Permalänk
Medlem

@Gustav-P: Tjenare! texten är väll helt okej ,inget att hurra över kanske, används mestadels till spel & där är den super!

Permalänk
Medlem

Min gaminghörna, precis nyinflyttad så det skall hända en del här. Men just nu ser det ut så här.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ett intensivt kämpande med mitt spelrum på ovanvåningen med tapetsering, golvläggning, väggmonterade bänkskivor, väggmonterade skärmar, kabeldragning av rang etc. Två veckor därefter blev sambon gravid, vilket innebar att mitt dåvarande rum skulle bli barnkammare.

Blev nerkastad i källaren med mina prylar, och det blev långt ifrån ett lika seriöst projekt, utan jag kände rätt snabbt "äsch, detta funkar".
I dagsläget ser det ut såhär:

Finns brutalt mycket att förbättra, både var gäller esteik på hörnan, men främst kanske mina kunskaper om fotografering.
Har tyvärr inga bilder på hur det såg ut i föregående rum, är brutalt kass på att dokumentera.

Permalänk
Medlem

Vad har man klädkammare till?
Ska nog göra en lite mer cozy skrubb till hösten
https://imgur.com/oMh5hzG

Permalänk
Medlem

Lite rörigt just nu så tänkte jag tar bild för att kompensera för allas nystädade hörnor

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@sINsen: Vad är det för tangentbord du har? Hör handlovsstödet till det eller är det separat? Såg trevligt ut

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@sINsen: Vad är det för tangentbord du har? Hör handlovsstödet till det eller är det separat? Såg trevligt ut

Jag har ett Varmilo va88m moonlight tangentbord.
Handledsstödet är köpt separat
Det är ett helt underbart tangentbord, rekommenderar det.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Uppdaterad hörna

Var ett tag sedan jag la upp en bild nu så det har hänt en del. Men det senaste är att jag skaffat ett höj & sänkbart skrivbord och som semesterprojekt målade om väggen bakom hörnan.

Kabeldragningen under - allting under fäst med kabelkanal från Ikea plus en kabelstrumpa för sladdarna till skrivbordet (utsträckbar när man höjer/sänker skrivbordet)

Permalänk
Skrivet av Marmut:

Var ett tag sedan jag la upp en bild nu så det har hänt en del. Men det senaste är att jag skaffat ett höj & sänkbart skrivbord och som semesterprojekt målade om väggen bakom hörnan.

https://i.imgur.com/9x4ZyIq.jpg

Inväntar ytterligare en skärm därav det tomma stativet som sticker upp.

Var köper man en sådan, eller liknande, fotpall?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Var köper man en sådan, eller liknande, fotpall?

Just den där är gjord med benen CAPITA från IKEA och en träskiva/hyllplan av något slag.

Permalänk
Medlem

@Marmut: Riktigt snyggt. Väldigt trevligt med lite vibrant färg på väggen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av BodyElectric:

Var köper man en sådan, eller liknande, fotpall?

https://www.ikea.com/se/sv/p/dagotto-fotstoed-svart-40240989/

https://www.maxgaming.se/sv/tillbehor-stolar/fotstod-tilt-sva...

Fotstöd finns lite överallt.

Permalänk

Tack för länkarna!
Den från Ikea är bara skräp. Vet inte hur många jag har trampat sönder. Har helt missat den från Maxgaming, men den såg mycket bättre ut än Ikeas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Var köper man en sådan, eller liknande, fotpall?

Japp precis benen är Capita från Ikea och sedan är det bara att skruva ihop med valfri skiva, i det här fallet en rest från ett tidigare skrivbord av massivt trä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Var ett tag sedan jag la upp en bild nu så det har hänt en del. Men det senaste är att jag skaffat ett höj & sänkbart skrivbord och som semesterprojekt målade om väggen bakom hörnan.

https://i.imgur.com/9x4ZyIq.jpg

Inväntar ytterligare en skärm därav det tomma stativet som sticker upp.

Vad är det för stol? 24 timmars?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Vad är det för stol? 24 timmars?:)

Japp en KAB Executive, superskön

Permalänk
Medlem

@Marmut:

Jepp den såg skön ut! Lite mkt pengar för mig dock!
16000kr ny xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxee:

https://i.imgur.com/Wf5NQAo.jpg
hade tidigare 1st 32 & 2 st 27 i porträtt på vardera sida! denna 43" 4k 144hz gjorde så att jag bara behövde en skärm!

Förstår inte hur folk kan ha så stora skärmar, känns som det enda man skulle göra är att vrida på nacken. Man kan ju omöjligt se allt som händer när man sitter sådär nära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

@Marmut:

Jepp den såg skön ut! Lite mkt pengar för mig dock!
16000kr ny xD

Jo den kostar ju en hel del men räknar med att man på dess livslängd ändå tjänar in större delen av kostnaden jämfört med att köpa billigare stolar som går sönder snabbare och då har man suttit skönare under tiden :).

Permalänk

Min halva utav det nya skrivbordet efter veckans shoppingspree på IKEA av sambon

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

Långt ifrån klart men... Så här ser min hörn ut just nu! Ignorera skräpet i bakgrunden. Det är sambon som unboxat kattgrejer till förbannelse! Feat. Kaospojkens bild, lol

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Skrivet av Muddyvaines:

Långt ifrån klart men... Så här ser min hörn ut just nu! Ignorera skräpet i bakgrunden. Det är sambon som unboxat kattgrejer till förbannelse! Feat. Kaospojkens bild, lol
https://i.imgur.com/1P1S8HO.jpg

Vilka lurar och förstärkare?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Vilka lurar och förstärkare?

Det är en Schiit Magni 2 och en Modi 2 Lurarna är bara ett par Beyerdynamic DT770 PRO 250 Ohm! Tanken är att uppgradera dom inom en snar framtid men... Svårt att bestämma mig för vilka jag vill ha bara...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Nyligen införskaffat set-up, som i dagsläget inte är färdig men jag tänkte att jag lik väl kunna posta den ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

@Big Lars: Ja, ungefär. "Alfablocket iaf", typ så B hamnar mitt på skärmen. Annars måste man ju vrida överkroppen på nåt skumt sätt. Lite därför jag gillar 60% tangentbord så mycket, annars blir det så väldigt mycket som sticker ut till höger och inte bara är oergonomiskt utan också ser väldigt osymmetriskt ut.

Så att när man sitter (korrekt) rakt framför skärmen och har armarna naturligt framåt så hamnar fingrarna på ASDF och HJKL mer eller mindre automatiskt.

Alltid tänkt samma när jag ser setups på andra ställen också. Förutsatte att folk tog en bild utan att tänka och sen satte sig ned vid datorn och märkte att "nej visst ja, det här funkar ju inte" och flyttar tangentbordet till mitten.

Här gör Logitech helt rätt på sin produktbild
https://www.logitech.com/content/dam/logitech/ergonomics/resources/workspace.png.imgo.png

Men det kanske bara är jag. Min axel gör ont bara av att tänka på det haha

Går bra om du bara skriver.
Men använder du musen också är det en mardröm ergonomiskt sätt att sträcka ut hela armen för röra den.

De flesta med fullsize keyboard har de nog inte i mitten av den anledningen.
Jag har aldrig det i mitten då jag inte vill sträcka mig 1 meter för att ralla runt med musen.

Permalänk
Medlem

@Badmondy: Sitter runt 70cm ifrån , använder mestadels porträttläge ( 3x porträtt på skärmen).
Spel är dock riktigt najs! är inte så mycket med att vrida nacken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Var ett tag sedan jag la upp en bild nu så det har hänt en del. Men det senaste är att jag skaffat ett höj & sänkbart skrivbord och som semesterprojekt målade om väggen bakom hörnan.

https://i.imgur.com/UUmCVXc.jpg
https://i.imgur.com/HaI5bcL.jpg

Kabeldragningen under - allting under fäst med kabelkanal från Ikea plus en kabelstrumpa för sladdarna till skrivbordet (utsträckbar när man höjer/sänker skrivbordet)
https://i.imgur.com/gdC3nsD.jpg

Får man fråga va de är för höj å sänkbart bord? Ere eventuellt någon av dom från AJ Produkter?
Och om bordet känns stabilt när man står vid de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zephonim:

Får man fråga va de är för höj å sänkbart bord? Ere eventuellt någon av dom från AJ Produkter?
Och om bordet känns stabilt när man står vid de?

Ja precis det är från AJ Produkter. (Skrivbord Modulus, höj och sänkbart, maguttag, 2000x1000 mm, silver, ek)
Det är riktigt stabilt när man står vid det. Den stora nackdelen tycker jag är när man sitter ner så stöter man i "balken" som går i mitten med benen, jag tycker om att ha benen upp mot bordsskivan och då slår man lätt i balken på grund av maguttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Ja precis det är från AJ Produkter. (Skrivbord Modulus, höj och sänkbart, maguttag, 2000x1000 mm, silver, ek)
Det är riktigt stabilt när man står vid det. Den stora nackdelen tycker jag är när man sitter ner så stöter man i "balken" som går i mitten med benen, jag tycker om att ha benen upp mot bordsskivan och då slår man lätt i balken på grund av maguttaget.

Tackar ^^

Jag skulle nästan kunna tänka mig att de e ett ganska generellt problem med många bord, har problem på jobbet, utan maguttag. De har ja iaf, men ja e lite lång av mig så, de kan va felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

https://i.imgur.com/ZGufZq2.jpg
Såhär ser det ut hos mig på kvällen!

Vad är det för lampa?