Starcraft II fyller tio år

Permalänk
Skrivet av voffen1:

Jag tror husky satsade allt på sin flickvän. Rosanna pansino eller RO som husky kallar henne.

Juste, han var med henne, hon hade väl någon kanal där hon bakade eller nått sånt?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Följde online turneringarna ganska slaviskt när Totalbiscuit, InControl, Day9 och Husky hostade.
Slutade själv att spela när möjligheten till att göra Archon toilet försvann.

Permalänk
Medlem

Blizzard borde från början satsat på dels F2P för iaf ladder, men också skippa betalningsexpansioner som bara defragmenterar spelarbasen. Till deras försvar är detta ett något modernare grepp än 2010.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Ni som undrar om Husky. Här är hans nya kanal: https://www.youtube.com/watch?v=NfjAg2KrGW0 (chockvarning!)

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem

Jag kör StarCraft II nästan dagligen och körde även på 90-talet. Underbart spel och fortfarande ett av toppspelen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Efter Starcraft kom och Broodwars till det så var jag ordentligt sugen på Starcraft II. Men efter har spelat igenom det som släpptes så släppte jag det helt. Kampanjen var inget mot vad som hade varit. Att det senare skulle komma expansioner hjälpte mig inte, skadan var gjord. Och Multiplayer har jag aldrig roats av.
Går hellre tillbaka till Total Anihilation.

Permalänk
Inaktiv

Samma som ovanstående, spelar SC2 i stort sett dagligen. Lirar lite FPS också fast ytterst sällan numera. Åldern kom väl ikapp

Permalänk
Medlem

Började kolla en massa matcher 2011/2012 när Husky och Day9 kommenterade GeForce Pro/Am tuneringen (tror den hette så), det var fantastiskt skoj!! Såg en del efter den tuneringen också, mest på Husky, men hade svårt att hitta voddar mm (som inte kostade), sen kom annat imellan, livet.
Det hela togs upp igen med Katawice 2019 IEM, såg varenda match som sändes på twitch och sen dess har jag sett de flesta tuneringar, och givetvis alla GSL!!
Riktigt kul att vi har en finländare som är så grym, rikigt kul att se Serral spela och vinna massa stora tuneringar!!
Var lite orolig i vintras när man inte såg nått om bär GSL skulle börja och tiden bara rann iväg, men det löste sig det med 😁

Kul att SC2 fortfarande lever!!
Undra hur en 3a skulle se ut och om/när en sådan skulle kunna komma.

Permalänk
Medlem

Jag älskade ettan, spelade hur många timmar som helst när jag kom hem från skolan (högstadiet). Spelade igenom första delen av SC2 med Terran men tröttnade sedan under Zerg -kampanjen. :-/

Permalänk
Medlem

Spelat enormt med StarCraft och BW, men fastnade aldrig för tvåan... Lirar däremot fortfarande remastern av första rätt ofta.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Lirade SC1 mycket och var superpeppad på 2an.
Dock krävde 2an internet
Deras servrar klarade inte av att så många försökte logga in, så jag lyckades bara spela det några gånger innan jag blev så förbannad på att inte kunna lira när jag ville.
Så jag slutade spela helt och har inte lirat sen dess.

Permalänk
Medlem

Minns att jag noggrant läste allt material i alla möjliga magasin och på nätet innan spelet kom ut. Var mycket hypad inför det! Har kvar något magasin från 2007-2008 eller så där man går igenom vad som nyligen visats upp för Terrans.

I övrigt så minns jag även flertalet 2vs2 matcher med en kompis. Vi var rätt dåliga kan man minst säga. Men roligt var det.

Kan även gå ända tillbaka till grundskolan, då vi hade custom games i Brood War hemma hos mig med lite olika kompisar olika dagar i veckan. vi hade inget internet, men vi hade två datorer kopplade till varandra i någon form av primitivt LAN och vi var alldeles saliga över att man kunde spela på samma karta och mot AIn (som för det mesta körde över oss helt )

Jag spelade som sagt lite WoL online, men HotS/LotV har jag bara spelat kampanjen. Föredrar skarpt Supreme Commanders online läge sedan jag upptäckte det.

Jag är inte det minsta nostalgisk över t.ex den fruktansvärda pathfindingen i StarCraft/Brood War, men jag föredrar definitivt orginalets mera marknära SciFi (nåja), emot StarCraft II (Speciellt efter WoL) som blev mer och mer fantasy och rymdmagi.

Skrivet av Miniklumpen:

Ni som undrar om Husky. Här är hans nya kanal: https://www.youtube.com/watch?v=NfjAg2KrGW0 (chockvarning!)

Det "roliga"/tragiska är att han har blivit precis den personen han brukade skämta om och driva med "i sitt förra liv".

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Första parkett DH 2011 när HerO vann var ju en klar höjdpunkt

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Starcraft spelade jag en hel del under några år tidigt 2000-tal, och troligen är jag den sämste starcraftspelare som gått på denna jord!

Nej, jag skämtar inte, jag kan mycket möjligt vara det. Jag har förvisso inte varit den som suttit och nött spelet stup i kvarten på ledig tid, men jag skulle säkert tro att jag hunnit med åtminstone 100 matcher genom åren. Antalet vinster? 1.

En ynka vinst, och det var med en hårsmån det. Motståndaren? Min dåvarande flickvän som aldrig spelat något RTS innan ...

Edit: Det bör väl även sägas att jag spelade rätt så mycket RTS tidigare, och jag var på intet sätt dålig på det, men just Starcraft hade något som gjorde att det verkligen inte passade mig, trots att jag tyckte att det var rätt så skoj ändå.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är det enda spelet jag fortfarande spelar flera gånger i veckan och alltid kommer tillbaka till.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Att kunna bevittna en av mina närmsta vänner vinna Dreamhack i stockholm, det var magiskt

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Discokungen

Jag har saknat Starcraft 2! Spelat sen betan och det har inte blivit speciellt mycket de senaste åren, förutom lite coop här och där. Som lite casual-spelande funkar det fortfarande fantastiskt bra så länge man inte går tryhard i laddern, haha! Ser fram emot denna nya uppdateringen!

Det här är för övrigt en fantastisk feature!!
"New Announcer: White-Ra: log in to StarCraft II between 7/27 and 8/10 to unlock a new announcer—the protoss-playing mastermind White-Ra—for free."

Make expand. Defence it!

Skrivet av HappySatan:

Eller varenda gång InControl satt och snackade i soffan på HomeStory Cup. Vilken underhållning!

Gud vad jag blir känslosam varje gång jag tänker på InControl nu alltså. OOF. Han var fantastisk och gav väldigt mycket liv till alla streams och höjde dessutom andra casters till nivåer de inte nått innan. Väldigt trevlig dynamik.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

För er som säger att ni slutade titta när caster X försvann. Ta en titt på Lowko på youtube, led av lite samma situation tills jag hittade honom.

Koreanska matcher som kommenteras av duon Tastless/Artosis läggs regelbundet upp på AfreecaTVs youtubekanal och de är något jag följer när tid finnes.

Nu finns säkerligen fler kanaler som är bra också men de här två ger mig så mycket SC2 som jag hinner med.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Saknar Starcraft 2 stortid. Tycker fortfarande att det är den roligaste e-sporten att titta på, men tyvärr har den ju dött ut lite, men Starcraft 2 byggde ju upp vad e-sport är idag.

Håller med till 100%
Sista hoppet nu är parting, finns ingen roligare streamar att titta på 😍

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Jag kunde bara spela StarCraft 2 några gånger innan de fick problem med sina servrar och pga. krav på inloggning till deras servrar för att kunna spela gick det inte att spela alls, så jag tröttnade på spelet och har inte spelat sedan dess.
Sedan dess har jag inte köpt spel som kräver internetuppkoppling, eftersom man blir beroende på spelföretag lyckas hålla sina servrar igång.