Synlogy DS218+ inkl. 2st 4TB Seagate IronWolf HDD

Permalänk

Synlogy DS218+ inkl. 2st 4TB Seagate IronWolf HDD

Då det blivit dags att uppdatera min lagrings och backup lösning så säljer jag nu min Synology NAS inklusive hårddiskar.

Modellen heter "DS218+" och rymmer 2st diskar. Den tillhör Synologys lite mer premium NAS-enheter med Intel processor istället för ARM vilket ger bra prestanda och möjlighet att köra VMs och Docker Containers. Jag har också uppgraderat RAM minnet till 6GB från ursprungliga 2GB.

Det går säkert att hitta recensioner på nätet, men min personliga erfarenhet är att det är en tyst och snabb NAS-lösning med väldigt bra mjukvara och massor av funktioner för den som vill konfigurera en enklare hemma-server mm.

Två stycken Seagate IronWolf 4TB hårddiskar speciellt designade för NAS-användning finns också och allt säljs helst som ett paket.

Ingen av diskarna har några rapporterade fel vid S.M.A.R.T. test och har gått tillsammans med NASen i ca 16000 timmar med under 100 power cycles.

Nypris är drygt 6500 kr och budgivning startar på 3500 kr. Avhämtning prioriteras men kan skickas i värsta fall.

Svarar gärna på frågor i PM men håll bud i tråden.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Ber om ursäkt att bilden är felroterad men jag lyckas inte lösa det

Permalänk
Skrivet av axelpaxel:

Ber om ursäkt att bilden är felroterad men jag lyckas inte lösa det

På sweclockers laddas bilder alltid upp med horisontell orientering. Du kan lösa det genom att ta ny bild(horisontell) eller beskära nuvarande så att bredden är större än höjden

Visa signatur

RTX 3070 • 34GK950F

Permalänk
Skrivet av cooljeppe3:

På sweclockers laddas bilder alltid upp med horisontell orientering. Du kan lösa det genom att ta ny bild(horisontell) eller beskära nuvarande så att bredden är större än höjden

Vilken ”feature”... Tack för info!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cooljeppe3:

På sweclockers laddas bilder alltid upp med horisontell orientering. Du kan lösa det genom att ta ny bild(horisontell) eller beskära nuvarande så att bredden är större än höjden

Inte helt sant tyvärr.

@axelpaxel:
I dag är system byggt på så sätt att metadatan i bilden tas för att orientera bilden. Således funkar inte Windows "rotera bild" eller liknande mjukvara. Om du kopierar bilden in i ett bildverktyg och exporterar bilden i rätt orientering så är allt finemang.

Detta ligger hos Team Teknik men då det bara är att vrida på huvudet lite så är prioriteringen inte högst. Det ligger som sagt i pipen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag gör ett försök på 3000kr +frakt / Mattias

Permalänk
Medlem

Såg nu hade du hade startbud på 3500, missade det sorry! 😊 Har en liten budget men hör av dig om det är intressant ändå.

Permalänk
Skrivet av Mrdiglet:

Jag gör ett försök på 3000kr +frakt / Mattias

Skrivet av Mrdiglet:

Såg nu hade du hade startbud på 3500, missade det sorry! 😊 Har en liten budget men hör av dig om det är intressant ändå.

Hej!

Ledsen att jag inte varit så aktiv här. Tack för ditt bud. Tror dock att jag avvaktar lite till och ser om det finns någon intresserad i närområdet som kan komma och hämta upp då det blir lättare. Jag hör av mig till dig annars så kan vi se hur vi skulle kunna lösa frakt.

/Axel

Permalänk
Medlem

Ok, jag förstår. Är inte så ofta i Göteborg tyvärr annars hade jag gärna hämtat såklart 😀
Tack för ditt svar! /Mattias

Permalänk
Medlem

Jag kan bjuda 3100 inkl frakt

Permalänk
Medlem

Jag erbjuder 3200 kr och kan hämta den i Göteborg idag eller när det passar dig

Permalänk
Skrivet av Hugad:

Jag erbjuder 3200 kr och kan hämta den i Göteborg idag eller när det passar dig

Jag är på resa i jobbet till på fredag men du kan gärna hämta den i helgen om det funkar för dig?

Permalänk
Medlem
Permalänk