Logitech satsar trådlöst med Pro X Wireless Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hm, kör du med konstiga inställningar i mjukvaran? Mina spelar på som fasen, kan absolut inte köra dem på högsta volym, och det är bas så det vibrerar i halva skallen

Jag har försökt ställa in i mjukvaran men de spelar ingen roll, hörlurarna klarar inte av den ljudbild jag vill få till utan de blir sprak och brak rätt snabbt, basen är tunn och inte djup som jag vill ha den. Saken är också den att jag jämför med 3 olika lurar jag har hemma vilket gör att jag direkt hör skillnad och blir rent av besviken på hur de inte klarar av en tyngre ljudbild.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ZyntaX:

Logitech använder inte Beyerdynamic tyvärr.
"Som så många andra"? Eh what?

Takstar*

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@stocken: håller med om att den lät inte bra för han, faktum är att alla lät hemskt. Lyssnade på en annan review där den lät mycket bättre däremot, kan nog inte bli sämre än mitt g933 så köper hem ett och testar.

Permalänk
Medlem

Nice att Logitech ger sig i striden om bra trådlösa hörlurar. Jag har höga förhoppningar då de har den absolut bästa trådlösa spelmusen på marknaden just nu (Logitech G Pro Wireless).

Jag tycker utbudet är ganska dåligt egentligen just nu på trådlösa high-end gamingheadsets, där enbart Steelseries Arctis Pro Wireless är det enda som duger för mig. Jag är inne på tredje paret (fått nya på garanti 2 gånger, plasten där öronkåpan ansluts till huvudbygeln håller inte måttet) så kvalitén är inte den bästa tyvärr, annars är de bra som sjutton imo.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Varför ska micken vara så j'vla dålig på alla trådlösa headset?
Bandbreddsbegränsning? Eller vad är problemet? Modmic wireless fungerar alldeles utmärkt.
Kan de ha två sändare? En för mick och en för ljud?

Är villig att betala stort premium för att få en bra trådlös lösning men det finns ju inte, hur svårt är det 2020?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Hade verkligen älskat om dom gjort som med tangentbordet G915 som jag kör där det är både lightspeed- och BT-anslutning som växlas med en knapptryckning. Galet smidigt när man kör två datorer mot samma enhet. Eller som det skulle kunnat vara för headsetet. Spel-/hemdatorn via lightspeed, jobbdator/mobil via BT.

Permalänk
Medlem

När det kommer allternativ till mina Qpad 1339 så byter jag. Ser dock inte något sådant på himlen ännu om man inte prompt måste över till trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag är så trött på headsets där man måste sitta som ett fån med sladden ikopplad efter 20h. Jag saknar steelseries p800 som hade löstagbara batterier där ena kunde laddas medans det andra användes. Arctis pro för 3000kr är där tvärt om inte värt det rent prismässigt.

Sitter kvar på mina Siberia 800 just av den anledningen. När man väl vant sig vid att aldrig behöva koppla in sladd och alltid ha ett nyladdat batteri som man kan swappa på ~10s går det inte att gå tillbaka. Köpt nya batterier, Brainwavz-kuddar och har ghettomoddat huvudbygeln men skulle verkligen vilja byta upp mig till något nyare med bättre komfort.

Skrivet av Leyer:

Varför ska micken vara så j'vla dålig på alla trådlösa headset?
Bandbreddsbegränsning? Eller vad är problemet? Modmic wireless fungerar alldeles utmärkt.
Kan de ha två sändare? En för mick och en för ljud?

Är villig att betala stort premium för att få en bra trådlös lösning men det finns ju inte, hur svårt är det 2020?

Undrar också detta. Helt bisarrt att sälja headsets för dessa pengar med så usel mikrofonkvalitet.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Klarar du av att ladda telefonen när du inte använder den? Varför inte bara göra det med headset också? Så länge batteritiden är överlägset längre än vad du kan tänkas sträckanvända hörlurarna finns det ju inget problem.

Det handlar främst om mitt dåliga minne, att jag inte mins att ladda headsetet om headsetet skulle laddas varje gång jag hänger det på kroken så hade jag inte haft problem med det. Men nu måste jag sträcka mig efter sladden och datorn måste vara på för att elen ska strömma. Det blir helt enkelt inte optimalt eftersom att jag vill stänga av datorn när den inte används

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag är på uppgraderingsplan av headset just nu. Står emellan att byta ut mina Cloud 1 till 2 (utan dongel) då jag gillar dessa, eller tillSennheiser G4ME ZERO, är dessa okej?

Men nu när logitech ser ut att använda just Beyerdynamic (som så många andra) kanske även de är värda att kika på?

Sennheiser G4ME ZERO fungerar väldigt bra, mikrofonen är imo en av de bättre bland headsets och ljudet är bra för spel. Spelar du CSGO lär du börja höra saker du inte ens visste gjorde ljud förr

Skrivet av SellahiR:

Det handlar främst om mitt dåliga minne, att jag inte mins att ladda headsetet om headsetet skulle laddas varje gång jag hänger det på kroken så hade jag inte haft problem med det. Men nu måste jag sträcka mig efter sladden och datorn måste vara på för att elen ska strömma. Det blir helt enkelt inte optimalt eftersom att jag vill stänga av datorn när den inte används

Finns trådlösa hörlurar som laddar när de hänger på stativet om det räknas.
Sennheiser har några såna som har bra ljud också. Tror även någon modell har extra batteri så man enkelt kan byta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Det handlar främst om mitt dåliga minne, att jag inte mins att ladda headsetet om headsetet skulle laddas varje gång jag hänger det på kroken så hade jag inte haft problem med det. Men nu måste jag sträcka mig efter sladden och datorn måste vara på för att elen ska strömma. Det blir helt enkelt inte optimalt eftersom att jag vill stänga av datorn när den inte används

Finns mobos där man i bios kan ställa in att strömföra usb-portarna även när datorn är av, kan vara värt att kika på om det även gäller ditt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metboy:

Hade verkligen älskat om dom gjort som med tangentbordet G915 som jag kör där det är både lightspeed- och BT-anslutning som växlas med en knapptryckning. Galet smidigt när man kör två datorer mot samma enhet. Eller som det skulle kunnat vara för headsetet. Spel-/hemdatorn via lightspeed, jobbdator/mobil via BT.

Hade varit guld, har Jabra Elite 75 på jobbet. De kan kopplas till både dator och mobil samtidigt och kopplar automatiskt över när det kommer ett samtal på mobilen. Det är verkligen en funktion fler headset borde ha.

Permalänk
Medlem

@SellahiR: Alla stationära jag haft har haft ström i USBportarna när datorn är av, kolla bios skulle jag säga.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av BergEr:

Sennheiser G4ME ZERO fungerar väldigt bra, mikrofonen är imo en av de bättre bland headsets och ljudet är bra för spel. Spelar du CSGO lär du börja höra saker du inte ens visste gjorde ljud förr

För spel låter kanon, hur är de för musik? Dessutom tycker jag de är sjukt snygga x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Har ett par vanliga Pro X hemma och det är nå satans låg max volym via USB..

Som jämförelse så kör jag mina Hyper X flight på ca 60% i windows och om jag byter till Pro X så är 100% i windows kanske som 30-40% i windows med Hyper X flight

Kommer aldrig mer köpa ett gaming headset! Bättre investering i riktiga hörlurar med Mic mod. Kör ett par beyerdynamic dt 990 250ohm med amp. Utan måste jag maxa Windows volymen med ligger jag på 45 med amp. Det jag vill komma fram till är att investera i en amp. Ljudet blir som natt o dag även volymen. En amp slår ett ljudkort alla dagar i veckan.

En bra nybörjar amp/dac är Fiio Olympus 2 E10k. Liten relativt stark och tar ingen plats på gaming bordet.

Permalänk
Medlem

Men som jag har längtat efter detta!

Man vad i hela världshistorien hände med mikrofonen?
https://youtu.be/pjbxhuciLEc?t=513

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZT5 Systems:

Kommer aldrig mer köpa ett gaming headset! Bättre investering i riktiga hörlurar med Mic mod. Kör ett par beyerdynamic dt 990 250ohm med amp. Utan måste jag maxa Windows volymen med ligger jag på 45 med amp. Det jag vill komma fram till är att investera i en amp. Ljudet blir som natt o dag även volymen. En amp slår ett ljudkort alla dagar i veckan.

En bra nybörjar amp/dac är Fiio Olympus 2 E10k. Liten relativt stark och tar ingen plats på gaming bordet.

Har redan haft en sån setup och varje dag jag skulle använda den så ville jag klippa av sladdarna

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Så förbannat synd att det är den trådlösa delen som kostar pengar i detta headset. Ett par simpla M40x slår ju dessa med hästlängder.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Synd bara att prylar från Logitech håller riktig pisskvalitet nu för tiden.
I min ägo:
G403, OK mus överlag, finns garanterat bättre i prisklassen, klick-funktionen på scrollhjulet funkar bara hälften av gångerna. Defekt alltså.

G513 Åter igen, OK produkt, men går sönder av normal användning. En handfull knappar har brustit av nere i fästet och hoppar ur ibland. ESC gick inte ens att montera igen utan fick sätta dit en helt annan knapp. "C" dubbelregistrerar varje tryck 9 av 10 gånger, måste sitta o radera extra C, fruktansvärt irriterande. Defekt produkt alltså.

G933 Dessa skitlurar alltså.. Det är nog den sämsta produkten jag köpt på 10 år.
Har man större huvud än genomsnittet så lossnar kudden som vilar ovanpå huvudet. Den är limmad och tål inte att lurarna tänjs ut + värme från huvudet. Vänster lur började strula för att sedan ge upp. Fick byta ut dom 2 gånger pga det första problemet. Sambon har samma lurar och är missnöjd, anslutningen till dessa funkar inte alltid heller.

När jag nyligen bytte till soundblasterX + ett par FidelioX2HR lurar så fick även ljudet ett otroligt lyft. Helt otroligt hur dåligt G933 lät nu när man tänker efter.. Visst, trådlösa, men ändå..

Kommer aldrig mer återvända till Logitech när jag har kastat ut resterande prylar, varnar andra för detta märket.
Tyckte kvalitén var bättre förr hos dom.

PS. Felen uppstod ca ett år efter inköp, vissa fel kom något senare. Felet med den limmade kudden kom efter några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

BT = Shit
2.4Ghz = no issues

För mig i alla fall.

De flesta gaming headset som är trådlösa kör 2.4ghz, Finns vissa där man kan välja 2.4ghz eller BT

Tack! Blir det problem med 2,4ghz i lägenheter? Med tanke på att de flesta kör wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Tack! Blir det problem med 2,4ghz i lägenheter? Med tanke på att de flesta kör wifi.

Bör inte vara några bekymmer men det kan vara.

Haft lite problem med mina men jag tror inte det är för 2.4ghz för musen har det inte varit några problem med.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bör inte vara några bekymmer men det kan vara.

Haft lite problem med mina men jag tror inte det är för 2.4ghz för musen har det inte varit några problem med.

Ok, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@SellahiR: Alla stationära jag haft har haft ström i USBportarna när datorn är av, kolla bios skulle jag säga.

För mig med, dock inte nuvarande. Jag kan inte mycket om bios, så vida det inte står rakt av "el i usb alltid?" Check.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

För spel låter kanon, hur är de för musik? Dessutom tycker jag de är sjukt snygga x)

Ska vara bra men har inte testat den delen själv så mycket.
Jämför du med något gamingheadset på marknaden så är de bättre. Är nog bara gamla qpad 1339 som är bättre.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har redan haft en sån setup och varje dag jag skulle använda den så ville jag klippa av sladdarna

Känner precis så. Saknar trådlöst jätte mycket.
Vill ha ett par öppna trådlösa grymma lurar.
Ska det vara så himla svårt... 😂

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

För spel låter kanon, hur är de för musik? Dessutom tycker jag de är sjukt snygga x)

Sämst, alla gamingheadset låter skit när det kommer till musik.

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Avstängd

Min logitech g553 är fortfarande nåt av det bästa jag ägt i wireless klassen av spel lurar. Haft den i över 2 år, visst sliten, krigshärjad, lite slapp och otränad så den glider lätt av om man lutar huvudet för hårt, men ljudet, utseendet, och faktist komforten fortfarande håller topp klass, enda jag kan klaga på är att jag gillade logitechs gamla drivrutin bättre än senaste drivrutiner som kännns väldigt luddiga, onödigt svåra att förstå, och extremt opraktiska och hemskt kodade, eller ingen optimering alls, och krashar ofta?

Visa signatur

Walk with GOD... I promise, Ill watch my step...
AMD Ryzen 1700@4000mhz||Asus Geforce 1080 Ti (Strix)||Asus Prime X370Pro||16GB Corsair 3000mhz||Creative SBX||ClevoP170SM

Permalänk

Alltså vad har dom gjort med miccen på detta headset? Logitech/Blue verkar inte ha ens testat sin egen hårdvara innan lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

När det kommer allternativ till mina Qpad 1339 så byter jag. Ser dock inte något sådant på himlen ännu om man inte prompt måste över till trådlöst.

Jag bytte ut min Qpad 1339 mot Beyerdynamic MX 300 2nd Gen redan 2018, och förra året köpte jag Steelseries Arctic Pro Wireless och kör nu helt trådlöst (fattar inte att jag inte gick den routen tidigare..)

Men vill man ha full kontroll över sitt ljud så är det fortfarande trådat + amp/dac som gäller, kör det ibland när jag saknar mina stora Dekoni DT770 earpads, men jag har beställt nya earpads till pro wireless från brainwavz som jag väntar ivrigt på.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Bra lurar men surroundet var helt kasst för mig. Men visade sig vara en komplikation med G Hub och Windows. Ändrade jag ljudkvalitén för enheten från 16bit/44.1Khz till 16bit/32KHz så fungerar det och låter som det ska.

Rockade G933 innan men Pro X är betydligt bättre. Riktigt nice med 24 timmars batteritid!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord