Half-Life 3 skrotades på grund av spretig utvecklingskultur inom Valve

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Så länge VR inte fungerar som i Ready Player One, är jag inte intresserad.
Mycket utveckling kvar dvs.

Ja ska man gå så långt känns det ju inte som VR i den meningen / headset med dräkter och löpband lär inte simulera den upplevelsen. Ska bli intressant att testa om 50-200år om man fortfarande lever hörs då :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tror fortfarande inte att Half-Life 3 kommer. Dags att gå vidare nu kanske.

Vill inte ge upp hoppet. Om Valve lärt sig av vad som gått fel med organisationen och företagskulturen, så finns ju en möjlighet att de kan rätta till det, och sedan ta upp utvecklingen på nytt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Säga vad man vill men Valve är inte skyldiga oss ett skit. De har redan producera fler enskilda fantastiska spel än vad de flesta studios kommer göra ett av i samma nivå. Hur som helst hoppas jag att vi med Alyx just gått in i en ny era av Valve där vi äntligen kommer få se lite bra spel och inte bara satsningar på deras kassakor

Inte intresserad av VR personligen. Vill ha en klassisk uppföljning till där HL2 slutade.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Typ alla spel från större bolag finns till för att de vill tjäna pengar på något vis, i många fall är det för att öka försäljningen av Xbox eller playstation konsoler. I detta fallet är det VR headset.
Men spelen kan vara bra trots det.

I verkligheten är det precis tvärt emot vad du säger; hårdvaruboxarna är en lågmarginalprodukt (som ibland MS och Sony tom. går minus på), men sedan när de sålt de så tjänar de de verkliga pengarna på mjukvara (spel, butik, tjänster, etc.) till de.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

I verkligheten är det precis tvärt emot vad du säger; hårdvaruboxarna är en lågmarginalprodukt (som ibland MS och Sony tom. går minus på), men sedan när de sålt de så tjänar de de verkliga pengarna på mjukvara (spel, butik, tjänster, etc.) till de.

Var påstod jag att de tjänar bra på konsolerna? Det är något du valt att tolka fritt.
Släpper de ett spel som last of us 2 så säljs fler ps4 tack vare spelet och då får de potential att binda fler ps+ och PS now kunder. Sen bör de även ha ganska ok marginal på ps4 vid det här laget.

Om de inte valt att göra last of us 2 PS exklusivt hade det sålt bättre men de hade också sålt färre ps4 konsoler (obs antaganden från min sida)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte intresserad av VR personligen. Vill ha en klassisk uppföljning till där HL2 slutade.

Amen till det! Jag bryr mig inte om någon nyskapande gameplay. Jag vill bara fortsätta med en bra story efter den enorma cliffhangern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var påstod jag att de tjänar bra på konsolerna? Det är något du valt att tolka fritt.
Släpper de ett spel som last of us 2 så säljs fler ps4 tack vare spelet och då får de potential att binda fler ps+ och PS now kunder. Sen bör de även ha ganska ok marginal på ps4 vid det här laget.

Om de inte valt att göra last of us 2 PS exklusivt hade det sålt bättre men de hade också sålt färre ps4 konsoler (obs antaganden från min sida)

Han tänkte nog kortsiktigt på att rena hårdvaran ofta inte är en stor vinstaffär, men som du säger, fler användare i ekosystemet betalar ju sig oftast i längden, det är ju så hela deras ekonomi är planerad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Amen till det! Jag bryr mig inte om någon nyskapande gameplay. Jag vill bara fortsätta med en bra story efter den enorma cliffhangern!

Hehe.
Inte spelat alyx?
Utan att spoila men storyn fortsätter efter det spelet, inte efter hur episode 2 slutade.
Eller på sätt och vis ä. Spelar man alyx så förstår man

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc