Logitech satsar trådlöst med Pro X Wireless Lightspeed

Permalänk
Melding Plague

Logitech satsar trådlöst med Pro X Wireless Lightspeed

Giganten av kringutrustning klipper nu sladden på fjolårets headset och lovar 20 timmars batteritid samt Lightspeed-anslutning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Använder ett Logitech G533 idag, ser ingen större anledning att uppgradera eller byta innan det stendör. Det är ju skönt att man kan ta bort micen på Pro X, men på G533 går den iaf att fälla upp.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

lite sugen är man allt, men väntar på reviews för att se hur de presterar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Trevligt att de anställt en designer som inte fantiserar om rymdskepp dagligen

Permalänk
Medlem

Har ett par vanliga Pro X hemma och det är nå satans låg max volym via USB..

Som jämförelse så kör jag mina Hyper X flight på ca 60% i windows och om jag byter till Pro X så är 100% i windows kanske som 30-40% i windows med Hyper X flight

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ser vettigt ut, inga dumma RGB lampor och mer batteritid. Hade inte sagt nej till 30 timmar men det blir nog ett byte, mina G933 sjunger på sista versen och håller mig gärna till logitech.

Permalänk
Medlem

Skönt att det medföljer tygkuddar. Det skulle kunna vara intressant ifall mikrofonen visar sig vara riktigt bra. Det hör ju till ovanligheterna.
Edit: Mikrofonen verkar dålig och det enda med den som kan härröras till Blue är ett mjukvarufilter. Trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har ett par vanliga Pro X hemma och det är nå satans låg max volym via USB..

Som jämförelse så kör jag mina Hyper X flight på ca 60% i windows och om jag byter till Pro X så är 100% i windows kanske som 30-40% i windows med Hyper X flight

Har samma problem med Steelseries. Tror de har att göra med EUs regelverk eller något?
Det går iaf att öka volymen mycket med Equalizer APO.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skäggig legend

Jag är på uppgraderingsplan av headset just nu. Står emellan att byta ut mina Cloud 1 till 2 (utan dongel) då jag gillar dessa, eller tillSennheiser G4ME ZERO, är dessa okej?

Men nu när logitech ser ut att använda just Beyerdynamic (som så många andra) kanske även de är värda att kika på?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: Hur menar du med Beyerdynamic?

Permalänk
Skäggig legend

@Gainsgoblin ser så ut på utseendet x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

@Blomkungen ser så ut på utseendet x)

Är väl bara att huvudbandet ser ut som standard huvudband som 100 andra märken använder
Kan dock ha fel!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ronz:

Är väl bara att huvudbandet ser ut som standard huvudband som 100 andra märken använder
Kan dock ha fel!

Cloud är i alla fall Takstar Pro 80

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI: Du menar som pro lurarna sett ut i ett par år? Låter som mycket jobb att köra någon standard OEM och sätta in sina egna drivers i lurarna.

Permalänk
Medlem

Undrar hur dessa är mot t.ex Astro gen4, hm...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Har samma problem med Steelseries. Tror de har att göra med EUs regelverk eller något?
Det går iaf att öka volymen mycket med Equalizer APO.

Låter ju helt bisarrt men skulle väl inte förvåna mig..
Varför ska EU in och ändra på sånt?

Och att behöva använda en EQ bara för att kunna få normal volym i hörlurarna känns fel..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ser sjukt najs ut! Men fler tillverkare borde göra som Steelseries, då man får med ett extra batteri som ligger på laddning, så att om man sitter länge så blir man inte utan batteri utan kan bara byta ut på 10 sekunder och sen fortsätta spela

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ser sjukt najs ut! Men fler tillverkare borde göra som Steelseries, då man får med ett extra batteri som ligger på laddning, så att om man sitter länge så blir man inte utan batteri utan kan bara byta ut på 10 sekunder och sen fortsätta spela

Håller med angående batteriet, de är smart. (sitter på steelseries arctis pro wireless)

Med de sagt letar jag redan efter en efterträdare då jag tycker ljudet är under alla kritik tyvärr, elementen är på tok för svaga, inget tryck i ljudet.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Slap:

Håller med angående batteriet, de är smart. (sitter på steelseries arctis pro wireless)

Med de sagt letar jag redan efter en efterträdare då jag tycker ljudet är under alla kritik tyvärr, elementen är på tok för svaga, inget tryck i ljudet.

Hm, kör du med konstiga inställningar i mjukvaran? Mina spelar på som fasen, kan absolut inte köra dem på högsta volym, och det är bas så det vibrerar i halva skallen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ser sjukt najs ut! Men fler tillverkare borde göra som Steelseries, då man får med ett extra batteri som ligger på laddning, så att om man sitter länge så blir man inte utan batteri utan kan bara byta ut på 10 sekunder och sen fortsätta spela

Eftersom ingen annan gjort det under så lång tid känns det som att det är sönderpatenterat. Vore konstigt annars

Permalänk
Medlem

Jävlar vad dålig mic qualiten var xD

Permalänk
Medlem

Ni som kör trådlösa hörlurar till datorn: hur är synk mellan ljud och bild på olika streamingtjänster, I film eller spel? Har lite problem till och från med mina trådlösa till mobilen om jag kikar på Youtube, men där spelar det mindre roll, än om man vill ha en riktigt bra upplevelse på stor skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Ni som kör trådlösa hörlurar till datorn: hur är synk mellan ljud och bild på olika streamingtjänster, I film eller spel? Har lite problem till och från med mina trådlösa till mobilen om jag kikar på Youtube, men där spelar det mindre roll, än om man vill ha en riktigt bra upplevelse på stor skärm.

BT = Shit
2.4Ghz = no issues

För mig i alla fall.

De flesta gaming headset som är trådlösa kör 2.4ghz, Finns vissa där man kan välja 2.4ghz eller BT

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

För er som missat:
https://www.youtube.com/watch?v=pjbxhuciLEc

TL:DR: Bra ljud, bekväm, men kanske sunkigaste micen på marknaden.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på headsets där man måste sitta som ett fån med sladden ikopplad efter 20h. Jag saknar steelseries p800 som hade löstagbara batterier där ena kunde laddas medans det andra användes. Arctis pro för 3000kr är där tvärt om inte värt det rent prismässigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag är så trött på headsets där man måste sitta som ett fån med sladden ikopplad efter 20h. Jag saknar steelseries p800 som hade löstagbara batterier där ena kunde laddas medans det andra användes. Arctis pro för 3000kr är där tvärt om inte värt det rent prismässigt.

Klarar du av att ladda telefonen när du inte använder den? Varför inte bara göra det med headset också? Så länge batteritiden är överlägset längre än vad du kan tänkas sträckanvända hörlurarna finns det ju inget problem.

Permalänk
Medlem

@stocken: sunkigaste micen var väl att ta i. Han säger ju själv den är bättre än cloud x flight och för mig låter den bättre än gsp.
Helt sjukt att alla trådlösa headset har så sunkig ljudkvalité däremot men that's life I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@stockentv: sunkigaste micen var väl att ta i. Han säger ju själv den är bättre än cloud x flight och för mig låter den bättre än gsp.
Helt sjukt att alla trådlösa headset har så sunkig ljudkvalité däremot men that's life I guess.

det var mer vad jag tyckte
Skummaste micen jag hört. tyckte själv att den var sämre än cloud x i hans review.
massor av skumma distortions och "cracklings" och andra skumma artefakter i ljudet :/

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag är så trött på headsets där man måste sitta som ett fån med sladden ikopplad efter 20h. Jag saknar steelseries p800 som hade löstagbara batterier där ena kunde laddas medans det andra användes. Arctis pro för 3000kr är där tvärt om inte värt det rent prismässigt.

Köp dem på BF
Det gjorde jag, gav 1690 för dem på Elgiganten 2018 o är sjukt nöjd...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag är på uppgraderingsplan av headset just nu. Står emellan att byta ut mina Cloud 1 till 2 (utan dongel) då jag gillar dessa, eller tillSennheiser G4ME ZERO, är dessa okej?

Men nu när logitech ser ut att använda just Beyerdynamic (som så många andra) kanske även de är värda att kika på?

Logitech använder inte Beyerdynamic tyvärr.
"Som så många andra"? Eh what?