Oneplus Nord är en skandinavisk flört i mellanklassen

Permalänk
Medlem

"Cracked like a potato chip, or like a robin's egg"
"A hard case is probably a great idea"

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Den är en IP-klassning ifrån att vara nästan perfekt för mig den där telefonen

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte gjort den mindre
Hade vart perfekt annars

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Den är en IP-klassning ifrån att vara nästan perfekt för mig den där telefonen

Är denna inte som de föregående, där de har funktionaliteten men inte betalat för certifieringen?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Shakermaker: Jo precis, det står i texten och uppgifterna kommer från deras PR som menade att den är vatten- och dammtålig på samma nivå som Oneplus 8-telefonerna, men att de inte velat tillföra den extra kostnaden som certifiering tillför.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Skulle också vilja se 3.5mm jacket på fler telefoner. Av det jag testade sist med Bluetooth och true wireless lurar så är uppkopplingen inte tillräckligt pålitlig.
Jag testade med följande setup förra året:
iPhone 11
Sony WH-1000XM3
Testade på våren med jeans och en vanlig track jacket,
Fred perry med dragfickor. Hade jag telefonen i jeansfickorna så fungerade det fint, förutom när jag vände huvudet och kollade bakåt....så började det direkt brusa. Låg telefonen i jackfickan så var det pure random luck när det funkade, var helt ohållbart. Lämnade tillbaka dom pga den anledningen, fick det aldrig helt stabilt.
Jag vet att det också är skillnad på vanliga trådade lurar och att dom alltid kommer kunna leverera mer UMPF!, dvs volym. Men oavsett det så var ändå maxvolymen på Sony lurarna way to low för vag jag anser ens vara behagligt och användbart. Kan så klart vara jag som är hörselskadad från årens lopp av för hög musik, och därför är van med hög volym. Ska dock poängteras att jag varken hör dåligt eller lider av tinnitus.
Men som sagt, skulle det gå att flasha om firmwaren och få bort volymlimiten så skulle dessa vara intressant. Var samma sak innan jag kollade på ny hi res spelare, stod länge och velade mellan Sonys A35/45 och Cowon Plenue D2 och det slutade i det sistnämnda. Där är dom europeiska varianterna låsta i volym, och dom japanska är fullt uppblåsta. Är också lite knixigt att lyckas låsa upp dom, så valet var enkelt i slutändan.
Vet inte om det är några liknande i dessa lurar, nån som vet?
Förutsatt att täckningen är bättre då så klart.

Till information så är det är EU som kräver dessa låsningar för att kunna på sätta CE-märket på produkterna.
Massa regler för safety-certificeringen som sätter krav till max tillåten effekt ut för musikspelare etc.
Tyvärr inget tillverkarna får gjort nåt med om de ska sälja produkterna i Europa om de vill följa reglerna.

Jobbar dagligen med den mardrömmen som är standardisering..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Verdurakh:

Kunde dom inte gjort den mindre
Hade vart perfekt annars

Japp, big NOPE. Men det gäller å andra sidan alla telefoner på marknaden just nu. Kommer gå ifrån Android till en iPhone 12 sen när den släpps.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Till information så är det är EU som kräver dessa låsningar för att kunna på sätta CE-märket på produkterna.
Massa regler för safety-certificeringen som sätter krav till max tillåten effekt ut för musikspelare etc.
Tyvärr inget tillverkarna får gjort nåt med om de ska sälja produkterna i Europa om de vill följa reglerna.

Jobbar dagligen med den mardrömmen som är standardisering..

Misstänkte att det var någon form av låsning av det slaget, aja bra att få det confirmed.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Japp, big NOPE. Men det gäller å andra sidan alla telefoner på marknaden just nu. Kommer gå ifrån Android till en iPhone 12 sen när den släpps.

Ja jag fattar inte varför alla telefoner måste vara så stora, har letat ny telefon i över ett år nu som är top of the line men i mindre format, ty 5.5 som mest.

Samsung s20 och s10e passar hyfsat bra in i vad jag vill ha men är inte förtjust i Exynos

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Skulle också vilja se 3.5mm jacket på fler telefoner. Av det jag testade sist med Bluetooth och true wireless lurar så är uppkopplingen inte tillräckligt pålitlig.
Jag testade med följande setup förra året:
iPhone 11
Sony WH-1000XM3
Testade på våren med jeans och en vanlig track jacket,
Fred perry med dragfickor. Hade jag telefonen i jeansfickorna så fungerade det fint, förutom när jag vände huvudet och kollade bakåt....så började det direkt brusa. Låg telefonen i jackfickan så var det pure random luck när det funkade, var helt ohållbart. Lämnade tillbaka dom pga den anledningen, fick det aldrig helt stabilt.

Märkligt att du hade så dålig uppkoppling, jag kunde ha flera väggar mellan mig med 1st gen airpods och en sleten iphone 5s - utan problem. Glömde ibland telefonen i skåpet på gymmet och märkte det först när jag hade gått ut ur omklädningsrummet och bort i ett annat rum. Nu med iphone xs och airpods pro är det samma sak, aldrig märkt av minsta lilla uppkopplingsproblem. Har hört att dom där sony lurarna ska vara riktigt bra dessutom, bättre än airpods pro vad gäller ljudkvalité och noise cancellation

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Japp, big NOPE. Men det gäller å andra sidan alla telefoner på marknaden just nu. Kommer gå ifrån Android till en iPhone 12 sen när den släpps.

Skrivet av Verdurakh:

Ja jag fattar inte varför alla telefoner måste vara så stora, har letat ny telefon i över ett år nu som är top of the line men i mindre format, ty 5.5 som mest.

Samsung s20 och s10e passar hyfsat bra in i vad jag vill ha men är inte förtjust i Exynos

Pixel 4a ska iallafall vara runt 144mm på längden, vilket är litet idag. Kanske något för er?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Märkligt att du hade så dålig uppkoppling, jag kunde ha flera väggar mellan mig med 1st gen airpods och en sleten iphone 5s - utan problem. Glömde ibland telefonen i skåpet på gymmet och märkte det först när jag hade gått ut ur omklädningsrummet och bort i ett annat rum. Nu med iphone xs och airpods pro är det samma sak, aldrig märkt av minsta lilla uppkopplingsproblem. Har hört att dom där sony lurarna ska vara riktigt bra dessutom, bättre än airpods pro vad gäller ljudkvalité och noise cancellation

Mycket möjligt att jag eventuellt fick ett måndagsex eller liknande, lämnade dock aldrig in dom för reparation utan bara returnerade köpet.
Tyckte jag gav dom en fair chance, ja deras noice cancellation är väl bland dom (om inte) bästa på marknaden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jnsson:

Pixel 4a ska iallafall vara runt 144mm på längden, vilket är litet idag. Kanske något för er?

Hade den officiellt sålts i Sverige så kanske. Men ärligt talat så är det också för stort

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Hade den officiellt sålts i Sverige så kanske. Men ärligt talat så är det också för stort

Om 144mm på längden är för stort, så är iPhone också för stort för dig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jnsson:

Om 144mm på längden är för stort, så är iPhone också för stort för dig.

iPhone 12 (5.4-tummaren) kommer vara 131mm enligt läckor.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

3,5mm-kontakten är den enda lösningen för den som vill koppla in ett par billiga hörlurar med sladd i telefonen medan telefonen laddar. Går att använda adaptrar annars, men eftersom det inte går att ladda samtidigt så går det bort.

Mitt use case är att jag ofta brukar vilja lyssna på något när jag somnar, och har en tendens att somna med lurarna i. Då vill jag inte ha några dyra lurar för detta som går sönder om jag somnar.

Iofs kanske jag borde tänka om angående detta, numera kan man ju få en AirPods-klon för 119 kr och uppåt. Det kan ju vara "good enough" (dock svårare att hitta om man tappar...)

Grejen är att med snabbladdningen som finns idag så är detta problem nästan helt borta. Du kan i princip plugga in telefonen medan du borstar tänderna och kan lyssna på musik i flera timmar.

Nä, 3,5mm pluggen har gjort sitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

iPhone 12 (5.4-tummaren) kommer vara 131mm enligt läckor.

hmmm... undra hur de gjort det i så fall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Alla hyllar denna lur något extremt. Själv blev det nej tack när jag fick höra att ramen är gjord av plast.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]