Assassins Creed Valhalla

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Valhalla

Till vintern är det dax för vikinga tema och vad tror vi om detta?

Vid fösta anblick uppfattar jag det som en "lätt remake" likt Origins/Odyssey, inte alls som typ Black Flag eller tidigare spel där man faktiskt agerade lönnmördare.
Men jag ser ändå framemot spelet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Jag känner mest "Varför heter det fortfarande Assassins Creed?"1

De som testat spelet verkar dock tycka om det. Ser väl helt OK ut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag var en extrem AC fanboy (ezio serien + 3an) men näe håller med ovanstående. Varför heter det fortfarande ASSASSINS creed. Man ser ju klart och tydligt att man vänt 180 grader och går mot the witcher 3 stil, man hade lika gärna kunnat skapa en helt ny serie av spel. Var är lönnmördar feeling?

Klättrandet är dessutom helt förstört som var ikoniskt för AC serien

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Lego Master

Gillar den nya inriktningen AC-spelen, men ja - varför heter de fortfarande Assassin's Creed? =P
Random Action Adventure Game Set In Various Periods of History (RAAGSIVPH) rullar ju nästan av tungan redan. You're welcome, Ubisoft.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Jag var en extrem AC fanboy (ezio serien + 3an) men näe håller med ovanstående. Varför heter det fortfarande ASSASSINS creed. Man ser ju klart och tydligt att man vänt 180 grader och går mot the witcher 3 stil, man hade lika gärna kunnat skapa en helt ny serie av spel. Var är lönnmördar feeling?

Klättrandet är dessutom helt förstört som var ikoniskt för AC serien

Håller absolut med det var det som var charmen med spelet, nu känns de som vilket spel som helst där man bara spammar attack knappen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Senaste AC jag spela och va sugen på va Black flag, de va ändå lite nytt och bra story. Dom efter de har inte intresserat mig alls

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Jag går nog troligtvis helt mot strömmen här. Men detta spel är det enda i AC-serien som jag vet att jag kommer införskaffa!
Lirade ettan hos en kompis för många år sedan, kändes inte riktigt som min grej så intresset för serien svalnade där.
Men nu äntligen kommer det ett spel som, inte bara verkar oerhört lovande, utan också utspelar sig i vikinga-tid! Givet köp för mig!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Min huvudsakliga anledning till att inte köpa spelet är att jag har en lite...ska vi säga egenhet, nämligen att jag inte vill ge mina pengar till våldtäktsmän.

Ja, dvs. de som begår våldtäkt och div. andra sexualbrott inom Ubisoft, som företaget sedan mörkar, och har gjort systematiskt under många år.

Visst, andra kanske tycker att det är helt okej att ge pengar till våldtäktsmän och de som skyddar dem, men det är inte människor jag skulle vilja vara fast i en hiss med direkt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Några gamers/Youtubers tankar och intryck om spelet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Syndicate var riktigt bra, sen har det stadigt gått ner. Särskilt "stealth" och combatsystemet. Men även storymässigt.

Detta ser i särklass ut att bli det sämsta assassins creed spelet än så länge, och det lär bli det första jag inte köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Detta ser i särklass ut att bli det sämsta assassins creed spelet än så länge, och det lär bli det första jag inte köper.

Spännande, hoppade på AC i 3an, va skapligt. ÄLSKADE black flag, och efter det dog det. Odyssey tesdade jag och va måttligt imponerad. Men detta är jag total-fanboy på. Känns som att det kan slå AC-BF tom.

Vad är det som gör att du tror det är det sämsta AC spelet?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det här blir inte ett köp. Assassins Creed dog efter Black Flag och att detta ens heter "Assassins" fortfarande är helt obegripligt. Vikingar...neeej!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wastafari:

Spännande, hoppade på AC i 3an, va skapligt. ÄLSKADE black flag, och efter det dog det. Odyssey tesdade jag och va måttligt imponerad. Men detta är jag total-fanboy på. Känns som att det kan slå AC-BF tom.

Vad är det som gör att du tror det är det sämsta AC spelet?

Combatsystemet ser inte så smidigt ut, och hela assassin-känslan har försvunnit mer och mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Combatsystemet ser inte så smidigt ut, och hela assassin-känslan har försvunnit mer och mer.

kan hålla med om att assasins känslan inte finns med på samma sätt. och att spelen har gått från flytande till nästan lite arcadig känsla. Men jag gillar det jag ser änsålänge. Känns bättre än AC-OD iaf

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Combatsystemet ser inte så smidigt ut, och hela assassin-känslan har försvunnit mer och mer.

Det verkar lite rörigt, men som jag förstod de så är det inte bara att spamma attack knappen längre utan nu får man tänka efter när bör anfalla, och därmed heller inte ta skada och behöva leta upp svampar som återhämtar en.

Men det återstår att se, jag gillar ändå upplägget med lite mellan bossar utplacerade lite här och var, likt Odyssey med sina bamse stor djur.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ni som "ogillar" det, skulle det vara ett bra spel om det hette någonting annat än just "Assassin's Creed"? För det är vad dom flesta verkar haka upp sig på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Ni som "ogillar" det, skulle det vara ett bra spel om det hette någonting annat än just "Assassin's Creed"? För det är vad dom flesta verkar haka upp sig på.

Förstår hur du tänker, och det är både ja och nej på den. För mig personligen så förknippar man assassins creed med en viss typ av spelstil, jag tycker inte detta passar in och hade gjort sig bättre som ett fristående spel. Kanske i en ny serie?

Med det sagt, så hade jag inte köpt det ändå - eftersom det inte tilltalar mig. Men då hade jag inte haft samma problem med spelet då det här känns som att de bara använder varumärket för att suga ut pengar, och att spelstilen spelar mindre roll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Ni som "ogillar" det, skulle det vara ett bra spel om det hette någonting annat än just "Assassin's Creed"? För det är vad dom flesta verkar haka upp sig på.

Some Other Creed: Valhalla

Den titlen hade sålt miljoner...

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade precis burken då den børjade bli lite før trøtt. Bland annat inførskaffades en amd ryzen 7 3700x cpu och jag blev glatt øverraskad då det damp ner en voucher på Valhalla från amdrewards, gratis = gott

Eftersom Valhalla hade vart ett Dag 1-køp så sorteras det under Sparade Pengar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Gillade starkt Odyssey så blir nog att spela detta också

Permalänk
Medlem

Systemkrav

Minimum Configuration - Low preset 1080p 30 FPS

Processor: AMD Ryzen 3 1200 - 3.1 Ghz / INTEL i5-4460 - 3.2 Ghz

RAM: 8 GB (Dual-channel mode)

Video Card: AMD R9 380 - 4GB / GeForce GTX 960 4GB

Storage: 50 GB HDD (SSD Recommended)

Operating system: Windows 10 (64-bit only)

DirectX Version: DirectX 12

Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

Recommended Configuration - High preset 1080p 30 FPS

Processor: AMD Ryzen 5 1600 - 3.2 Ghz / INTEL i7-4790 - 3.6 Ghz
RAM: 8 GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 570 - 8GB / GeForce GTX 1060 - 6GB
Storage: SSD (50 GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

Recommended Configuration - High preset 1080p 60 FPS

Processor: AMD Ryzen 7 1700 - 3.0 Ghz / INTEL i7-6700 – 3.4 Ghz
RAM: 8 GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 64 - 8GB / GeForce GTX 1080- 8GB
Storage: SSD (50 GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

2K Configuration - Very High preset 1440p 30 FPS

Processor: AMD Ryzen 7 2700X - 3.7 Ghz / INTEL i7 - 7700 – 3.6 Ghz
RAM: 16 GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 56 - 8GB / GeForce GTX 1070 - 8GB
Storage: SSD (50 GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

2K Configuration - Very High preset 1440p 60 FPS

Processor: AMD Ryzen 5 3600X - 3.8 Ghz / INTEL i7 – 8700K – 3.7 Ghz
RAM: 16 GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 S – 8GB
Storage: SSD (50 GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

4K Configuration – Ultra High preset 2160p (4K) 30 FPS

Processor : AMD Ryzen 7 3700X - 3.6 Ghz / INTEL i7 - 9700K – 3.6 Ghz
RAM: 16 GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 - 8GB
Storage: SSD (50 GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/valhalla/n...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Lego Master

Hm. Det kommer bli kärvt i 1440 ultrawide med ett GTX 1080. Ohwell.
Inte för att det är nån direkt överraskning, Odyssey var inte jättelättdrivet heller.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att Cyberpunk åter försenats blir det att satsa på detta spelet. Lanseringarna låg så pass nära att Cyberpunk hade prioritet men nu blir det kanske december tidigast som det kommer.

Liten fundering, går det inte växla in Ubisoft guld för att få rabatt på Uplay längre?

Permalänk
Medlem

Som 44åring bryr jag mig väldigt lite om en spelseries ursprung och mekanik/story i tidigare spel - låt mig bara underhållas med rimlig prestanda och funktionalitet så kommer spelet och jag bli goa kompisar.

Ser väldigt mycket fram mot det här då ubisofts open world-spel har passat mig finfint sista åren. Fick valhalla bundlat med amd-processorn så hoppas spelkoden dyker upp från amdrewards om nån dag. Gissar att det inte kommer att kunna preloadas?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Detta blir första spelet(förutom Astro's Playroom då såklart) som kommer köras på min PS5 nu 19:e och jag är sjukt taggad. Har alltid gillat AC serien och det här ser ut att kunna bli den bästa delen sen Black Flag.

Permalänk
Medlem

Jag gillade att spela Odyssey och Origins så jag tror att Valhalla kommer bli en hit för min del.

Förhoppningsvis har de åtgärdat cpu-flaskhalsarna i och med flytten till DirectX 12.
Lite info om det: https://www.overclock3d.net/news/software/assassin_s_creed_va...

Vi får vänta några dagar till men är redo:

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

såg gameplay igår på twitch, och det blir inget köp haha vet inte vad de har gjort men ibland ser spelet ut som de missat texturer low-res , dåliga animationer osv... ser inte snyggt ut alls.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag gillade att spela Odyssey och Origins så jag tror att Valhalla kommer bli en hit för min del.

Förhoppningsvis har de åtgärdat cpu-flaskhalsarna i och med flytten till DirectX 12.
Lite info om det: https://www.overclock3d.net/news/software/assassin_s_creed_va...

Vi får vänta några dagar till men är redo:
https://i.postimg.cc/rdb6wbcY/valhalla.jpg

Det är ett givet köp men är fortfarande kluven i hur mycket lönnmördar känsla som finns kvar.

Skrivet av Oneone:

såg gameplay igår på twitch, och det blir inget köp haha vet inte vad de har gjort men ibland ser spelet ut som de missat texturer low-res , dåliga animationer osv... ser inte snyggt ut alls.

Håller med har kika på några yourtubers men de kanske inte riktigt ger en rättvis bild, men har också sett vissa saker ser inte alls bra ut vissa saker ser grötigt ut och ihop smetat.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Lego Master
Skrivet av bärplockaren:

Det är ett givet köp men är fortfarande kluven i hur mycket lönnmördar känsla som finns kvar.

Håller med har kika på några yourtubers men de kanske inte riktigt ger en rättvis bild, men har också sett vissa saker ser inte alls bra ut vissa saker ser grötigt ut och ihop smetat.

Det kanske kommer nån 0-day patch som löser det sista? Annars är det ju som det är. Antingen vill man spela det och står ut med lite knas, eller så skiter man i det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det kanske kommer nån 0-day patch som löser det sista? Annars är det ju som det är. Antingen vill man spela det och står ut med lite knas, eller så skiter man i det.

Ja det kommer en "Day One Title Update":
https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed/valhalla/n...

Man får nog ändå stå ut med lite knas i början tills det kommer fler uppdateringar.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti