Källor bekräftar: Amazon kommer till Sverige i höst

Permalänk
Medlem

Källor bekräftar: Amazon kommer till Sverige i höst

Riktigt trevliga nyheter ifall det nu stämmer.

https://www.dn.se/ekonomi/flera-kallor-bekraftar-amazon-komme...

Tråd flyttad till Butiker och tillverkare /Vzano, Mod
Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Intressant.

Permalänk
Medlem

Om inte källan är Amazon är det inte bekräftat

Men det har ju ryktats länge nu så borde vara dags.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Känner en som fått jobb på ett svenskt amazon-lager åtminstone 🤔

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske om de lyckas skapa en vettig sök-/filtreringsfunktion.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har läst "Amazon kommer" i säkert 10 år nu, tror det när jag ser det.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Dom har rekryterat folk i snart ett år så förstår inte riktigt nyheten..
Att man får frågan om att jobba där kändes lite som en bekräftelse
Tycker bara synd om våra Svenska butiker. Så litet land som vi är så är dom inte så stora att dom har budgeten om dom inte börjar annonsera ut på amazon efter deras vilkor

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Dom har rekryterat folk i snart ett år så förstår inte riktigt nyheten..
Att man får frågan om att jobba där kändes lite som en bekräftelse
Tycker bara synd om våra Svenska butiker. Så litet land som vi är så är dom inte så stora att dom har budgeten om dom inte börjar annonsera ut på amazon efter deras vilkor

Fast ända Amazon förmodligen kommer göra är att ta kol på cdon.. vilket i sin tur är lika bra då dom iallafall enligt min erfarenhet totalt värdelösa ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@frong: den är verkligen helt otroligt dålig håller jag med om.

Permalänk
Inaktiv

De sa på morgon nyheterna tv4 att amazon dyker upp i höst.

Permalänk
Medlem

Tycker ni verkligen amazon är bra? Jag tycker deras sida är ren skit och jag är inte sugen på att ge bezos mer pengar.

Hoppas svensken vågar skita i amazon.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blir med alla kopieringsavgifter och kemikalieskatter, hur mycket billigare kommer de bli?

Blir utbudet i närheten av det som finns i Tyskland/UK så lär de slå ut en hel del butiker oavsett.

Permalänk
Keeper of Traditions

Äntligen får man väl ändå säga. Det har dröjt länge nu!

Hemleverans med drönare snart då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Fördelen med Amazon är ju deras enorma utbud med flera handlare och både nytt och begagnat, och förstås att de har såpass mycket recensioner även för ganska obskyra produkter att det är lätt att bilda sig en bra uppfattning om något. Det negativa är ju att de tar död på all konkurrens, deras godtyckliga system för att promota, demota eller stänga av olika handlare och att de behandlar sina arbetare som skit. Gränssnittet är inte mycket att hänga i granen i mina ögon, men det fungerar i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hoppas man fortsättningsvis kommer kunna handla från tyska amazon om priserna där är lägre. Jag menar, priserna på tyska amazon är oftast ganska mycket lägre än UK varianten.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Äntligen! Köper det mesta online redan och ofta via amazon.de. Svenska nätbutiker och fysiska butiker har patetiskt utbud i jämförelse. Utöver det så finns det vanligen användar-reviews och betyg på produkter vilket är väldigt viktigt vid näthandel.

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hoppas man fortsättningsvis kommer kunna handla från tyska amazon om priserna där är lägre. Jag menar, priserna på tyska amazon är oftast ganska mycket lägre än UK varianten.

Om produkterna kommer från tyska Amazon lagret och vi inte får samma priser tror jag att många kommer bli ganska besvikna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hoppas svensken vågar skita i amazon.

Klart folk vågar avstå att köpa från Amazon. Men har de bra pris, bra utbud och grejer i lager så kommer folk handla där. Eftersom det är det de flesta bryr sig om.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat Amazon, bortsett från priserna. Dåliga sökfunktioner, förvirrande hemsida, marketplace koncept med andra aktörer, rent av bedrägerier med knock-offs som säljs under originalmärkets varumärke och mer. Nej, jag gillar dem inte alls. Det känns som ett ännu sämre CDON.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Glöm inte att bojkotta!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ja, nej. Har extremt svårt att se detta som positivt.

Men det gäller väl att "löpa linan ut", det måste bli sämre innan det kan bli bättre. Vi får hoppas att marknadsoligarkerna äter upp sig själva med hjälp av oss kortsiktigt självcentrerade konsumenters hjälp.

Permalänk
Medlem

Webbis och Inet som gäller, amazon kan man använda när man ska köpa obskyra saker som ny rgb fiberoptik kabel till sitt grafikkort

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Positivt! Börjar blir riktigt trött på priser/utbud i de nätbutiker som finns här nu.

Permalänk

Väntat och väntat

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Försiktigt positiv. Bara jag kan handla på amazon.de fortfarande om det är billigare annars är det ju riktigt tråkigt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Som andra säger, om utbud och priser följer deras amazon.de så är det ju givet att man kommer handla där. Handlar mycket från amazon.de redan idag, de har bättre priser och allt finns. Köpte 5st böcker nyligen och sparade nästan 500kr genom att handla på Amazon.de istället för Adlibris.. Jag har också haft med deras kundservice att göra och var helnöjd, inget tjafs, fick tangentbordet utbytt direkt.

Men mest ser jag nog fram emot att vinka adjö till cdon.com. Amazon kanske inte har världens bästa rykte att ta hand om sin personal, men dem har åtminstånde kunder i fokus!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan dom hålla priserna nere så är det helt klart intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd

Inets kundsupport och service är omöjlig att slå, jag håller mig till inet.

Permalänk
Avstängd

One store to rule them all.

Tycker att Amazons hemsida är urusel förövrigt.

Permalänk
Avstängd

Nja, känns lite som Walmart skulle komma till Sverige och slår ut massa andra från marknaden.
Excessiv girighet är inget att uppmuntra.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR