Internetbegränsning - mjukvara - förslag?

Permalänk
Medlem

Internetbegränsning - mjukvara - förslag?

Hej,

Jag söker efter en lättvikts app/mjukvara där jag kan begränsa en viss process nedladdnings- & uppladdningshastighet.

Har gillat Netlimiter men har inte riktigt råd att betala för den då jag bara använder en bråkdel av funktionerna, mycket sällan.

Några idéer?

Permalänk

du kan ju alltid sätt duplex på nätverkskortet till typ 10Mbps eller 100Mbps beroende på vad du vill låsa hastigheten till.

dock blir det ju på allt inte på specifika program.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Livsnjutare 😎

För länge, länge, länge sedan körde jag med Bandwith Limiter eller Network Limiter, det fungerade kalas då.

Detta var dock på Windows XP / 2000 -tiden och det kanske har ändrats något i hur nätverksprotokoll hanteras i Windows idag, sett ur säkerhetssynpunkt och därmed får inte tredjepartsprogram in och lalla... eller så får dem det bara man ger admin-access ?

Testa

Edit: NetLimiter heter det.

Artikel skriven på mitten 2018 betyder ju att det bör fungera även idag
https://www.howtogeek.com/347711/how-to-limit-any-application...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

För länge, länge, länge sedan körde jag med Bandwith Limiter eller Network Limiter, det fungerade kalas då.

Detta var dock på Windows XP / 2000 -tiden och det kanske har ändrats något i hur nätverksprotokoll hanteras i Windows idag, sett ur säkerhetssynpunkt och därmed får inte tredjepartsprogram in och lalla... eller så får dem det bara man ger admin-access ?

Testa

Edit: NetLimiter heter det.
https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2018/03/img_5abea549e440b.png
Artikel skriven på mitten 2018 betyder ju att det bör fungera även idag
https://www.howtogeek.com/347711/how-to-limit-any-application...

tar det som att du inte läste så noga.

han har ju redan använt netlimiter men de har ju tyvärr ingen free edition längre den försvann för säkert 10 år sedan minst och han ville ju inte betala för den utan letade gratis alternativ.

annars håller jag med net limiter är bland de bättre i kategorin

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rouge of Darkness:

tar det som att du inte läste så noga.

han har ju redan använt netlimiter men de har ju tyvärr ingen free edition längre den försvann för säkert 10 år sedan minst och han ville ju inte betala för den utan letade gratis alternativ.

annars håller jag med net limiter är bland de bättre i kategorin

Nej jag läste bara första meningen, ibland går det fort.
Men ~250kr för en livstidslicens har man väl råd med... det är två pizzor.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tack för inspelen! Netlimiter var perfekt men tänkte kanske invänta om någon annan har en idé innan jag pyntar 250:-.

Permalänk
Medlem

Vad har du för router? I en Asus routern kan du ju ställa in en limiter via QoS.