Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Har gått från att ligga runt 120-140 fps till att ofta droppa till runt 100 och tom under, 90 ibland. Förstår inte vad som hänt? Provat en äldre drivrutin till gpu:n men ändå samma sak.

Samma grejer som tidigare, i5 8600k, 2070 Super. Någon som upplevt liknande?

Har låst fps:en till 143 för övrigt. Kör allt på high i princip. Då kanske någon skulle säga "men sänk inställningarna", jo men om jag tidigare med samma inställningar haft betydligt högre fps, vad har hänt?

Samma sak för mig samt att jag får random frysningar ibland.
Funkade hur bra som helst innan updaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diamonddog:

Samma sak för mig samt att jag får random frysningar ibland.
Funkade hur bra som helst innan updaten.

Tycker det är så udda, fler personer borde ju uppleva samma sak tycker man?

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Tycker det är så udda, fler personer borde ju uppleva samma sak tycker man?

Jo lirade med några andra från discord kanalen och de upplevde samma sak. Har inte lust att installera om spelet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diamonddog:

Jo lirade med några andra från discord kanalen och de upplevde samma sak. Har inte lust att installera om spelet heller.

Verkade något bättre idag för mig med nya drivrutinen för nvidia som släpptes igår.

Permalänk
Medlem

Obehagligt många fuskare i season 4. Vad har hänt liksom?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Är det någon som behöver sällskap att spela trios eller quads med? Vi är ett par gamla CS-spelare som behöver någon att lira. Vi är 30+ och mediokra men trevliga spelare Är någon sugen så är mitt BattleTag "SMUMUSRN#2166" .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Obehagligt många fuskare i season 4. Vad har hänt liksom?

Instämmer. Önskar att det fanns resurser så man kunde skicka folk hem till fuskarna och skjuta dom i knäskålen.

Permalänk
Skrivet av LukasTre:

Är det någon som behöver sällskap att spela trios eller quads med? Vi är ett par gamla CS-spelare som behöver någon att lira. Vi är 30+ och mediokra men trevliga spelare Är någon sugen så är mitt BattleTag "SMUMUSRN#2166" .

Addade dig nyss....

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Instämmer. Önskar att det fanns resurser så man kunde skicka folk hem till fuskarna och skjuta dom i knäskålen.

Haha ja. I säsong 3 var det en och annan som det såg väldigt misstänkt ut för men i fyran verkar det vara en epidemi och mycket diskussioner om det när man söker runt.
Bla en spelare som hade 37(?) kills på solo banan och blev anmäld ett antal ggr men infinity ward tyckte inte att han fuskade. Se genom väggen exploiten verkar vara det vanligaste, råkat ut för det flera ggr i gulag.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukasTre:

Är det någon som behöver sällskap att spela trios eller quads med? Vi är ett par gamla CS-spelare som behöver någon att lira. Vi är 30+ och mediokra men trevliga spelare Är någon sugen så är mitt BattleTag "SMUMUSRN#2166" .

Skickade en invite

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukasTre:

Är det någon som behöver sällskap att spela trios eller quads med? Vi är ett par gamla CS-spelare som behöver någon att lira. Vi är 30+ och mediokra men trevliga spelare Är någon sugen så är mitt BattleTag "SMUMUSRN#2166" .

Skickade invite till dig med

Nån annan som vill adda mog för att köra lite trios/quads så hade jag varit nöjd, inte så erfaren inom just Warzone, men har lirat PUBG en hel del och även lirat andra FPS i en herrans massa år.

Mysfarbrorn#2680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Skickade invite till dig med

Nån annan som vill adda mog för att köra lite trios/quads så hade jag varit nöjd, inte så erfaren inom just Warzone, men har lirat PUBG en hel del och även lirat andra FPS i en herrans massa år.

Mysfarbrorn#2680

Gå in här istället, finns väldigt mycket trevligt folk att spela med. Många är dessutom lite äldre (som jag själv) 😊

https://discord.gg/Qk3Vyn

Permalänk
Skrivet av Fulgano:

Skickade invite till dig med

Nån annan som vill adda mog för att köra lite trios/quads så hade jag varit nöjd, inte så erfaren inom just Warzone, men har lirat PUBG en hel del och även lirat andra FPS i en herrans massa år.

Mysfarbrorn#2680

Addar dig nu på en gång! Har också lirat massa Pubg (över 900 timmar) samt lirat en herrans massa FPS under många år (började redan 1996 med Doom 95, Doom 2, Duke Nukem 3D, Quake 1). Sedan runt 1997-1999 så blev det Quake 2, Half Life, Quake 3 Arena, Unreal Tournament. 2002 så blev det Battlefield 1942 road to rome, Battlefield Vietnam. 2005-2006 så var det en herrans massa Battlefield 2, Battlefield 2 Special Forces samt Battlefield 2142. I slutet av 90-talet samt början på 2000-talet så har det självfallet varit mycket CS, CS Condition Zero och CS Source.

2011 så blev det Battlefield 3, 2012 blev det Battlefield 4. Runt 2015-2016 så var det mycket Battlefield Hardline och Battlefield 1. På senare tid har det mestadels blivit Battlefield V, Pubg och COD Warzone... Lirar även också en del COD Black Ops 2, 3 och 4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Haha ja. I säsong 3 var det en och annan som det såg väldigt misstänkt ut för men i fyran verkar det vara en epidemi och mycket diskussioner om det när man söker runt.
Bla en spelare som hade 37(?) kills på solo banan och blev anmäld ett antal ggr men infinity ward tyckte inte att han fuskade. Se genom väggen exploiten verkar vara det vanligaste, råkat ut för det flera ggr i gulag.

Super tråkigt , detta spel och BF5 är inte roligt längre. Så jävla många som fuskar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ja helt galet mycket fuskare på PC. Konsolpleb med crossplatform avbockat här

En fråga till er, vilket är erat favorit sikte i spelet. Främst Warzone tänker jag på då loadouts ser lite annorlunda ut i MP och Warzone. Själv kör jag mot metans VLK och kör med C480 siktet. Snabbt och med härlig perfekt zoom.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja helt galet mycket fuskare på PC. Konsolpleb med crossplatform avbockat här

...

Annars upplever jag precis motsatsen, att många av fuskarna är konsolmuppar. Tyvärr går det inte heller att slippa er när man lirar på PC.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Annars upplever jag precis motsatsen, att många av fuskarna är konsolmuppar. Tyvärr går det inte heller att slippa er när man lirar på PC.

Hur ser man skillnaden om det är en PC spelare eller konsoll spelare?
Det tråkiga är att ingen verkar ta bort dom , ser många som har fuskat en längre tid och som fortfarande spelar.
Vissa gör det lite " snyggare " än andra men kill cam avslöjar ju dom ändå!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Annars upplever jag precis motsatsen, att många av fuskarna är konsolmuppar. Tyvärr går det inte heller att slippa er när man lirar på PC.

Förklara gärna hur man fuskar på konsol? Vad jag vet så går det inte att ha lock on, wallhack osv som PC sidan totalt översvämmas av just nu. Bara kolla på streams. Varannan match de spelar har minst 1 fuskare

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hur ser man skillnaden om det är en PC spelare eller konsoll spelare?
Det tråkiga är att ingen verkar ta bort dom , ser många som har fuskat en längre tid och som fortfarande spelar.
Vissa gör det lite " snyggare " än andra men kill cam avslöjar ju dom ändå!

Det ser man i lobbyn.

Skrivet av NuZ:

Förklara gärna hur man fuskar på konsol? Vad jag vet så går det inte att ha lock on, wallhack osv som PC sidan totalt översvämmas av just nu. Bara kolla på streams. Varannan match de spelar har minst 1 fuskare

Det går att fuska även på konsol, sök och du skall finna.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Avstängd

BUMP! In och spela på FZ Geeks Discord-server. Jag & en till nu. Vart är allt folk?! Sluta sitt i solen. Spela Warzone med oss och drick bärs!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Det ser man i lobbyn.

Det går att fuska även på konsol, sök och du skall finna.

Inte aimlock och wallhack. På sin höjd glitchar. Är så skönt på konsol o slippa fuskarna

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Inte aimlock och wallhack. På sin höjd glitchar. Är så skönt på konsol o slippa fuskarna

Konsol har ju inbyggd aimboot, aim assist tror jag det heter

Nej men ärligt, tror du på fullaste allvar att det inte går att fuska med konsol lurar du bara dig själv.

Permalänk

Bara att beställa en cronusmax sen är du kung på konsol. Har funnits länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Inte aimlock och wallhack. På sin höjd glitchar. Är så skönt på konsol o slippa fuskarna

Hahaha
Måste va skönt att leva i den bubblan.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Konsol har ju inbyggd aimboot, aim assist tror jag det heter

Nej men ärligt, tror du på fullaste allvar att det inte går att fuska med konsol lurar du bara dig själv.

Självklart går det men är inte 3-4st per match i högre matchmakingen. Krånglet att få aimlock och wallhack på en konsol är mycket svårare än på PC

Kolla jackfrags senaste video om det hur de är på PC just nu. Är galet många

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hahaha
Måste va skönt att leva i den bubblan.

Vilken bubbla? Du tror på fullaste allvar stt det är lika många fuskare på konsol som på PC? Då är det du i en bubbla. Är inte i närheten av så många

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Vilken bubbla? Du tror på fullaste allvar stt det är lika många fuskare på konsol som på PC? Då är det du i en bubbla. Är inte i närheten av så många

Skrev jag nånstans att det är lika många?
" Är så skönt på konsol o slippa fuskarna " skrev du , när du sen skriver att det finns fuskare på konsol.
Men då är vi överens att det finns folk som fuskar på båda plattformar men fler på PC.
Ha en bra dag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Självklart går det men är inte 3-4st per match i högre matchmakingen. Krånglet att få aimlock och wallhack på en konsol är mycket svårare än på PC

Kolla jackfrags senaste video om det hur de är på PC just nu. Är galet många

Vet inte hur mycket du spelat CoD genom åren, men det största problemet har alltid varit en j**la massa fuskare och mycket lite action för att stävja det, tyvärr.

Sen skall du veta att dom som verkligen vill fuska inte bryr sig om det är krångligt eller inte, dom helt enkelt bara skall.
Skulle även vilja säga att det är större risk i högre matchmaking eftersom det är fuskarna som når dit först i stor utsträckning.

Själv upplever jag inte att det är så många som du säger, då är dom usla även med fusk, men någon per kväll springer man på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

[...]
Själv upplever jag inte att det är så många som du säger, då är dom usla även med fusk, men någon per kväll springer man på.

Nu spelar jag inte spelet men stöter man på "någon per kväll" som är fuskare så är väl det under all kritik i min bok. Jag kanske är för gammal för att förstå, kanske det anses som en okej upplevelse idag rent generellt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

JackFrags förklarar det som att ju bättre spelare man är desto fler fuskare möter man, pga matchmaking eller något, fuskare har hög K/D ratio så har man det själv så hamnar man i samma lobby som dom.