Köpa ny tv, har 0 koll och behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på samsungs 75 70q länkades i tråden, men är ju som vanligt, nuvarande tv bänk är för liten, vetefan om tvn kan få plats i bilen. ska ut och måtta lite och kolla efter ny tv bänk

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Är sjukt sugen på samsungs 75 70q länkades i tråden, men är ju som vanligt, nuvarande tv bänk är för liten, vetefan om tvn kan få plats i bilen. ska ut och måtta lite och kolla efter ny tv bänk

Skaffa väggfäste så kan tvbänken vara reserverad till annat!

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Skaffa väggfäste så kan tvbänken vara reserverad till annat!

Tyvärr så är det sket mös vägg så får dras med min tv bänk

Frugan tyckte 75 var på tok förstort . så får bli en 65tums istället är det fortfarande samsungs q70r och q80r som är vettigast köp ?

eller hur står sig Sony XG9505 65 som *Novdid* länkade mot dom ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

@Spatten: har själv en sony XG95 65" som jag är nöjd med och kollade på LG, Samsung och Sony när jag letade efter ny tv för max 20000kr för 3 månader sedan.

LG har bra IPS-paneler med bra betraktningsvinklar men har för få FALD-zoner och för svag ljusstyrka i HDR vilket gjorde att jag valde bort LG, LG är dock en av få tillverkare med HDMI 2.1 på sina bättre tv-apparater vilket är bra om man skall spela på tvn då de har stöd för 4k"120Hz samt låg inputlagg.

Angående Sony och Samsung så har Sony bättre färger (mer naturliga och korrekta) och bättre rörelsehantering samt att jag gillar android-tv som opperativsystem. Samung har på sina bättre modeller fler FALD-zoner än Sony samt bättre reflexfilter, Sony har dock bättre FALD-algoritm enligt recensioner som skall väga upp något för sina färre zoner mot Samsung.

Skulle ranka dem i denna ordning: Samsung Q60R/Q70T < Samsung Q70R/Q80T < Samsung Q80R/Q90T < Sony XG9505, Samsung Q82R/Q90T/Q95T < Samsung Q85R/Q90R

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att inte ta en Oled inom din budget.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153729/lg-65-b9s...

Folk som snackar om OLED och problem med ljusa rum har antingen ingen koll på fjärrkontroll/inställningar eller så ljuger dem för sig själva med alternativa, konstruerade anledningar istället för att bara medge att de är snåla.

Överlägsen kontrast, överlägsen skärpa, överlägset flyt och överlägsen färg.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Finns ingen anledning att inte ta en Oled inom din budget.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153729/lg-65-b9s...

Folk som snackar om OLED och problem med ljusa rum har antingen ingen koll på fjärrkontroll/inställningar eller så ljuger dem för sig själva med alternativa, konstruerade anledningar istället för att bara medge att de är snåla.

Överlägsen kontrast, överlägsen skärpa, överlägset flyt och överlägsen färg.

Nu förklarade @Spatten att det kommer visas mycket statiskt på TV:n så är det för att ha något mått av sinnesro inte en bra idé med Oled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

@Spatten: har själv en sony XG95 65" som jag är nöjd med och kollade på LG, Samsung och Sony när jag letade efter ny tv för max 20000kr för 3 månader sedan.

LG har bra IPS-paneler med bra betraktningsvinklar men har för få FALD-zoner och för svag ljusstyrka i HDR vilket gjorde att jag valde bort LG, LG är dock en av få tillverkare med HDMI 2.1 på sina bättre tv-apparater vilket är bra om man skall spela på tvn då de har stöd för 4k"120Hz samt låg inputlagg.

Angående Sony och Samsung så har Sony bättre färger (mer naturliga och korrekta) och bättre rörelsehantering samt att jag gillar android-tv som opperativsystem. Samung har på sina bättre modeller fler FALD-zoner än Sony samt bättre reflexfilter, Sony har dock bättre FALD-algoritm enligt recensioner som skall väga upp något för sina färre zoner mot Samsung.

Skulle ranka dem i denna ordning: Samsung Q60R/Q70T < Samsung Q70R/Q80T < Samsung Q80R/Q90T < Sony XG9505, Samsung Q82R/Q90T/Q95T < Samsung Q85R/Q90R

I mitt tyckte är dock Android TV så mycket sämre än Samsung Tizen Tror det finns många som håller med om det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Cenorida:

En 5 år gammal TV med hackig och buggig AndroidTV går inte att jämföra med den modell som diskuteras här. AndroidTV har mognat rejält och är idag väldigt bra och erbjuder en massa mervärde.

Dessutom stödjer Sony:n Dolby Vision vilket är ett jätteplus jämfört med Samsungs apparater.

Permalänk
Medlem

Liten Fråga koll kollade på bruksanvisningen på 65 70r och 80r Bruksanvisning

"3. Connect the brackets fixed to the TV and the brackets fixed to the wall with a durable, heavy-duty string, and then tie the string tightly."

Är det vält risk om man inte binder fast tv i vägen? o.o

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Spatten:

Är det vält risk om man inte binder fast tv i vägen? o.o

Om du har barn, katter eller går i sömnen och jagar spindlar; ja.
Normala användningsfall? Nej.

Samma som med IKEAs möbler; de inkluderar materiel och instruktioner för att fästa fanimej ALLT i väggen, men jag tror inte jag har fäst nånting i väggen, och saknar fortfarande krosskador från fallande bokhyllan Billy.

Misstänker att det är för att de ska kunna friskriva sig ifall nån faktiskt får nåt över sig; "vi sa faktiskt åt dig att sätta fast skiten i väggen, eller hur?"

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

@Spatten: Min Q85R är rätt stadig, mycket bättre än min förra LG plasma som kunde svaja rätt mycket. Så jag har inte fäst den på något sätt, trots barn och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Om du har barn, katter eller går i sömnen och jagar spindlar; ja.
Normala användningsfall? Nej.

Samma som med IKEAs möbler; de inkluderar materiel och instruktioner för att fästa fanimej ALLT i väggen, men jag tror inte jag har fäst nånting i väggen, och saknar fortfarande krosskador från fallande bokhyllan Billy.

Misstänker att det är för att de ska kunna friskriva sig ifall nån faktiskt får nåt över sig; "vi sa faktiskt åt dig att sätta fast skiten i väggen, eller hur?"

Skrivet av snajk:

@Spatten: Min Q85R är rätt stadig, mycket bättre än min förra LG plasma som kunde svaja rätt mycket. Så jag har inte fäst den på något sätt, trots barn och så.

Lite som att man inte ska torka katter i micron då

tack för att ni bekräftade min misstanke och gav mig sinnesro

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Lego Master

@Spatten:
För att vara helt upfront, så sitter min LG OLED 65" på ett "väggfäste" på min TV-bänk. Och den skiten väger mer än jag så om ungarna lyckas välta den över sig har de verkligen förtjänat det.

Kommer nog aldrig ha TVn stående löst på en bänk igen. Väggfäste is the complete and utter shit.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Spatten:
För att vara helt upfront, så sitter min LG OLED 65" på ett "väggfäste" på min TV-bänk. Och den skiten väger mer än jag så om ungarna lyckas välta den över sig har de verkligen förtjänat det.
https://cbsethumb.blob.core.windows.net/534x389/ad/2c/0d/tv-bankfran-mio-umea-salj-9111087.jpg

Kommer nog aldrig ha TVn stående löst på en bänk igen. Väggfäste is the complete and utter shit.

Väldigt få som inte har sin TV framför en vägg, får man fråga varför detta ändå är att föredra?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Cenorida:

Väldigt få som inte har sin TV framför en vägg, får man fråga varför detta ändå är att föredra?

Ett par anledningar;
1. När vi köpte bänken bodde vi i hyresrätt och ville inte borra en massa hål i väggen som vi skulle behöva åtgärda senare.
2. Huset vi bor i nu har en bröstpanel med en bred list i vardagsrummet, i höjd ganska precis där vi skulle vilja sätta TVn, så antingen skulle jag behöva montera TVn mycket högre/lägre än jag skulle vilja, eller ha en hiskelig massa distanser för att komma runt listen.
3. Nu när vi har testat att köra på väggfäste fast inte på väggen, jämfört med en annan TV i huset som faktiskt sitter på väggen, så är det betydligt enklare att komma åt kontakterna på OLEDen eftersom den har 30cm clearance bak till väggen. Detta underlättade massivt när jag felsökte ljudet häromdagen.
4. Eftersom allting är en enhet, så är det rätt enkelt att möblera om utan att göra ingrepp på väggarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I mitt tyckte är dock Android TV så mycket sämre än Samsung Tizen Tror det finns många som håller med om det.

Tizen har väl främst en fördel att det är responsivare, på enklare modeller. Mot en Shield försvinner den fördelen.

I övrigt tycker jag Android är klart bättre, främst på grund av det klart bättre apputbudet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I mitt tyckte är dock Android TV så mycket sämre än Samsung Tizen Tror det finns många som håller med om det.

Skrivet av Novdid:

@Cenorida:

En 5 år gammal TV med hackig och buggig AndroidTV går inte att jämföra med den modell som diskuteras här. AndroidTV har mognat rejält och är idag väldigt bra och erbjuder en massa mervärde.

Dessutom stödjer Sony:n Dolby Vision vilket är ett jätteplus jämfört med Samsungs apparater.

Jag provade en Sony XF9005, en ganska highend modell ändå vill jag påstå. Men jag tyckte att Android TV var besvärlig att navigera och smått laggig. Bytte mot en Samsung mellanklass modell istället och det var ljusår bättre flyt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Tizen har väl främst en fördel att det är responsivare, på enklare modeller. Mot en Shield försvinner den fördelen.

I övrigt tycker jag Android är klart bättre, främst på grund av det klart bättre apputbudet.

Skulle också säga att navigeringen är betydligt bättre och i övrigt känns allt mer professionellt. Vad för relevanta appar är det som saknas i Tizen men som finns i Android?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Bildexpert 📺

@tBiorrith: Sonys XF9-generation är lite notorisk för hur underdimensionerad dess hårdvara är. Systemkretsen orkar inte ofta inte ens spela upp plong-ljudet för menynavigeringen, utan det blir brutet, sönderhackat ljud. Eller ännu värre, navigering låser sig och stackar upp. Du klickar, inget händer, klickar igen och igen. Så plötsligt kommer alla klicken och plongen i sekvens några sekunder senare. Talande för Sony och inte så talande för Android TV. Mer fart i TCL:s och Philips Android TV-system.

Med XG85 och bättre från 2019-generationen tog Sony sig i kragen och satte in snabbare systemkrets. Även bättre menysystem överlag, till exempel en snabbåtkomst till ljusstyrkan. För 2020 kan den äldre systemkretsen eventuellt finnas kvar i enklare modeller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Ett par anledningar;
1. När vi köpte bänken bodde vi i hyresrätt och ville inte borra en massa hål i väggen som vi skulle behöva åtgärda senare.
2. Huset vi bor i nu har en bröstpanel med en bred list i vardagsrummet, i höjd ganska precis där vi skulle vilja sätta TVn, så antingen skulle jag behöva montera TVn mycket högre/lägre än jag skulle vilja, eller ha en hiskelig massa distanser för att komma runt listen.
3. Nu när vi har testat att köra på väggfäste fast inte på väggen, jämfört med en annan TV i huset som faktiskt sitter på väggen, så är det betydligt enklare att komma åt kontakterna på OLEDen eftersom den har 30cm clearance bak till väggen. Detta underlättade massivt när jag felsökte ljudet häromdagen.
4. Eftersom allting är en enhet, så är det rätt enkelt att möblera om utan att göra ingrepp på väggarna.

Det där är alla bra argument för att inte montera teven på väggen, men man skulle ju kunna ha samma argument för att bara använda foten som kom med teven också, eller har jag missat något? Jag förstår att det möjliggör att höja och sänka teven, men jag ser bara inte att det behovet är så stort i praktiken.

Permalänk
Lego Master

@snajk:
Tja, vad är annars syftet med att sätta TVn på väggen?
Såklart att man får ett lite mer cleant utseende och oftast kommer TVn upp en bit på väggen jämfört med att bara stå på fötterna.

Så jag ville ha en kombination av det snyggare sättet att montera TVn (väggmontering) kombinerat med enkelheten med att ha den stående direkt på bänken. Tycker det funkar riktigt bra.

Your mileage may vary.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

@snajk:
Tja, vad är annars syftet med att sätta TVn på väggen?
Såklart att man får ett lite mer cleant utseende och oftast kommer TVn upp en bit på väggen jämfört med att bara stå på fötterna.

Så jag ville ha en kombination av det snyggare sättet att montera TVn (väggmontering) kombinerat med enkelheten med att ha den stående direkt på bänken. Tycker det funkar riktigt bra.

Your mileage may vary.

Tja jag vet inte. Tjejen vill väldigt gärna att vi ska få upp teven på väggen men jag känner att det är lite för oflexibelt. Dessutom känns teven redan aningen liten (65 tum på drygt tre och en halv meter, fattar inte hur jag klarade mig med 28 tums tjock-TV på ungefär samma avstånd för inte så himla längesen) så att flytta den 40 cm längre bort, alltså till väggen, hjälper inte det. Sen finns det ju väggmontering där man kan dra fram den en del och så, men de är både dyra och sjukt fula. Bor också i hyresrätt med extremt klena väggar så det lär behövas en del hål med kraftiga pluggar och så, och regelplaceringen lär ju ställa till det.

Din lösning ger ju en cleanare TV-bänk då inget behöver stå på den, men å andra sidan är ju själva stativet rätt stort och synligt. En stor fördel med min TV var ju att alla anslutningar sitter i en egen box så man slipper en massa fula kablar oavsett om den ska upp på väggen eller sitta kvar på foten. Sen har den en väldigt slimmad och rätt snygg fot också.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av snajk:

Tja jag vet inte. Tjejen vill väldigt gärna att vi ska få upp teven på väggen men jag känner att det är lite för oflexibelt. Dessutom känns teven redan aningen liten (65 tum på drygt tre och en halv meter, fattar inte hur jag klarade mig med 28 tums tjock-TV på ungefär samma avstånd för inte så himla längesen) så att flytta den 40 cm längre bort, alltså till väggen, hjälper inte det. Sen finns det ju väggmontering där man kan dra fram den en del och så, men de är både dyra och sjukt fula. Bor också i hyresrätt med extremt klena väggar så det lär behövas en del hål med kraftiga pluggar och så, och regelplaceringen lär ju ställa till det.

Din lösning ger ju en cleanare TV-bänk då inget behöver stå på den, men å andra sidan är ju själva stativet rätt stort och synligt. En stor fördel med min TV var ju att alla anslutningar sitter i en egen box så man slipper en massa fula kablar oavsett om den ska upp på väggen eller sitta kvar på foten. Sen har den en väldigt slimmad och rätt snygg fot också.

Det finns ju garanterat andra möbler som har liknande funktion med annat utseende. Jag har sneglat lite på IKEAs Bestå faktiskt, men deras motsvarande fäste klarar bara upp till 55" säger dom. Det är dock skönt att den stora stammen baktill har en kabelränna inbyggd, så man slipper åtminstone en massa kablage hängande runt bakom TVn.

För oss är det en perfekt kompromiss mellan utseende och funktion.

Sen har jag ändå en massa skit stående på bänken.. =P Shield, centerhögtalare, Deco M5 för wifi...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Det finns ju garanterat andra möbler som har liknande funktion med annat utseende. Jag har sneglat lite på IKEAs Bestå faktiskt, men deras motsvarande fäste klarar bara upp till 55" säger dom. Det är dock skönt att den stora stammen baktill har en kabelränna inbyggd, så man slipper åtminstone en massa kablage hängande runt bakom TVn.

För oss är det en perfekt kompromiss mellan utseende och funktion.

Sen har jag ändå en massa skit stående på bänken.. =P Shield, centerhögtalare, Deco M5 för wifi...

Jo, jag förstår och håller med om att kabelrännan är trevlig. Jag har lite planer på att ha bättre stativ till skärmarna på skrivbordet mycket på grund av det, men också förstås för att få mer skrivbordsyta. Men de flesta TV-apparater har väl fötter med kabelrännor så det är ingen jättefördel jämfört med foten i mina ögon, och jag har också en del skit ovanpå bänken så som det ser ut nu kommer den inte bli clean i alla fall.

Jag har också planer på att bygga en TV-bänk mer anpassad efter mina behov, med en inbyggd PC, plats för reciever, xbox (nästa generation) och tevens kopplingslåda, och för åtminstone centerhögtalaren men kanske också frontarna, men inget mer. Det är dags att pensionera alla gamla grejer jag har stående snart, Wii, XB 360 och en hel del DVD/BR filmer och så. Antingen upp på vinden eller gömma undan de någon annanstans och plocka fram vid behov. De TV-bänkar som jag hittat är antingen väldigt fula och passar inte mina behov, eller så kostar de sjukt mycket, ofta både och förstås. Så jag får se hur jag gör med teven när planerna blir mer konkreta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Skulle också säga att navigeringen är betydligt bättre och i övrigt känns allt mer professionellt. Vad för relevanta appar är det som saknas i Tizen men som finns i Android?

Twitch och Kodi för att nämna två viktiga. Sedan är avsaknaden av Chromecast en nackdel också.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Lego Master

Kollade lite närmare nu, och IKEA Bestå TV-fäste klarar max 30kg. Så min 65" OLED som väger 25kg borde rimligtvis fungera, givet att fästena bakom passar. Men VESA-fästena på den sitter rätt långt ner (givet att större delen av baksidan bara är glasskiva), så den bör reda ut det. Kanske inte helt illa ändå...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield