2st datorer (fast pris) eller bytes mot bärbara

Permalänk
Medlem

2st datorer (fast pris) eller bytes mot bärbara

Då första annonsen inte direkt tog fart så lägger jag ut dessa med fasta pris istället.

OBS! Kan även tänka mig att byta mot bärbar dator med dedikerat grafikkort. Då bytes dator mot dator eller mina två mot en bärbar + pengar. Kan även tänka mig lägga en slant imellan om det är rätt dator som erbjuds

Dator nr 1
Asus p6x58d-e
Intel Xeon x5650 6 kärnor 12 trådar @ 3,6 ghz (vettenkyld)
Radeon rx 480 8gb
12gb ram (6x2gb) ddr3
128gb ssd
Corsair tx650
Fläktkontroller i fronten samt några extra fläktar (osäker på modeller men kan kollas upp om så önskas)
Osäker på vad det är för Chassi samt ena sidoplåten saknas (kan medfölja ett billigt Andersson Chassi från NetOnNet om så önskas)

Dator nr 2
asus p8z68-v lx
i5 3570k
Nvidia GTX 770 2gb
Corsair 16gb ram (4x4gb 1600mhz)
corsair vs650
Kingston 128gb ssd
Chassi från FD (osäker på exakt modell)

Finns även en äldre mekanisk 300gb disk samt en 1tb disk. Den som först köper en av datorerna får välja en extra disk till datorn.

Finns i Kolbäck (15 min från västerås) och kan testas här om så önskas. Kan även lämna datorn under kontorstid i Uppsala, Enköping och Fagersta (kan dock inte garantera vilken dag då det beror på vart jag har jobb under dagen). Kan även leverera till Örebro, Stockholm, Eskilstuna och omnejd men då mot ersättning.

Pris!
Dator 1: 5000kr
Dator 2: 3000kr

Och passar inte priset så behåller jag dom bara. Så ni behöver inte klaga eller försöka pruta

Läs hela annonsen här

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag misstänker att annonsen inte tog fart då dina priser är lite väl optimistiska? Hur kom du fram till priserna?

Jag skulle värdera Dator 1 till kanske 1500 kr och då ligger majoriteten av pengarna i grafikkortet. Typ 50-70% av värdet är grafikkortet.

Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

behåll dem du! Nästa år kan du sälja dem till ett museum

// LZ

Permalänk
Medlem

Lycka till med annonsen, men om du är ovillig att göra något åt fantasi summorna du vill ha för datorerna, så kommer du nog få behålla dom.
Vet inte vart du har fått för dig att dom är värda det du vill ha, men lycka till oavsett!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die