Oneplus Nord bryter ihop under hållbarhetstest

Permalänk
Melding Plague

Oneplus Nord bryter ihop under hållbarhetstest

För att nå mellanklassen skruvar Oneplus ned nivåerna för både specifikationer och material, vilket inte fungerar helt optimalt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Om man skall skaffa en böjbar telefon så får man komplettera med ett icke-böjbart telefonskal.

För övrigt rekommenderar jag INTE att använda mobiltelefoner som demonstrerat i videon!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Finns det någon tjej under 20 som inte har mobilen i bakfickan, helst en iphone

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Tror egentligen inte hållbarheten är ett direkt resultat av en prissänkning. För några år sedan köpte jag en Huawei honor 5X för i princip ingenting och det var verkligen en solid metalklump. Priset för rejält aluminium eller till och med stål är ju ändå nästan ingenting jämfört med priset på moderna mobiler.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Min far har alltid två stycken...i samma bakficka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Ser det i princip överallt, dagligen i Örebro på ungdomar (tjejer och killar). Extra slim-fit jeans och 2 par framfickor som inte på nära håll går att få ner nånting annat i än möjligen ett kortetui.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Btw. är det nån tillverkare som använder rostfritt stål runt ramen som Apple gör? Tycker det är ett fint steg uppåt i kvalitetskänsla...och pris.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

Jag har min 11 Pro väldigt ofta i bakfickan på jobbet, när jag handlar och bockar av inköpslistan etc. Glömmer bort och sätter mig i bilen.

Skrivet av robbankentor:

Finns det någon tjej under 20 som inte har mobilen i bakfickan, helst en iphone

Did you just assume my gender?! Skämt och sidor, jag ser extremt många killar som också har det, men precis som du säger, ofta är de runt 20. Och jag orkar inte ens räkna hur många gånger min bonusdotters telefon har åkt ur den där jäkla bakfickan... Ska fan klamra fast den.

Till telefonen: På med ett skal och så ska grabben få en.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Skulle vilja se någon som inte har telefonen i bakfickan och utan sprucken skärm.😂
När jag gick i gymnasiet så hade många sina iPhones i bakfickan,väskan,handen eller i behån som en del tjejer hade och dom byte telefoner som en annan köpte nya spel för att dom gick sönder på ett eller ett annat sätt. 🤣
Men det gäller såklart inte bara iphones men var det dom flesta hade då samsung galaxy s7 var skit om man frågade de i skolan 😓

Permalänk
Keeper of Traditions

Oj vad Oneplus verkar ha fallit sedan deras första telefon... Tråkigt.

Älskade deras OPO, men numera verkar de inte vara mycket att ha.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det fanns en tid då jag undrarde hur alla dessa telefoner lyckades landa i toaletter.. jag förstod bara inte hur sådant kunde inträffa?

Men när man hör hur vanligt det är att personer har sin telefon i bakfickan, framstår det inte som ett mysterium längre.
Kan tänka mig ett par scenarion där det säger *plums* i förtid!

Ang. nyheten:
Tycker det är bra att de lyckats gå ner i pris med denna modell, fortfarande en aning dyr, men inte överdrivet.
Hade bara önskat att de anammat "Android one" på denna också.
En AMOLED skärm är nog det som jag saknar mest på min Nokia 7.1.

Visa signatur

💻 - ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513 / AMD Ryzen 9 5900HX / Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz (2x32GB) / Samsung PM991a M.2 1TB + Corsair Force MP400 4TB / Solus 4
🖱 - Razer Deathadder Elite / ⌨ - Logitech UltraX
🎧 - Kingston HyperX Cloud II
📱 - Nokia XR20 / Android 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Btw. är det nån tillverkare som använder rostfritt stål runt ramen som Apple gör? Tycker det är ett fint steg uppåt i kvalitetskänsla...och pris.

Min Blackberry Passport har det och då kom den redan 2014 men den är nog inte aktuell skulle jag tro haha.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Min Blackberry Passport har det och då kom den redan 2014 men den är nog inte aktuell skulle jag tro haha.

https://i.imgur.com/arBsJjw.jpg

Plånbokstelefonen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snacka om överhajpad telefon. Den är väl ungefär likvärdig med alla andra kinalurar i prisklassen. Det som blir dealbreaker för mig är kamerans snäva dynamiska omfång med alldeles för kontrastrik bild där alla mörkare partier blir helt svarta och därmed saknar detalj. Det är precis vad alla dessa kinalurar lider av. Det går liksom inte att förbise hur skarpa bilder och film än blir. Undrar hur svårt det egentligen är att jobba bort? Det är i princip enda nackdelen med lurarna i den här prisklassen. Tycker Google kan ta och lansera sin Pixel 4a nu...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Finns det någon tjej under 20 som inte har mobilen i bakfickan, helst en iphone

Dessa har väl ingen Oneplus telefon ändå?

Permalänk
Medlem

Ehm... Telefon för dyra 4500 Kr och så har den kvalitet som budget-lur för under tusenlappen... Okej. OnePlus i ett nötskal?

Skrivet av anon52343:

Dessa böjningstester. Vem har ens mobilen i bakfickan?

De enda som använder bakfickan som en "funktion av plagget" är väl snusande lagerarbetare i Örebro.

Vart ska man annars ha telefonen? Hade alltid små-mobilerna innan smartphones i framficka, men efter det så har telefoner förpassats till bakfickan de senaste cirka tio åren. Smartphones är alldeles för breda för framfickor. Det går ju inte heller att sitta ned med en telefon i endera ficka, så varför är det ens relevant?

Och nej, jag varken snusar, arbetar i lager eller bor ens i närheten av Örebro.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Dessa har väl ingen Oneplus telefon ändå?

Jodå

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Min far har alltid två stycken...i samma bakficka.

Låter som en utmaning att sitta på

Permalänk
Medlem

Krasst set, du får vad du betalar för. och en telefon för 4000:- blir inget underverk men troligen en bra telefon som kommer göra jobbet .
Med ett hårt skal försvinner problemen med böjning oxå.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Sådan tur att jag gillar byxor och shorts med benficka, aldrig några problem med att ha mobilen på sig och svårare för tjuven att lyckas, har aldrig haft sönder en telefon en så länge, man får ju vara rädd om dem och att de lägger tid på att göra dem snygga i mitt fall är helt bortkastad tid och pengar då alla mina mobiler får plånboksskal dag ett.
Generellt tycker jag att priserna på mobiler idag är helt sinnessjuka, väldigt svårt att motivera mig att lägga mellan 10000 - 15000 på en mobil som dessutom har ett batteri som står sig max två år innan den börjar bli för dålig kanske 3 år med lite tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ehm... Telefon för dyra 4500 Kr och så har den kvalitet som budget-lur för under tusenlappen... Okej. OnePlus i ett nötskal?

Vart ska man annars ha telefonen? Hade alltid små-mobilerna innan smartphones i framficka, men efter det så har telefoner förpassats till bakfickan de senaste cirka tio åren. Smartphones är alldeles för breda för framfickor. Det går ju inte heller att sitta ned med en telefon i endera ficka, så varför är det ens relevant?

Och nej, jag varken snusar, arbetar i lager eller bor ens i närheten av Örebro.

har alltid haft smartphone i framfickan på byxorna, har en oneplus 6t just nu.
små fickor? tror det beror på att resten av världen är 160-180cm långa medans jag är på 198cm så det är säkert en bra förklaring.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vart ska man annars ha telefonen? Hade alltid små-mobilerna innan smartphones i framficka, men efter det så har telefoner förpassats till bakfickan de senaste cirka tio åren. Smartphones är alldeles för breda för framfickor. Det går ju inte heller att sitta ned med en telefon i endera ficka, så varför är det ens relevant?

Och nej, jag varken snusar, arbetar i lager eller bor ens i närheten av Örebro.

Finns flera anledningar till varför phablets är en dålig idé att ha som brukstelefon.
Däremot går det fortfarande hitta smartphones som utan större svårigheter får plats i en genomsnittlig jeans-/byxficka. (<5-6", och/eller inte alltför stora 21:9-telefoner)
Utöver det är det av flera anledningar (från sittskador, till tappande, till stöldrisk) inte särskilt praktiskt att ha en telefon i bakfickan.

Med andra ord rekommenderas följande:
- Köp en "lagom" stor telefon
- Använd byxor/kjol/kilt/övrigt underkroppsplagg med ej underdimensionerade framfickor (med lite tur visar det efterfrågan på sådana dessutom)
- Placera telefonen i någon av dessa

Trist dock att trenden går mot så mycket större telefoner att de blir opraktiska för att faktiskt använda, inte minst med en hand.
Skulle gärna se ett starkare mellansegment än vi har i dag, känns som att Nord inte riktigt är dess frälsning heller.
Personligen hade jag gärna sett en bra fortsättning på Sonys Xperia Compact-serie, exempelvis. (Eller givetvis vettiga konkurrenter där.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av :

Vem har ens mobilen i bakfickan?

Måste vara ett enkelt liv att leva när man antingen inte kan se saker ur det andra könets perspektiv eller inte tittat på hur kläderna som finns för tjejer och kvinnor är utformade.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

har alltid haft smartphone i framfickan på byxorna, har en oneplus 6t just nu.
små fickor? tror det beror på att resten av världen är 160-180cm långa medans jag är på 198cm så det är säkert en bra förklaring.

Samma här dock hade jag både iphone 7 plus/note 8 och nu iPhone 11 pro max i framfickan på byxorna och de är ju inte precis små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Måste vara ett enkelt liv att leva när man antingen inte kan se saker ur det andra könets perspektiv eller inte tittat på hur kläderna som finns för tjejer och kvinnor är utformade.

Ja, 99% använder sin handväska för mobilen. Såvida det inte är en snusande Örebroare på något lager som tidigare nämnt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tror egentligen inte hållbarheten är ett direkt resultat av en prissänkning. För några år sedan köpte jag en Huawei honor 5X för i princip ingenting och det var verkligen en solid metalklump. Priset för rejält aluminium eller till och med stål är ju ändå nästan ingenting jämfört med priset på moderna mobiler.

Haha kul att du nämner just honor 5x. Min sådan blev böjd i alla fall sålde den för några år sedan här på sweclockers. Klicka på annonsen så ser du bilder https://www.sweclockers.com/marknad/136824-huawei-honor-5x

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hurrai:

har alltid haft smartphone i framfickan på byxorna, har en oneplus 6t just nu.
små fickor? tror det beror på att resten av världen är 160-180cm långa medans jag är på 198cm så det är säkert en bra förklaring.

Allt handlar om design på kläderna och storlek (hur tajt man har dem). Jag har aldrig heller haft problem att ha telefoner i fickan, men då har jag aldrig tajta kläder heller. De fledta på jobbet har dem i bakfickorna, men de är alla små ochtunna människor som kan ha tajta designerkläder. Är man lång och grovt byggd även utan övervikt finns det inte samma typ av kläder att köpa helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

har alltid haft smartphone i framfickan på byxorna, har en oneplus 6t just nu.
små fickor? tror det beror på att resten av världen är 160-180cm långa medans jag är på 198cm så det är säkert en bra förklaring.

Underligt, är snäppet under 1.90 men kläderna är alltid slutsålda som passar mig.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha kul att du nämner just honor 5x. Min sådan blev böjd i alla fall sålde den för några år sedan här på sweclockers. Klicka på annonsen så ser du bilder https://www.sweclockers.com/marknad/136824-huawei-honor-5x

Men hur? Du måste kört över den eller något? Det kändes väldigt rejäl.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB