Intel omdanar Core-logotyper och utökar med okänd Evo-märkning

Permalänk
Melding Plague

Intel omdanar Core-logotyper och utökar med okänd Evo-märkning

I en serie lågupplösta bilder syns Intels framtida produktmärkningar, där nytillskottet Evo sticker ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Evo, kan ju motsvara AMDs PRO serie.

Men absolut dags att Intel följde tiderna och gjorde en mer tidstypisk logga, riktigt snygga.

Permalänk
Medlem

Alla logotyper är sjukt tråkiga nuförtiden platt platt platt

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av loefet:

Evo, kan ju motsvara AMDs PRO serie.

Men absolut dags att Intel följde tiderna och gjorde en mer tidstypisk logga, riktigt snygga.

Du menar så som Intel vPRO är Intels motsvarighet till AMD PRO redan?

Bilden i mitten gör sig fan inte bra som JPG.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Alla logotyper är sjukt tråkiga nuförtiden platt platt platt

Jepp, och så har vi den där stilistiska cancern att inleda egennamn med gemen bokstav på det... säger jag och väljer användarnamn på Sweclockers

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
99:e percentilen

Vad fula de är nu för tiden. Tacka vet jag Sandy Bridge.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivmaskin

140 × 140 pixlar med en omgivande vit ram inräknad. Det känns som en upplösning som ligger rätt i tiden

Permalänk
Sötast

Intel sadlar om, de blir klistermärkestillverkare istället...

And they're already in for a rough start...
Något om att limmet inte är en bra lösning, men de vill trots allt testa det själva ändå

Permalänk
Medlem

Dessa var ju ändå bäst, ser ju ut som CPU:n i fråga. Nästan iaf

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Såg inte så hemskt ut som man kunde väntat sig... But still.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

https://i.imgur.com/ItENXr8.png

Såg inte så hemskt ut som man kunde väntat sig... But still.

Behåller du klistermärkena på datorn? Själv pillar jag bort dom när jag bestämt mig för att behålla datorn. Det är ju inte så att jag glömmer att det sitter RTX 2060 och ryzen 7 i datorn bara för jag tagit bort reklamlapparna. Och som du är inne på ser de inte bra ut.
De är bara till för att folk ska känna igen varumärkena och vid nästa köp förhoppningsvis leta efter likadana märkningar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Sötast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behåller du klistermärkena på datorn? Själv pillar jag bort dom när jag bestämt mig för att behålla datorn. Det är ju inte så att jag glömmer att det sitter RTX 2060 och ryzen 7 i datorn bara för jag tagit bort reklamlapparna. Och som du är inne på ser de inte bra ut.
De är bara till för att folk ska känna igen varumärkena och vid nästa köp förhoppningsvis leta efter likadana märkningar.

Jag är exakt likadan, jag kan inte ha klistermärken på en dator eller elpryl (ev undantag såklart)

Första jag gjorde på jobbdatorn var rev av alla klistermärken (som inte var en ID-tagg) och folk bara:

Omg det är inte din dator, så kan du inte göra!
-Watch me

Permalänk
Medlem

Evo lär ju vara motsvarande vPro. VPro-klistermärkena för Haswell m.fl. var svarta så det är väl möjligt att de går tillbaka till det stuket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Måste säga dom var riktigt snygga, stilren, modern och enkel. Gillade dom stärkt.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Är inte Evo samsungs varumärke? Nåt samarbete där kanske?

Permalänk
Medlem

Nästan som att den nya Logan talar om intels välmående?

Ja bilderna var fult komprimerade, låg JPEG kvalité?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Disse klistremerkene minner veldig om de som medfølger til Ryzen prosessorer

Visa signatur

R9 5950X / 240mm Custom loop | 32 GB 3600 CL16 | x570 C8I |970 EVO 2TB & 870 QVO 1 TB |
RX 6900xt |

Permalänk
Medlem

EVO lär ju vara för big.LITTLE tjofräset som de ska släppa snart?

Permalänk
Musikälskare

Tråkiga och fantasilösa tycker jag dom var

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behåller du klistermärkena på datorn? Själv pillar jag bort dom när jag bestämt mig för att behålla datorn. Det är ju inte så att jag glömmer att det sitter RTX 2060 och ryzen 7 i datorn bara för jag tagit bort reklamlapparna. Och som du är inne på ser de inte bra ut.
De är bara till för att folk ska känna igen varumärkena och vid nästa köp förhoppningsvis leta efter likadana märkningar.

Hehe, sätter så många klistermärken jag bara kan på datorn!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Ser riktigt proffsiga ut imo

Permalänk
Sötast
Skrivet av DavidtheDoom:

Hehe, sätter så många klistermärken jag bara kan på datorn!
https://i.imgur.com/dmlSdzd.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hehe, sätter så många klistermärken jag bara kan på datorn!
https://i.imgur.com/dmlSdzd.jpg

Det var ju udda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Word.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag får poängtera att "kolfiber-imitationen" även den är ett klistermärke som går att dra av datorn.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag får poängtera att "kolfiber-imitationen" även den är ett klistermärke som går att dra av datorn.

Du har skändat en Thinkpad. Världens vackraste dator-serie.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Nu är det förstås inte samma folk som utvecklar processorer som sitter och ritar fram dessa... men i en tid när AMD och ARM krossar Intel från varsitt håll, Intel visar svaghetstecken på svaghetstecken på alla håll och nu själva erkänt att de inte klarar av att tillverka sina produkter utan måste ta hjälp av konkurrenter....

...så presenterar man nya klistermärken? Oh ja, detta lär verkligen kursen på aktien stiga med.

Permalänk
Medlem

Tråkiga logotyper.

Det som skall bli mest spännande att se är ifall det kommer vara nya standarder/marknadsföring eller
om det kommer vara "intel" marknadsföring. Risken känns ju som det sistnämnda då dom i mina ögon ännu inte lyckats visa att dom har koll på läget och att röra om med marknadsförings knep känns bara så Intel.

Jag vill vli bli upphetsad/glad/nyfiken av nyheter där Intel är med i.
Inte känna "suck vad nu"/ "vad har dom gjort denna gång" / " Hur många lax för några få % är det här då"?

Permalänk
Medlem

Intel downsizear nu, man har inte längre råd med bläcket till fina detaljer så gör nya avskalade logotyper. Det går bra nu!

Förövrigt tänker jag på min Samsung 840 EVO SSD, snyltar de på Samsungs varunamn nu också?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Intel downsizear nu, man har inte längre råd med bläcket till fina detaljer så gör nya avskalade logotyper. Det går bra nu!

Förövrigt tänker jag på min Samsung 840 EVO SSD, snyltar de på Samsungs varunamn nu också?

Nu är jag ingen bilmänniska men jag tänker faktiskt mest på Mitsubishi när jag hör Evo.