Permalänk

Funkar laddaren till detta batteriet?

Dotterns har slarvat bort laddaren till sin laptop och hon har bilder som hon gärna vill flytta över innan skrotning av datorn sker.
Jag funderade på om min laddare kan fungera men jag såg att det var 10.8V på hennes batteriet och 11.1V på mitt. Tänkte att det var kört men efter att ha kollat på nya laddare så finns det laddare som används för både 10.8V OCH 11.1V.
Kan det gå ändå?

Batteriet är: Asus A32-X401, Rating+10.8V, 4400mAh, 47Wh
Laddaren är: Chicony A12-120P1A rev.01

Funkar som sagt till mitt batteri 11.1V, 4400mAh, 48.84Wh

:/

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SoilBleed:

Dotterns har slarvat bort laddaren till sin laptop och hon har bilder som hon gärna vill flytta över innan skrotning av datorn sker.
Jag funderade på om min laddare kan fungera men jag såg att det var 10.8V på hennes batteriet och 11.1V på mitt. Tänkte att det var kört men efter att ha kollat på nya laddare så finns det laddare som används för både 10.8V OCH 11.1V.
Kan det gå ändå?

Batteriet är: Asus A32-X401, Rating+10.8V, 4400mAh, 47Wh
Laddaren är: Chicony A12-120P1A rev.01

Funkar som sagt till mitt batteri 11.1V, 4400mAh, 48.84Wh

:/

0.3 v skillnad i spänning bör inte vara nått problem men se till att polariteten är den samma.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: polariteten?

Permalänk
Medlem

+ och -. Växla inte dessa då det är likström.
Annars plocka ut hårddisken och koppla in den till en annan dator.
Brukar vara busenkelt på bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Den lilla ikonen beskriver var plus och minus är, brukar stå på laddarens etikett.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

@glemmy: Den finns där ja, då ska det vara en åt motsatt håll på laptopen, got it!. Aldrig hört talas om detta förut

Det känns som att det blir @Pyka 's lösning, att jag inte kom på det själv *facepalm*