Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Snatcher

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

självklart

Permalänk
Medlem

Här kommer ett spel med intressanta idéer som kanske inte blev helt lyckat.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Digital fyndjägare

@Nioreh83: Alone in the Dark

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Nioreh83: Alone in the Dark

Rätt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

ledtråd?

Permalänk
Medlem

Ser ut som Amiga-stil på grafiken. Något mindre spel kanske?

EDIT: Lite sökande får mig att tro på Prophecy, kan det stämma?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Digital fyndjägare

@Videoapan: Stämmer bra, bravo.. Ok, du får rätt för Prophecy men alla sa Viking Child.
Spelet fanns även på PC, Atari Lynx m.m....
The Prophecy I - The Viking Child

https://en.wikipedia.org/wiki/Viking_Child
Riktigt bra spel...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Videoapan: Stämmer bra, bravo.. Ok, du får rätt för Prophecy men alla sa Viking Child.
Spelet fanns även på PC, Atari Lynx m.m....
The Prophecy I - The Viking Child
https://i.imgur.com/fG6XCeN.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Viking_Child
Riktigt bra spel...

Inte testat men grafikstilen tog mig rätt

Jag fortsätter på Amiga-spåret och tar denna med dubbla puns i titeln:

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det har jag aldrig spelat men jag har sett det förut
James Pond 2: Codename RoboCod

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det har jag aldrig spelat men jag har sett det förut
James Pond 2: Codename RoboCod

Helt rätt! Ett mysigt plattformspel!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Helt rätt! Ett mysigt plattformspel!

Ser riktigt trevligt ut, jag hade ingen Amiga själv utan fick bara leka hos kompisar.

Detta spel hade en kompis till mig på sin 486 SX-33 med Soundblaster 16 och jag var så imponerad av ljudet och grafiken i spelet.
Själv hade jag nog bara en 286 vid detta laget

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Detta spel hade en kompis till mig på sin 486 SX-33 med Soundblaster 16 och jag var så imponerad av ljudet och grafiken i spelet.

Måste vara Lamborghini Challenge av franska Titus. (eller Lamborghini American Challenge heter det nog ser jag nu när jag söker runt lite)
Känner igen stilen från något annat bilspel från dem på ST:n.
Ingen höjdar-publisher direkt, men hade lite quirky spel

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Måste vara Lamborghini Challenge av franska Titus. (eller Lamborghini American Challenge heter det nog ser jag nu när jag söker runt lite)
Känner igen stilen från något annat bilspel från dem på ST:n.
Ingen höjdar-publisher direkt, men hade lite quirky spel

Jag hade faktiskt ingen aning om att dom döpte om spelet till det och släppte det igen, men eftersom det är samma spel som Crazy Cars III som var det jag spelade så får du givetvis rätt

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på ett rätt svårt spel på Amiga/Atari som jag inte tror jag tagit förut.

Motorcykel spel släppt av tysk utvecklare Amiga/ST. (kanske fler plattformar?)

---

*edit* åh fan så Crazy Cars 3 och Lamborghini challenge var samma spel? Det hade jag missat

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu kom jag på ett rätt svårt spel på Amiga/Atari som jag inte tror jag tagit förut.
https://i.ytimg.com/vi/-sR3rV845VM/hqdefault.jpg

Motorcykel spel släppt av tysk utvecklare Amiga/ST. (kanske fler plattformar?)

---

*edit* åh fan så Crazy Cars 3 och Lamborghini challenge var samma spel? Det hade jag missat

Verkar vara ’No second price’

Ser inte direkt bra ut sett till grafiken för att vara så sent släpp. Var det ett roligt spel?

Eftersom jag gissar att det var rätt så lägger jag upp denna:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Verkar vara ’No second price’

Ser inte direkt bra ut sett till grafiken för att vara så sent släpp. Var det ett roligt spel?

Rätt!
Inte speciellt imponerande grafik men hyfsad framerate för den tiden och rätt bra fartkänsla!
Lite lurig styrning som de flesta mc spel, men jag hade kul

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Verkar vara ’No second price’

Ser inte direkt bra ut sett till grafiken för att vara så sent släpp. Var det ett roligt spel?

Eftersom jag gissar att det var rätt så lägger jag upp denna:

https://i.imgur.com/8Fjs2o8.jpg

Är det ett bilspel eller en scen ur något annat?
Om det är ett bilspel så ser det väldigt spännande ut 😊

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Verkar vara ’No second price’

Ser inte direkt bra ut sett till grafiken för att vara så sent släpp. Var det ett roligt spel?

Eftersom jag gissar att det var rätt så lägger jag upp denna:

https://i.imgur.com/8Fjs2o8.jpg

Kan det vara typ Just Cause?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Är det ett bilspel eller en scen ur något annat?
Om det är ett bilspel så ser det väldigt spännande ut 😊

Bilden är väl vald dock, även om spelet innehåller höga hastigheter så är det kanske inte så mycket action

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kan det vara typ Just Cause?

Inte rätt på något sätt tyvärr, båda spelen är dock fantastiska och innehåller flera fordon och ’biomes’

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Inte rätt på något sätt tyvärr, båda spelen är dock fantastiska och innehåller flera fordon och ’biomes’

Är bilden lite suddig för att det är motion blur eller för att den är en screencapture från en komprimerad video?
Tänkte man kanske kan vara slug och i alla fall datera den på så vis.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Är bilden lite suddig för att det är motion blur eller för att den är en screencapture från en komprimerad video?
Tänkte man kanske kan vara slug och i alla fall datera den på så vis.

Jag tycker det ser ut som en förrenderad film med en sprite framför.. Men inget förslag just nu.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Är bilden lite suddig för att det är motion blur eller för att den är en screencapture från en komprimerad video?
Tänkte man kanske kan vara slug och i alla fall datera den på så vis.

Bilden hittade jag på Google, så källan är inte så djupt granskad.

Titta noggrannare på bakgrunden, dit bilen är på väg, så kanske det blir lättare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag tycker det ser ut som en förrenderad film med en sprite framför.. Men inget förslag just nu.

Bilden ser ut väldigt lik som jag kommer ihåg spelet, men kanske inte var så extrem motion blur...

Permalänk
Medlem

Spelet (den här banan) går alltså ut på att hålla sig på den upphöjda plattformen i bakgrunden för att komma i mål så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Verkar vara ’No second price’

Ser inte direkt bra ut sett till grafiken för att vara så sent släpp. Var det ett roligt spel?

Eftersom jag gissar att det var rätt så lägger jag upp denna:

https://i.imgur.com/8Fjs2o8.jpg

Old school Trackmania måste det vara
*TrackMania: Power Up!*

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Old school Trackmania måste det vara
*TrackMania: Power Up!*

Helt rätt!

Trodde det skulle vara lätt ju.

Din tur!

Permalänk
Medlem

Oj, kommer inte på något speciellt just nu.
Spelade detta spelet för inte så länge sedan (gjorde aldrig som liten) och måste säga att det var sjukt kul.

Väntar lite med ledtrådar. tror man kan utläsa system bara genom formatet på bilden och färgerna

Visa signatur

Error 404, System not found!