Tävling: Vem är den mest extrema gamern på SweClockers?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av CymbalCrasher:

Har aldrig sett en trevlig liten tävling man bara kan vara med i, de har alltid med något som kräver en veckas planering om man vill vinna.

Nämen vad jobbigt för dig att du måste anstränga dig och göra något för att ha chansen att få något gratis. Tycker synd om dig faktiskt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Lantmjölk på dunk, plastmöbler, placering som nästan kan anses som ett dike.

Ett praktexemplar! 😂 👏🏾

Man får ju spela dit man kommer. Riggen åkte upp på många ställen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av jonatannossrep:

Kan Cooler Master tänka sig att ge en NR200 till den som inte vill ha glas?

NR200P är så grrrrejt att du får med båda panelerna!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Lego Master

Alltså jag har ett uppslag, men vädret måste ju samarbeta annars blir detta en jävligt kort tripp till tippen i slutändan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tävlingar där du bara behöver skriva ner några ord = 40 000 i pris

Tävlingar där du faktiskt behöver anstränga dig = 3 000 i pris

Ja, jag vet. I-landsproblem och så vidare. Jag står över.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Kom och tänka på denna. 🤣🤣
https://i.imgur.com/VEMhF2X.jpg

Shitbucket.
Colonel - if you are sitting on the toilet, you are not playing battefield. Equals minus kills

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag såna här tävlingar där -alla- kan vara med. Jag vet flera tävlingar som inriktar sig på "koda hit" och "photoshoppa dit". Tror det är en bråkdel av sweclockare som kan koda eller psa. Fler såna här tävlingar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mstangberg:

När vi har med våran Drifting/racing simulator på eventen så passar vi ibland på att få den ultimata upplevelsen ute på banan vi besöker!

Här är vi ute på Rudskogen motorcenter i Norge under Gatebil Rudskogen!
(notera att vi även kör på samma bana i simulatorn vid detta tillfället)

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67610310_2898764086807402_1808600261510299648_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=110474&_nc_ohc=Kx-Z5ftVgQUAX_NLrKO&_nc_ht=scontent.fgse1-1.fna&oh=3dee10c0ab31a6192d266e27abaf1380&oe=5F32F406

//
Mårten Stångberg
Team Lovetap

Jäkligt häftig bild, var själv lite sugen på att göra något liknande här på torget men dock befinner jag mig i det baltiska länderna och tävlingen säger specifikt "ta med din dator till en oväntad plats i sommar-Sverige", så detta bidrag bör inte räknas i detta fall heller tyvärr. (det är iallafall vad jag förstår utav reglerna)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mstangberg:

När vi har med våran Drifting/racing simulator på eventen så passar vi ibland på att få den ultimata upplevelsen ute på banan vi besöker!

Här är vi ute på Rudskogen motorcenter i Norge under Gatebil Rudskogen!
(notera att vi även kör på samma bana i simulatorn vid detta tillfället)

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67610310_2898764086807402_1808600261510299648_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=110474&_nc_ohc=Kx-Z5ftVgQUAX_NLrKO&_nc_ht=scontent.fgse1-1.fna&oh=3dee10c0ab31a6192d266e27abaf1380&oe=5F32F406

Woah! Ser ju helt fejk ut! Inte minst då det inte kastas några skuggor att tala om. Klockrent bidrag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Wow. jag har suttit i fem veckor och letat efter ITX chassin som tillåter hyfsad kylning.
(Kollat massa på N1 och några från alibaba och taobao)
Hade även planer på att bygga ett eget
Och så kommer detta ut!!!!
Lätt snyggade chassit med den här ITX layouten på marknaden enligt mig.
Samt den kommer att finnas i svenska butiker att köpa för en tusing...
Tack Cooler Master för att ha gjort mitt val så mycket lättare

Det ända som kunde varit bättre med chassit hade varit om IO panelen suttit längst ner i frontpanelen, då alla som köper detta chassi kommer att ha det på sitt skrivbord.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Video där jag gejmar på höjd

Permalänk
Avstängd

Synd att det inte finns ett atx/e-atx chassi som pris, vägrar krympling chassin, måste ju vara som en hundälskare som vill ha en rottweiler, och tjejen säger "Nej, jag har tittat på en gullig Chihuahua".

Själv kör jag med coolermasters superbra chassi https://www.coolermaster.com/catalog/cases/mid-tower/masterbo...

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk

@Mstangberg:

Heja Mårten.

/Balerado Fam

Permalänk
Lego Master
Skrivet av patteSatan:

Synd att det inte finns ett atx/e-atx chassi som pris, vägrar krympling chassin, måste ju vara som en hundälskare som vill ha en rottweiler, och tjejen säger "Nej, jag har tittat på en gullig Chihuahua".

Själv kör jag med coolermasters superbra chassi https://www.coolermaster.com/catalog/cases/mid-tower/masterbo...

Haha, själv sitter jag just nu och fönstershoppar mITX-chassin och -moderkort för att kunna konvertera spelmaskinen till något som går att ha på skrivbordet utan att vara ivägen.

Men håller med om hundarna; den får inte dö bara för man råkar trampa på den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hmm... ett lite större M1, vilket är just vad jag letat efter när det gäller ITX-chassin. Klart intressant (även om det kanske inte uppfyller min allmänna chassiönskelista särskilt väl).

Men det får bli att köpa i så fall, för tävla orkar jag inte, särskilt då det mest extrema jag gör är att sitta på en sadelstol, och jag är åt helsike för lat för att släpa iväg datorn någonstans.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

https://youtu.be/AttKPD53OLo?t=28

Video där jag gejmar på höjd

Fan. Inget fegsnöre! Stabilt! Klippet är från Ölüdeniz för er som blev sugna.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem

Tråkigt väder ute? Varför inte lira i en kul-vert?

Ni kanske tycker att jag är lite extrem, men jag vill ej av solen få eksem.
Trots stora fläktar och massiva rör, bara ljudet av plingande experience points jag hör.
Det är lätt att här inne få tunnelseende, när man får en till multi-kill med ett leende.
Efter en bra match kan ni höra mig yla, sen tar jag min flaska för att huvudet vattenkyla.
Sedan en näve jord-nötter jag intar som föda, så att statisk electricitet inte min gaming-rigg ska döda!

Det tog ett tag att få till bilden, fick springa runt och leta rätt strömkabel till skärmen, sen var det lite mörkt, så jag fick laga en lysrörsarmatur där jag satt först XD Men man får passa på medan man har rast och tillgång till udda lokaler innan semestern!

P.S. Sen måste det väl vara extra extremt att spela NES-spel med SNES-kontroller D.S.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Extremt dålig ergonomi och extrem fallrisk. Sittpuff balanserad på en kontorsstol för att komma upp till laptopen placerad i en byrålåda (notera den spetsiga vinkeln man måste luta handlederna mot för att kunna spela). Allt detta för att kunna spela lite Minecraft och samtidigt övervaka ens nya 3d-skrivares första utskrift
Ej på bild är alla hårda och vassa föremål som väntar på golvet på att få en kropp fallande på sig.

Visa signatur

:>

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Har du (eller någon annan för den delen) förslag på tävlingsupplägg är vi idel öra!
Det är alltid lurigt att komma på upplägg, speciellt när man anordnat många tävlingar genom åren så fantasin börjar tryta.

En idé på generellt upplägg för tävlingar är att användarna lägger bud och lägsta unika bud vinner. Vinnaren väljer vilket välgörande ändåmål pengarna ska skänkas till eller att det är förutbestämt av företaget som anordnat tävlingen. Känns vettigare att lägga tid/energi/pengar på något gott i stället för något helt onödigt som att ta sig runt med datorn för få en bra bild som dock kanske kan va kul men ändå.

Kul med ett litet chassi med bra luftlöde, snyggt utseende och bra pris. Blir nog till o köoa ett sånt

Permalänk
Medlem

Extrem fiskning!

Dagens fiskesimulatorer är extremt verklighetstrogna. Man riktigt känner hur myggen biter!

Tur att det finns ström i naturen, i alla fall i farsans sommarstuga

--edit--
En liten video som äkthetsbevis. Ljudet i backgrunden är farsan som klipper gräset.
Det tog mig ca tre timmar att ta fotot. Först en timme för att packa in datorn i bilen och köra till stugan. Sen en timme att sätta upp allting, ta några foton och att packa ihop allting igen. Till sist en timme för att köra hem och packa upp allting igen.

Permalänk
Medlem

Spelar racingspel i racingbil på racingbana! Tyvärr är inte ratt och pedaler inkopplade

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

När jag flyttade till Stockholm från Gävle så hade jag dötid på ett par månader under sommaren där jag inte riktigt kunde söka ett stabilt jobb, så jag hjälpte ett äldre par med deras kringresande matvagn i södra Sverige (Skåne/Halland/Småland).

Under dötiden ville jag givetvis spela, då såg setupen ut så här.
Ny plats var tredje dag runtom i södra Sverige. Solbränna på köpet fast man gamer.

https://i.imgur.com/xlCufCJ.jpg

Åsens mjölk. Favoriten här hemma!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

spela lite minecraft på bärget

spelade lite minecraft med stabila 60fps. har velat bygga en stationär dator då gamla bettan inte klarar de nya spelen över 20 fps

såg dåligt ut
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

https://youtu.be/AttKPD53OLo?t=28

Video där jag gejmar på höjd

Antar att du skämtar, men annars, har du några bevis på att det är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Antar att du skämtar, men annars, har du några bevis på att det är du?

Korrekt, skämt

Permalänk
Medlem

För ganska precis 20 år sedan anordnade en datorbutik en tävling med nästan precis samma tema. Jag och en god vän bestämde oss då för att klättra upp på en pelarboj/prick och resultatet blev en bild som inte ens kom med i topp tre, trots att det vinnande bidraget föreställde en man som satt på en stubbe med sin bärbara dator.

Här är mitt försök till revansch. Jag började med att leta upp en boj som inte var fullständigt nedskiten av måsar, därefter höll jag koll på Lotsinfo samt Marinetraffic och inväntade ett lämpligt fartyg att ha med i bakgrunden. Med en timme kvar innan båten skulle anlända tog jag med mig farsgubben ut på sjön och for iväg till den aktuella bojen. Sist jag klättrade upp var vi som sagt två, en på vardera sida. När jag klev upp på den ensam fick den genast slagsida åt mitt håll, vilket gjorde det hela till en större utmaning. Väl uppe var det bara att hitta en så bekväm position som möjligt och invänta fartyget som kom strax därefter. Förutom att vinden och vågorna fick bojen att konstant snurra gick det rätt smidigt.

Problemen började på riktigt när jag kom hem. Jag gjorde misstaget att öppna två av bilderna i Camera Raw, direkt från minneskortet. När jag sedan försökte spara dem på samma ställe havererade minneskortet och allt försvann. De två bilderna jag öppnade i Camera Raw är de enda jag har kvar. Jag har fortfarande inte stängt programmet och tänker inte göra det förrän jag gjort allt jag kan för att försöka rädda alla bilder. Efter en chkdsk och en omgång Recuva fick jag fram filerna igen, men ingen av dem går att öppna. Jag köpte ett program för att reparera bilderna, men det enda jag fick fram var thumbnails. Om någon har tips på hur jag ska få tillbaka mina bilder blir jag mycket tacksam. Jag har som sagt två stycken NEF-bilder öppna i Camera Raw just nu. Om jag åtminstone kunde spara ned dessa i raw-format på något sätt skulle det kännas mycket bättre.

Edit: Efter tre omgångar av Recuva lyckades jag rädda raw-bilderna. Lustigt nog fick jag sista gången inte med de korrekta filnamnen, men det är ett mindre bekymmer. Nu kan jag äntligen stänga av Camera Raw och låta datorn vila.

Permalänk
Medlem

Vid fint väder så får man nytta av SFF formfaktorn!
Allt rullas ut på 5 minuter och så njuter man fint. Gäller bara att hålla koll på de onda molnen

PS. Ja, katten har varit i lite slagsmål och pga. Coviden så får man bli tvungen att använda en del av öl-kartongen

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
99:e percentilen

Att vid midnatt sätta upp laptopen på campingens picknickbord, koppla upp sig via ett överbelastat mobilnät och försöka få Discord att funka smärtfritt hör definitivt till det mer extrema om man heter Alling och vanligtvis spelar på en XV273K kopplad till en schysst stationär PC. Men vad gör man inte när polaren vill lira Worms och ens lättväckta resesällskap sover i husvagnen? Som kronan på verket hamnade vi i en onlinelobby där det bara spelades Hysteria – ett spelläge där man bara har 1 sekund(!) på sig att utföra sitt drag.

Strömkabel? Nej, fanns inget uttag inom räckhåll, och mycket riktigt slutade sessionen efter ett par timmar med att datorn tvärdog mitt i en match.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Gaming ska genomföras på bästa bekväma sättet även i extrem miljö och man kan självklart inte köra med halvdan FPS så stationär dator är ett krav här.

Så här är jag ute på en ö med ett fullt fungerade stationär gaming dator med skrivbord och fotölj, för bästa bekvämlighet när man spelar Overwatch. Setupen är med en solpanel på 270w lutad mot ett träd som är kopplad till en regulator som trycker ner strömmen i 3st 100ah batterier för att get en full dag av gaming. sedan har man en omvandlare på 1000w för att förse ström till den datorn och 4g modemet, detta för att ge den bästa möjliga pingen när man sitter och spelar i naturen. Sedan måste man alltid ha sina drycker nedkylda, och detta sköts självklart av ett kylskåp på 12v som kopplas in i batteribanken.

Allt detta gör en gaming upplevelse lika bekväm som om man spelar hemma. För man kan ju inte hålla nere på gaming upplevelsen oavsett var man spelar.

Permalänk
Medlem

Coronadystopiasommaren 2020

Det är mulet, grått och kallt. Klockan är 19:25. Det är tisdag den 28 juli. Jag borde ha semester, men jobbet strök allt och tvingar mig vara på plats och jobba övertid. Ikväll stresstvättar jag eftersom jag missade första inbokade timmen av ren glömska. Måste ha rena kläder till jobbet imorgon. Blir en sen middag ikväll, och familjemedlemmarna är redan hungriga... Någon som inte blir är besöket till sommarstället. Skulle varit en perfekt plats för den där tävlingen på Sweklockers! Där skulle de smakat på "extrem och oväntad". Skulle klått både racerföraren, ö-spelaren och boj-sittaren. Sommarstället hinns inte med i år. De få timmar jag har över mellan jobb, hushållssysslor och sociala åtaganden försöker jag spela. Men jag har en macbook air som enda dator... Den är sämre än alla andra macbook airs av samma modell. Fick väl ett måndagsexemplar - just my luck. Det piper till inifrån tvättstugan. Jag vänder mig om för att gå in, ser att vinden tar ett par kalsonger som hängde på tork. De flyger ut över balkongräcket och ner mot Tessinparken. Det var mina favoritkallingar. Jaha. Jag hämtar kläderna från torktumlaren. De är fortfarande fuktiga. Jag slänger ner kläderna i ikea-kassen som bara har ett handtag. Jag tar kassen och går ut. Slår mig ner på den vita, nedsmutsade plaststolen. Öppnar datorn och startar FM 202. Någon match hinner jag nog. Den där träningsmatchen mot Ludogorets från Bulgarien! Behöver banka in den jädrans taktiken i mina spelare så jag kan vinna, klättra i tabellen och sen äntligen byta klubb. Maten får vänta. Får väl passa på ta en bild. Innan datorn kraschar iaf.

Visa signatur

Dan Cases A4-SFX | ASUS Prime H610I-PLUS D4 | Corsair SF750 | Intel 12400 | Intel Arc A750 | Kingston Fury 16GB (8x2) 3200MHz | Samsung 980 500GB | Crucial MX500 500GB