruna färgen är faktiskt anledningen till varför jag aldrig köpt Noctua fläktar.
Det ser illa fult till äckligt ut.
Men smaken är som baken säger man. Vad vet jag.

Byt färg = nyhet.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Brace yourselfs... noctua fanbois are coming.

-vadå, bajsbrunt och spybeige är ju snyggt ju!
Shit de är redan här. xD

Haha jag är ett stort fan av noctuas kylare men färgerna är så fula så att jag har på något konstigt sätt börjat älska dom.

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen Noctua NF-A14x25 som utlovades en gång i tiden.
Noctua NF-A12x25 må vara "lika bra" som en 140mm, men den fungerar ändå inte på radiatorer ämnade för 140mm fläktar.

Permalänk
Medlem

Letar efter rätt ord.. men jag måste säga att det känns nästan lite "gulligt" att en färg förändring ligger på en roadmap likt andra har sina arkitekturer eller liknande.

Alltid gillat Noctua's kvalité och trots det anser jag inte att dom har orimliga priser. Min gissning är att den hemska färgen kommer från en svunnen tid då var och varannan dator hade ett hemskt gul-vitt-beigt chassi och dom valde färger som skulle passa men samtidigt vara lite egna för att kunna särskilja sig. Kanske valde dom en färg som skulle hålla sig och inte själv blekna eller liknande.

Sedan så fortsatte dom framgångsrikt med det pga olika själ och halkade efter pga att deras marknad inte riktigt efterfrågade det ch vart eftersom enthusiaster ändå köpte det så var det i slutändan för nära kopplat deras varumärke för att våga ändra på.

Min magkänsla säger mig att det är faktorer liknande min lilla sammanflätade historia som lett till att dom har hållit sig kvar i sin färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psilobe:

Letar efter rätt ord.. men jag måste säga att det känns nästan lite "gulligt" att en färg förändring ligger på en roadmap likt andra har sina arkitekturer eller liknande.

Alltid gillat Noctua's kvalité och trots det anser jag inte att dom har orimliga priser. Min gissning är att den hemska färgen kommer från en svunnen tid då var och varannan dator hade ett hemskt gul-vitt-beigt chassi och dom valde färger som skulle passa men samtidigt vara lite egna för att kunna särskilja sig. Kanske valde dom en färg som skulle hålla sig och inte själv blekna eller liknande.

Inte bara det. Att färga plast ändrar plastens egenskaper något. Noctua har höga krav på exakt hur materialet i deras fläktar skall bete sig, så de kan bokstavligen inte färga dem hur som helst.
Dessutom, att deras färgval har blivit lite av en signatur för Noctua och gör att deras produkter är lätt igenkännbara har säkert inte missats av deras marknadsföringsavdelning.