Noctua uppdaterar produktplanen – vita fläktar dröjer till första kvartalet år 2021

Noctua uppdaterar produktplanen – vita fläktar dröjer till första kvartalet år 2021

Många nya och halvnya produkter står på Noctuas agenda, men majoriteten dröjer till början av 2021.

Läs hela artikeln här

När färgbyte på en fläkt är en nyhet och med i företages "timeline" så är det tunt med saker på ingång.

Några 140mm till mig tack

Skrivet av hakd:

När färgbyte på en fläkt är en nyhet och med i företages "timeline" så är det tunt med saker på ingång.

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Skrivet av Gender Bender:

När det gäller ett företag som är känd för att ha fula färger på sina produkter så är det en stor nyheter som ska firas med champagne och konfetti.

Tror du stavade "snygga" på fel sätt.

Gjordes inte detta när dom släppte "chromax" svarta fläktar ?
Eller är det varje färg som gäller framöver

Skrivet av hakd:

Gjordes inte detta när dom släppte "chromax" svarta fläktar ?
Eller är det varje färg som gäller framöver

https://noctua.at/pub/media/catalog/product/cache/0cdbea399f8ed06da39b3854134f6934/n/h/nh_d15_chromax_black_1_4.jpg

Jo, men det var ju endast utvalda modeller. Jag vet att det är MÅNGA som fortfarande väntar på NF-A12X25 i svart

Exakt så här kände jag när jag såg bilden på den vita Noctua-fläkten: När nyheten kom om svarta Noctua-fläktar kändes det futuristiskt. Men helvita? Sheisse, nu är vi i space-age. Börjar nästan bli rädd för hur snabbt utvecklingen går. AI takeover 2021? Sedan kom jag på att det, trots allt, bara är färgen på en fläkt.

Bordsfläkten hade jag helt missat när den artikeln dök upp. Jag såg också en bra DIY där i tråden till den. Det finns nog en NF-P14 kvar i någon låda från gamla NH-D14 som passar utmärkt för ett sådant projekt

Gillar deras "gamla" färger men föredrar de svarta med lite brunt.

Passar nog bra till byggen med vita moderkort och chassin men Noctua-brown är ändå bäst:

Smaksak dock, jag gillar hur deras fläktar ser ut

Så länge de inte ersätter originalfärgschemat och att fläkterna kan samexistera är det utmärkt!
Jag gillar verkligen de existerande.

Har båda sorterna, men huvudburken har NH-D15 Chromax.black och med Noctuas svarta chassiefläktar i lådan. Det följer med gummiduttar i en massa färger, jag valde faktiskt röda duttar.

Grymt tyst i alla fall, utom vid fullt blås men då är det ändå ett ganska dovt och skönt swooosh

Skrivet av hakd:

Vanligtvis ja, men då Noctua gör ändringen är det inte "bara en fläktnyhet".

Förutom den glädjande nyheten om att svarta A12x25 äntligen är på gång, är den stora nyheten "next gen D15" som de jobbat på en längre tid. Jag har haft en hel del kontakt med Noctua pga Threadripper som var på gång dels privat men även i jobbsammanhang, och fick där höra att nästa generations D15 kommer att komma med en modell för TRX40. De hade tydligen en prototyp i labbet, som det slipades på. Kan de få detta att fungera (vilket jag inte tvivlar alls på) är det hur stort som helst.

Ser mycket fram emot nästa år och hoppas de kan få till allt enligt planerna.

Det enda negativa man kan säga om Noctua egentligen, är att allt tar sån förb.. tid. I övrigt ett företag som lyckas med i stort sett allt. Imponerande!

gött dom har kanon fina fläkta och lite nya färger skadar inte tummen upp

Jag ser absolut inget negativt i att ge folk mer valmöjligheter. De ser bra ut.

Skrivet av McGlooface:

Jag ser absolut inget negativt i att ge folk mer valmöjligheter. De ser bra ut.

Håller helt med!
Sedan minns jag en intervju mellan Jonas/Emil och Noctua, något likt: "Vi är ingenjörer - form och funktion kommer alltid att gå före utseendet på våra produkter". Jag hoppas att detta fortfarande är Noctuas ledord

Skrivet av YamahaDGX630:

Håller helt med!
Sedan minns jag en intervju mellan Jonas/Emil och Noctua, något likt: "Vi är ingenjörer - form och funktion kommer alltid att gå före utseendet på våra produkter". Jag hoppas att detta fortfarande är Noctuas ledord

De har hittills aldrig svikit så förmodligen är det nog samma attityd ännu.

När man ser noctua brunt vet man att det är fina grejjer.
Fast dom kommer väll vara kvar?

Bara jag slipper betala för LED och de inte lever om allt för mycket får de ha vilken färg de vill.

Brace yourselfs... noctua fanbois are coming.

-vadå, bajsbrunt och spybeige är ju snyggt ju!
Shit de är redan här. xD

på tiden

Den bruna färgen är faktiskt anledningen till varför jag aldrig köpt Noctua fläktar.
Det ser illa fult till äckligt ut.
Men smaken är som baken säger man. Vad vet jag.

Byt färg = nyhet.

Skrivet av employed:

Brace yourselfs... noctua fanbois are coming.

-vadå, bajsbrunt och spybeige är ju snyggt ju!
Shit de är redan här. xD

Haha jag är ett stort fan av noctuas kylare men färgerna är så fula så att jag har på något konstigt sätt börjat älska dom.

Fortfarande ingen Noctua NF-A14x25 som utlovades en gång i tiden.
Noctua NF-A12x25 må vara "lika bra" som en 140mm, men den fungerar ändå inte på radiatorer ämnade för 140mm fläktar.

Letar efter rätt ord.. men jag måste säga att det känns nästan lite "gulligt" att en färg förändring ligger på en roadmap likt andra har sina arkitekturer eller liknande.

Alltid gillat Noctua's kvalité och trots det anser jag inte att dom har orimliga priser. Min gissning är att den hemska färgen kommer från en svunnen tid då var och varannan dator hade ett hemskt gul-vitt-beigt chassi och dom valde färger som skulle passa men samtidigt vara lite egna för att kunna särskilja sig. Kanske valde dom en färg som skulle hålla sig och inte själv blekna eller liknande.

Sedan så fortsatte dom framgångsrikt med det pga olika själ och halkade efter pga att deras marknad inte riktigt efterfrågade det ch vart eftersom enthusiaster ändå köpte det så var det i slutändan för nära kopplat deras varumärke för att våga ändra på.

Min magkänsla säger mig att det är faktorer liknande min lilla sammanflätade historia som lett till att dom har hållit sig kvar i sin färg.

Skrivet av psilobe:

Letar efter rätt ord.. men jag måste säga att det känns nästan lite "gulligt" att en färg förändring ligger på en roadmap likt andra har sina arkitekturer eller liknande.

Alltid gillat Noctua's kvalité och trots det anser jag inte att dom har orimliga priser. Min gissning är att den hemska färgen kommer från en svunnen tid då var och varannan dator hade ett hemskt gul-vitt-beigt chassi och dom valde färger som skulle passa men samtidigt vara lite egna för att kunna särskilja sig. Kanske valde dom en färg som skulle hålla sig och inte själv blekna eller liknande.

Inte bara det. Att färga plast ändrar plastens egenskaper något. Noctua har höga krav på exakt hur materialet i deras fläktar skall bete sig, så de kan bokstavligen inte färga dem hur som helst.
Dessutom, att deras färgval har blivit lite av en signatur för Noctua och gör att deras produkter är lätt igenkännbara har säkert inte missats av deras marknadsföringsavdelning.