Permalänk
Lego Master

Oj...tappade detta efter typ en eller två veckor efter launch. Tror jag betalade för 30 dagar gametime och sen rann det bara ut i sanden.

Early game har man spelat så jävla mycket så det blir lixom en utmaning att bara ta sig igenom upp till level 10-15. Får se om jag orkar plocka upp det igen under sommaren, efter jag är klar med min re-run av GTA V.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Oj...tappade detta efter typ en eller två veckor efter launch. Tror jag betalade för 30 dagar gametime och sen rann det bara ut i sanden.

Early game har man spelat så jävla mycket så det blir lixom en utmaning att bara ta sig igenom upp till level 10-15. Får se om jag orkar plocka upp det igen under sommaren, efter jag är klar med min re-run av GTA V.

Håller med helt. En riktig struggle att ta sig till 60 då man gjort det flera gånger tidigare och det är inte direkt en smidig process. Inte svår öht bara onödigt långsam och dryg.

Kommer troligtvis fortsätta på min lvl 40 om TBC blir announcat dock.

Får se hur det hela utvecklar sig!

Permalänk
Medlem

Levla nu är väl lite drygt då det som nämnts är svårt hitta grupper för vissa instanser/elite quests då att betala för boosts verkar vara det som gäller.
Stor skillnad på Vanilla och nu då man på den tiden gjorde en instans "bara för att göra någonting" och att levla faktiskt var en del av spelupplevelsen. T.ex det värsta man kan göra idag är ju att lämna in en world buff på en icke planerad tid

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat detta spel. Jag började ett tag sen men aldrig gillat det. Jag kanske ska det en till chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinger:

Jag har aldrig gillat detta spel. Jag började ett tag sen men aldrig gillat det. Jag kanske ska det en till chans

Okej!? Ja, det kanske du ska!?
Är det något speciellt du undrar över spelet eller du ville bara säga att du inte gillar det?

Permalänk
Medlem

Classic leveling är kung, snart färdig med min 5e lvl 60

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har spelat kontinuerligt sen release - mer än man kan säga om mina andra Wow-perioder.. alltid haft pauser men har försökt reglera speltiden någorlunda denna gång (nåväl!)

Vi söker för övrigt lite folk inför AQ40 om det finns några horde-spelare kvar på Gehennas.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med WoW Classic? Jag följde det med stort intresse de tre första månaderna och sade mig själv hela tiden att jag skulle skaffa gametime så jag kunde spela, men det blev aldrig av för mig. Min största oro var att det skulle dö ut för fort. Om man idag börjar på en stor pve server kommer man då att ha folk att spela med på vägen till 60 och semi casual guilds som rekryterar för raids?

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Hur är det egentligen med WoW Classic? Jag följde det med stort intresse de tre första månaderna och sade mig själv hela tiden att jag skulle skaffa gametime så jag kunde spela, men det blev aldrig av för mig. Min största oro var att det skulle dö ut för fort. Om man idag börjar på en stor pve server kommer man då att ha folk att spela med på vägen till 60 och semi casual guilds som rekryterar för raids?

Majoriteten boostar bara alts till 60, har du tur kan du få grupper till lägre dungeons. Men räkna med att levla till stor del solo om du inte har vänner som börjar med dig.

Alla nuvarande raids kan du pugga, anordnas diverse pugs dagligen för MC, Onyxia, ZG och BWL men brukar ha krav på åtminstone pre-bis blues.
AQ40 släpps snart vilket då kommer ta tid från de stora guilden, som redan har en raid core. Så räkna inte med att få plats i raids i dessa guilds då ditt gear som nydingad ligger långt efter curve och farma pre-bis i dagsläget är nog trist då det knapps finns folk som kör vanliga dungeons. Men att hitta något semi-casual guild lär inte vara så svårt, många raidar med sina alts och då lär du kunna glida med där.

Jag raidar två dagar i veckan, resterande tid levlar jag alts.

Permalänk
Medlem

Så hur går war effort på era servrar?
Fragment farming är helt galet på Pyrewood Village, men det verkar lugna ner sig en aning

Permalänk
Medlem

Är så trött på classic. Vill ha TBC NU! Eller åtminstone ge oss 2-3 servrar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Är så trött på classic. Vill ha TBC NU! Eller åtminstone ge oss 2-3 servrar.

Tar gärna tbc servar men har inte haft så kul i pvp sen pandaria så classic får gärna stanna ett tag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tar gärna tbc servar men har inte haft så kul i pvp sen pandaria så classic får gärna stanna ett tag till

Arena kom i TBC och där var den som roligast 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Är så trött på classic. Vill ha TBC NU! Eller åtminstone ge oss 2-3 servrar.

Å skippa Naxx? nevah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Arena kom i TBC och där var den som roligast 😁

Aldrig gillat Arena men jag gillar BGS och world pvp.
Så att TBC får det spelar ingen roll för jag kommer bara raida I tbc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Å skippa Naxx? nevah!

AQ och Naxx är ju hemskt! Ren plåga att ta sig igenom

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

AQ och Naxx är ju hemskt! Ren plåga att ta sig igenom

Finns ju andra spel om man inte gillar att raida

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Svensktiger:

Finns ju andra spel om man inte gillar att raida

Eller så går det utmärkt att spela WoW utan att raida.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Finns ju andra spel om man inte gillar att raida

Jodå, gillar att raida, men just dom 2 är dom värsta som finns 😫

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så roligt som nu i classic iaf.

Permalänk
Lego Master

Jag vill verkligen komma igång och spela igen, men jag har verkligen inte tiden det krävs, speciellt inte för att raida. Kan inte garantera en commitment på 3-4h en specifik kväll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag vill verkligen komma igång och spela igen, men jag har verkligen inte tiden det krävs, speciellt inte för att raida. Kan inte garantera en commitment på 3-4h en specifik kväll.

Det som är bra med Classic är att man tvingas inte spela som den stora massan gör, dvs. hardcore raidandet med allt vad det innebär.
Jag brukade raida i vanilla, men är idag väldigt "casual". Har verkligen haft kul med att levla 2 gubbar till 60 med några vänner. Har kört raids med pugs bara för att kunna återuppleva det, men det är inte det som gör spelet roligt för mig. Det är förresten enklare att hitta avslappnade folk att spela med jämfört med tidigare eftersom de flesta inte har tid att lägga flera timmar varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

AQ och Naxx är ju hemskt! Ren plåga att ta sig igenom

På vilket sett är dom hemska? AQ är ju ett skämt som är hur enkel som helst IMO

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

På vilket sett är dom hemska? AQ är ju ett skämt som är hur enkel som helst IMO

Nu har jag inte kört AQ sen det var aktuellt i retail... Men om jag inte missminner så var det framförallt tidskrävande att cleara. Har också för mig att det var den raiden jag ogillade mest efter första spänningen lagt sig.

Fast nu för tiden är folk säkert betydligt effektivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Nu har jag inte kört AQ sen det var aktuellt i retail... Men om jag inte missminner så var det framförallt tidskrävande att cleara. Har också för mig att det var den raiden jag ogillade mest efter första spänningen lagt sig.

Fast nu för tiden är folk säkert betydligt effektivare.

Vi clearade den igår med en semi casual guild på 1h och 31m. Tog alla bossar första veckan, andra vecksn samt tredje veckan.

För spelade nog dom flesta väldigt dåligt samt gearadr helt uppåt väggarna felaktigt vilket såklart försvårar allting.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Kommer Naxx vara möjligt att klara för casual guilds?

Permalänk
Medlem

@Hablam: fast ni är nog inte speciellt casual om ni clearade allt första kvällen.. Och 1h 31 är bättre än 97-98% av alla guilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Vi clearade den igår med en semi casual guild på 1h och 31m. Tog alla bossar första veckan, andra vecksn samt tredje veckan.

För spelade nog dom flesta väldigt dåligt samt gearadr helt uppåt väggarna felaktigt vilket såklart försvårar allting.

Dels de, sen spelar vi på nerfat content i sista patchen av vanilla. Är inte förrän Naxx som vi nästan är i sync med hur det ska vara, vi kommer fortfarande vara på en patch efter Naxx release. Alla klasser är balanserade tillsammans med gear jämfört med hur de egentligen var då MC, BWL och AQ släpptes. I början av vanilla fanns knapp +healing gear och fury warrior sög stenhårt. Bloodthirst kunde t.ex. bara aktiveras efter ett killing blow... detta ändrades i 1.6 som var release av BWL.

Skrivet av Milne:

Kommer Naxx vara möjligt att klara för casual guilds?

Beror på definition av casual. Vi raidloggar 2 dagar i veckan, vilket är casual i mina ögon. Cleara naxx kommer inte vara något problem, visst kommer det wipas, men vi kommer cleara det.

Kommer man kunna pugga raidet? Definitivt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Dels de, sen spelar vi på nerfat content i sista patchen av vanilla. Är inte förrän Naxx som vi nästan är i sync med hur det ska vara, vi kommer fortfarande vara på en patch efter Naxx release. Alla klasser är balanserade tillsammans med gear jämfört med hur de egentligen var då MC, BWL och AQ släpptes. I början av vanilla fanns knapp +healing gear och fury warrior sög stenhårt. Bloodthirst kunde t.ex. bara aktiveras efter ett killing blow... detta ändrades i 1.6 som var release av BWL.

Beror på definition av casual. Vi raidloggar 2 dagar i veckan, vilket är casual i mina ögon. Cleara naxx kommer inte vara något problem, visst kommer det wipas, men vi kommer cleara det.

Kommer man kunna pugga raidet? Definitivt inte.

tror helt seriöst inte det hade spelat någon roll. folk hade anpassat sig. Skulle troligen kunna göra stenhård DPS utan både WW+BT. Släng på en 2handare å spamma hamstring med WF så gör man ju typ 600 dps bara där.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Hur går det för alla? Bara vi som har problem med att folk slutar och att det är för många guilds så borderline omöjligt att rekrytera?... Detta trots server 4th Cthun och strax över 1h30m clear.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm