Rätt att reklamera mina Airpods? Efter 3 reperationer...

Permalänk
Medlem

Rätt att reklamera mina Airpods? Efter 3 reperationer...

Jag är less på det nu. Mina Airpods, köpta i oktober för snart 3 år sedan, har slutat fungera* för 3e gången nu. Hur kan en Apple-produkt fungera så dåligt?! Jag är helt övertygad om att hörlurarna inte fungerat helt mer än 50% av tiden jag använt dem.

Problemet är inte att ljudet inte fungerar alls, däremot är ljudvolymen betydligt lägre i ena Airpoden. Under repetitionerna har jag fått en helt ny Airpod (alltså en av lurarna), men det verkar ju inte spela någon roll, för de slutar fungera ändå. Under reparationerna har jag fått bekräftat att det handlar om produktionsfel och att jag inte orsakat skadorna. Det har alltså inte kostat något för mig. Men jag är less på det. Trots att det är gratis måste jag fortfarande lägga onödig tid på att åka in till närmsta MediaMarkt butik för att lämna in och sedan hämta upp några veckor senare. Jag tänker ur ett tidsperspektiv och inte att jag vill ha ersättning för resekostnader.

Vad kan jag göra? Personalen på MediaMarkt sa att jag först kan reklamera min produkt efter 5 inlämningar för reparation. Stämmer detta? Det låter helt sjukt att min produkt måste gå sönder hela 5 gånger för att jag ska få pengarna tillbaka... Dessutom säger olika personal olika saker. En hänvisade till mig att jag inte kunde lämna in då det skulle medföra en viss kostnad, en annan sa att jag skulle ta det med Apple (trots att hörlurarna är köpta hos MediaMarkt, därför har de som återförsäljare skyldighet att själva kontakta Apple)

Kan jag kontakta Apple och få hjälp av dem istället? MediaMarkts personal verkar helt okunniga och oproffsiga. Jag är trött på det helt enkelt. Vad kan jag göra??

Tack på förhand!

Permalänk

3e gången samma fel så brukar man kunna reklamera en produkt.
eller 4e gången olika fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av llucass:

Jag är less på det nu. Mina Airpods, köpta i oktober för snart 3 år sedan, har slutat fungera* för 3e gången nu. Hur kan en Apple-produkt fungera så dåligt?! Jag är helt övertygad om att hörlurarna inte fungerat helt mer än 50% av tiden jag använt dem.

Problemet är inte att ljudet inte fungerar alls, däremot är ljudvolymen betydligt lägre i ena Airpoden. Under repetitionerna har jag fått en helt ny Airpod (alltså en av lurarna), men det verkar ju inte spela någon roll, för de slutar fungera ändå. Under reparationerna har jag fått bekräftat att det handlar om produktionsfel och att jag inte orsakat skadorna. Det har alltså inte kostat något för mig. Men jag är less på det. Trots att det är gratis måste jag fortfarande lägga onödig tid på att åka in till närmsta MediaMarkt butik för att lämna in och sedan hämta upp några veckor senare. Jag tänker ur ett tidsperspektiv och inte att jag vill ha ersättning för resekostnader.

Vad kan jag göra? Personalen på MediaMarkt sa att jag först kan reklamera min produkt efter 5 inlämningar för reparation. Stämmer detta? Det låter helt sjukt att min produkt måste gå sönder hela 5 gånger för att jag ska få pengarna tillbaka... Dessutom säger olika personal olika saker. En hänvisade till mig att jag inte kunde lämna in då det skulle medföra en viss kostnad, en annan sa att jag skulle ta det med Apple (trots att hörlurarna är köpta hos MediaMarkt, därför har de som återförsäljare skyldighet att själva kontakta Apple)

Kan jag kontakta Apple och få hjälp av dem istället? MediaMarkts personal verkar helt okunniga och oproffsiga. Jag är trött på det helt enkelt. Vad kan jag göra??

Tack på förhand!

5 reparationsförsök låter mycket. När jag själv jobbade inom elektronikhandeln gjorde vi 3 försök innan vi bytte produkten. Vissa leverantörer jag har på jobbet nu gör 2 försök och byter ut produkten på försök nummer 3.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

däremot är ljudvolymen betydligt lägre i ena Airpoden.

Detta fel är med stor sannolikhet skapat av öronvax.

Men som de andra ovan säger så brukar det vara 3e gången samma fel eller 4e gången service som gäller för att kunna reklamera en produkt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Detta fel är med stor sannolikhet skapat av öronvax.

Det är mycket möjligt att det handlar om öronvax. Men det är inget jag kan göra något åt. Det är inte så att det finns något vax som direkt täcker ljudutgången, utan det måste isåfall tagit sig in förbi ”gallret”. Konstigt då att mina trådbundna som jag hade förut (och som jag fått använda de senaste månaderna eftersom Airpodsen inte fungerar) inte har haft detta problem någon gång. De nämnde dessutom att det handlade om produktionsfel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Det är mycket möjligt att det handlar om öronvax. Men det är inget jag kan göra något åt. Det är inte så att det finns något vax som direkt täcker ljudutgången, utan det måste isåfall tagit sig in förbi ”gallret”. Konstigt då att mina trådbundna som jag hade förut (och som jag fått använda de senaste månaderna eftersom Airpodsen inte fungerar) inte har haft detta problem någon gång. De nämnde dessutom att det handlade om produktionsfel?

Öronvaxet tar sig in och täpper igen gallret.

Apple är inte de enda som har problem med just detta

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Detta fel är med stor sannolikhet skapat av öronvax.

Mina "nät" till lurarna brukar vara lite vaxade men märker liten eller ingen skillnad och det faktum att han fått konstaterat att det är ett produktions fel utesluter nog din tes helt och hållet.

Efter 3 gånger brukar man få reklamera. kontakta apple direkt och hör med dem?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Mina "nät" till lurarna brukar vara lite vaxade men märker liten eller ingen skillnad och det faktum att han fått konstaterat att det är ett produktions fel utesluter nog din tes helt och hållet.

Att det är ett produktionsfel stärker bara min tes då det är ett produktionsfel som tillåter vaxet att tränga sig igenom och blockera ljudet.

Som sagt innan så är det inte bara Apple som har detta problem.

Samsungs Icon X hade stora problem med detta och Samsung kom ut med ett "Cleaning kit" där man kunde byta "nätet" och därmed lösa problemet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Att det är ett produktionsfel stärker bara min tes då det är ett produktionsfel som tillåter vaxet att tränga sig igenom och blockera ljudet.

Som sagt innan så är det inte bara Apple som har detta problem.

Samsungs Icon X hade stora problem med detta och Samsung kom ut med ett "Cleaning kit" där man kunde byta "nätet" och därmed lösa problemet.

svårt att tro att apple skulle göra en sådan stor miss?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

När mina började krångla efter 1.5 år så köpte jag nya bara, frugans höll i 2 år.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

svårt att tro att apple skulle göra en sådan stor miss?

De har släppt en telefon som inte gick att ringa med om du höll den i handen och ett tangentbord som gick sönder av ingenting så de kan allt fortfarande göra misstag även om de har väldigt hög kvalitet och genomtänkt design överlag.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Lustigt att du får så olika svar i tråden. Det som gäller enligt konsumentköplagen är att butiken har 2 försök på sig att åtgärda felet. Uppstår samma fel en tredje gång har du rätt att häva hela köpet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

svårt att tro att apple skulle göra en sådan stor miss?

Som tidigare nämnst så har de ju gjort tabbar förut.

Men "tabben" är inte helt deras heller, som sagt så har andra tillverkare liknande problem.

Men det handlar även mycket personen som använder dem.
Gör dem rent hörlurarna ofta? Har dem mycket öronvax osv

Samsung har gjort samma tabbe på 3 par hörurar nu. Det jag inte förstår är varför de alltid verkar vara de trådlösa hörlurarna som har detta problem och inte de trådade

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Som tidigare nämnst så har de ju gjort tabbar förut.

Men "tabben" är inte helt deras heller, som sagt så har andra tillverkare liknande problem.

Men det handlar även mycket personen som använder dem.
Gör dem rent hörlurarna ofta? Har dem mycket öronvax osv

Samsung har gjort samma tabbe på 3 par hörurar nu. Det jag inte förstår är varför de alltid verkar vara de trådlösa hörlurarna som har detta problem och inte de trådade

Har gamla trådade lurar utan detta problem, visst finns det lite vax i nätet men inget som påverkar. Måste fastna rejält med vax i deras nät, är det för fin maskigt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Lustigt att du får så olika svar i tråden. Det som gäller enligt konsumentköplagen är att butiken har 2 försök på sig att åtgärda felet. Uppstår samma fel en tredje gång har du rätt att häva hela köpet.

Måste det inte vara inom garantitiden då? Efter 3 år har man väl inte mycket rättigheter kan man misstänka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har gamla trådade lurar utan detta problem, visst finns det lite vax i nätet men inget som påverkar. Måste fastna rejält med vax i deras nät, är det för fin maskigt?

Som sagt så verkar inte trådade lurar har detta problem och varför vet jag inte.

Jag vet inte heller varför det har blivit ett problem med trådlösa, om nätet har för små hål eller vad det nu är, eller att man kanske inte "rengör" sina trådlösa lika ofta eftersom man bara lägger i dem i sitt fodral och inte behöver se/känna på dem på samma sätt som med ett par trådade som man lägger ner i fickan.

Jag gissar bara hejvilt för jag vet som sagt inte varför det har blivit ett problem med trådlösa

Och åter till OnT:

TS du bör lämna in dem och säga att du vill reklamera dem då du lämnat in dem för samma fel många gånger innan.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vem har du pratat med för reparation? För om det är butiken så kan det vara svårt, men om det är Apple direkt så har de som princip att byta ut grejorna om den tredje reparationen misslyckas. Du kan försöka med att säga det till Mediamarkt.

Sen kan jag rekommendera att ta det med Apple-supporten direkt. Hade ett annat fel på min ena Airpod, och tog kontakt med supporten. Efter några frågor i en chat skickade de en ny, mot att de reserverade beloppet på ett kort för att se till att jag skickade tillbaka den andra. Jag hade utbytet i handen mindre än 24-timmar senare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har gamla trådade lurar utan detta problem, visst finns det lite vax i nätet men inget som påverkar. Måste fastna rejält med vax i deras nät, är det för fin maskigt?

Skrivet av Zippeer:

Som sagt så verkar inte trådade lurar har detta problem och varför vet jag inte.

Jag har haft problemet på trådade earpods men mina airpods har klarat sig i snart tre år.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Mina "nät" till lurarna brukar vara lite vaxade men märker liten eller ingen skillnad och det faktum att han fått konstaterat att det är ett produktions fel utesluter nog din tes helt och hållet.

Efter 3 gånger brukar man få reklamera. kontakta apple direkt och hör med dem?

Skrivet av mpat:

Vem har du pratat med för reparation? För om det är butiken så kan det vara svårt, men om det är Apple direkt så har de som princip att byta ut grejorna om den tredje reparationen misslyckas. Du kan försöka med att säga det till Mediamarkt.

Sen kan jag rekommendera att ta det med Apple-supporten direkt. Hade ett annat fel på min ena Airpod, och tog kontakt med supporten. Efter några frågor i en chat skickade de en ny, mot att de reserverade beloppet på ett kort för att se till att jag skickade tillbaka den andra. Jag hade utbytet i handen mindre än 24-timmar senare.

Då garantin från Apple bara är 1 år, så efter det om man ska reklamera, så ska man göra det till butiken där man köpte varan, så länge butiken finns kvar. Apple kommer bara hänvisa till butiken i detta fall, däremot kan de nog säga hur de gjort, om man köpt varan hos Apple

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av cracko:

Måste det inte vara inom garantitiden då? Efter 3 år har man väl inte mycket rättigheter kan man misstänka.

Nej garanti har inget med reklamation eller konsumentköplagen att göra. Garanti har de hur många försök som helst att försöka laga produkten på.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Efter två misslyckade åtgärdandeförsök (reparation/omleverans), om samma fel uppkommer en tredje gång, så föreligger normalt rätt att häva köpet. D.v.s. att när du reklamerar varan för tredje gången för samma fel, har säljaren inte längre möjlighet att försöka reparera varan om du önskar häva köpet.

Detta har vid ett flertal tillfällen fastslagits av ARN, och baseras på lagens (KKöpL) förarbeten.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Airpods Pro för någon vecka sedan eller så och de har utbytbara toppar där gallret sitter i topparna. Vet ej om detta betyder att Apple haft mycket problem med vax i gallret på vanliga Airpods eller om de bara gör saker extra ordentligt på deras Pro-variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag köpte ett par Airpods Pro för någon vecka sedan eller så och de har utbytbara toppar där gallret sitter i topparna. Vet ej om detta betyder att Apple haft mycket problem med vax i gallret på vanliga Airpods eller om de bara gör saker extra ordentligt på deras Pro-variant.

Anledningen att Pro kommer med toppar är att de är in ear hörlurar medan vanliga Airpods är earbuds (alltså sticker inte in i örat).

TS, för att testa öronvax hypotesen (vilket låter ganska otroligt), kan du be någon annan testa Airpods, alternativt, byta plats på dom? Du skulle även kunna testa ett par andra hörlurar och se att det inte är någon inställning som är fel på din mobil.

Permalänk
Skrivet av Sensed:

Anledningen att Pro kommer med toppar är att de är in ear hörlurar medan vanliga Airpods är earbuds (alltså sticker inte in i örat).

TS, för att testa öronvax hypotesen (vilket låter ganska otroligt), kan du be någon annan testa Airpods, alternativt, byta plats på dom? Du skulle även kunna testa ett par andra hörlurar och se att det inte är någon inställning som är fel på din mobil.

Vad skulle det hjälpa att be någon annan testa Airpods, alternativt, byta plats på dom? 🤔 Öronvaxet sitter ju i airpoden?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Att det är ett produktionsfel stärker bara min tes då det är ett produktionsfel som tillåter vaxet att tränga sig igenom och blockera ljudet.

Som sagt innan så är det inte bara Apple som har detta problem.

Samsungs Icon X hade stora problem med detta och Samsung kom ut med ett "Cleaning kit" där man kunde byta "nätet" och därmed lösa problemet.

Haha, det hade jag ingen aning om. Har ett par Icon X från 2018 som det verkar handla om och har insett att de är de bästa på att göra rent mina öron. Väldigt lätta att göra rent tycker jag dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensed:

Anledningen att Pro kommer med toppar är att de är in ear hörlurar medan vanliga Airpods är earbuds (alltså sticker inte in i örat).

Jo fast jag har också ett par Beats in-ear - värdelösa jag vet men fick dom på köpet av en annan sak - och där är det bara själva gummit som man tar av.

Permalänk
Medlem

Att det skulle bero på öronvax har jag svårt att tro. På mitt jobb får jag rätt ofta in airpods där den ena luren har lågt ljud. I de flesta fall beror de på öronvax utanpå, och då rengör verkstaden dem för ett par hundra. Om vaxet har trängt in innanför gallret så byter de ut den lur som är skadad, vilket kostar uppemot 800kr. Endast i en minoritet av ärendena har luren ett fabriksfel, och då byter de såklart ut den gratis. Det enligt min erfarenhet väldigt sällan som airpods går sönder av sig själva så som du beskriver, och jag har svårt att tro att MediaMarkt äter kostnaden för handhavandefel, som allt relaterat till vax går under. Därför tror jag att du helt enkelt har haft extremt otur.

Angående att vax är ett problem från början så tror jag det har att göra med designen i sig, som andra skrivit i tråden. Gallret på airpods ligger så pass nära öronkanalen att det är där vaxet hamnar. På inear-lurar finns det en buffert i form av silikonmudden där vaxet istället hamnar, och det blir inte problem i samma utsträckning. Jag skulle inte kalla det för ett designfel, utan snarare en oundviklig konsekvens av att lurarna ser ut som de gör.

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

Jag tog kontakt med Apples Kundservice. De hänvisade mig tillbaka till återförsäljarna och att jag skulle kontakta dem. Min garantitid är dessutom utgången vilket är helt bortom min förståelse. Visst, garantin har gått ut, men i min värld så borde garantin förnyas vid reperation. Då skulle de lika gärna kunnat ge mig någon Wish-shit och bytt ut det 50 gånger under denna garantitid och sedan lämna över alla kostnader till mig.

Jag tycker att det är förjävligt rent ut sagt. Visst, 1800 kronor är inte så farligt, men vafan, borde jag inte kunna förvänta mig mer av ett par hörlurar från Apple? Det tog inte ens 3 månader innan de slutade fungera första gången, 2 månader andra gången och sedan direkt igen. Jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det efter den tredje gången, förrän nu.

Tack för alla svar och hjälp. Som jag har förstått det så måste jag stå för kommande reperationer, vilket jag inte tänker göra. Problemet som har uppståt är vanligt bland vänner osv, men att det händer 3 gånger på mindre än 2 år är bortom all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Uppdatering.

Jag tog kontakt med Apples Kundservice. De hänvisade mig tillbaka till återförsäljarna och att jag skulle kontakta dem. Min garantitid är dessutom utgången vilket är helt bortom min förståelse. Visst, garantin har gått ut, men i min värld så borde garantin förnyas vid reperation. Då skulle de lika gärna kunnat ge mig någon Wish-shit och bytt ut det 50 gånger under denna garantitid och sedan lämna över alla kostnader till mig.

Jag tycker att det är förjävligt rent ut sagt. Visst, 1800 kronor är inte så farligt, men vafan, borde jag inte kunna förvänta mig mer av ett par hörlurar från Apple? Det tog inte ens 3 månader innan de slutade fungera första gången, 2 månader andra gången och sedan direkt igen. Jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det efter den tredje gången, förrän nu.

Tack för alla svar och hjälp. Som jag har förstått det så måste jag stå för kommande reperationer, vilket jag inte tänker göra. Problemet som har uppståt är vanligt bland vänner osv, men att det händer 3 gånger på mindre än 2 år är bortom all kritik.

Nej, du ska inte få en ny garanti vid varje reparationstillfälle. Den gäller från inköpsdatum. Hade du fått ny garanti vid reparation så hade du i teorin kunnat få nya lurar för resten av livet, gratis. Men nya lurar borde hålla i ett år iom att garantin om du köper nyar det, så jag förstår hur du tänker.

Däremot så har du rätt att reklamera själva reparationen. Jag ska avse ärlig och säga att jag har rätt dålig koll på vad du har för rättigheter när det kommer till reparationer under garantin, men de flesta verkstäder verkar iaf lämna 3 månaders garanti på reparationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Jag är less på det nu. Mina Airpods, köpta i oktober för snart 3 år sedan, har slutat fungera* för 3e gången nu. Hur kan en Apple-produkt fungera så dåligt?! Jag är helt övertygad om att hörlurarna inte fungerat helt mer än 50% av tiden jag använt dem.

Problemet är inte att ljudet inte fungerar alls, däremot är ljudvolymen betydligt lägre i ena Airpoden. Under repetitionerna har jag fått en helt ny Airpod (alltså en av lurarna), men det verkar ju inte spela någon roll, för de slutar fungera ändå. Under reparationerna har jag fått bekräftat att det handlar om produktionsfel och att jag inte orsakat skadorna. Det har alltså inte kostat något för mig. Men jag är less på det. Trots att det är gratis måste jag fortfarande lägga onödig tid på att åka in till närmsta MediaMarkt butik för att lämna in och sedan hämta upp några veckor senare. Jag tänker ur ett tidsperspektiv och inte att jag vill ha ersättning för resekostnader.

Vad kan jag göra? Personalen på MediaMarkt sa att jag först kan reklamera min produkt efter 5 inlämningar för reparation. Stämmer detta? Det låter helt sjukt att min produkt måste gå sönder hela 5 gånger för att jag ska få pengarna tillbaka... Dessutom säger olika personal olika saker. En hänvisade till mig att jag inte kunde lämna in då det skulle medföra en viss kostnad, en annan sa att jag skulle ta det med Apple (trots att hörlurarna är köpta hos MediaMarkt, därför har de som återförsäljare skyldighet att själva kontakta Apple)

Kan jag kontakta Apple och få hjälp av dem istället? MediaMarkts personal verkar helt okunniga och oproffsiga. Jag är trött på det helt enkelt. Vad kan jag göra??

Tack på förhand!

Tveksamt om det beror på dålig kvalité, det här är exakt min erfarenhet av ALLA trådlurar jag haft till min telefon genom alla år. Då har jag haft alla märken (utom Apple iofs) där nästan alla har haft samma fel som ovan, eller att det ena luren dör helt. Det gäller både trådlösa och trådburna. Det har varit lurar för 250:- upp till 2500:-, de billigare har faktiskt hållt längre.

Har ett par skullcandy-lurar som fortfarande fungerar faktiskt efter nästan tre år, alla övriga har hållt till 2-6 månader efter att garantitiden på ett år löpt ut, några har gått sönder under garantitiden så jag har kunnat få dessa lagade. Jag kan ju förstås haft väldigt otur, men med så många olika märken och lösningar samt prisklasser känns det snarare som medveten design att de ska gå sönder.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2