Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Det vore idiotiskt,
Ångerrätten låter dig öppna, inspektera och ångra helt utan frågor.
En Reklamation kan bollas mot en serviceverkstad i månader och sluta med att du får behålla en kass vara utan Ångerrätten eller öppet köp...

Jag fick en dålig processor som var en fyndvara, böjda stiff (AMD). Dokumenterade det och gick till butiken och fick en ny över disk.

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B:

Köpte en laptop som fyndvara som inte tog laddning, gick tillbaka fick inte en ny. Du hade nog tur att dom gav en ny prolle

Lägger till att min va en fyndvara klass 1

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B: jag va i butiken och krävde att få en ny då det va egentligen ingen fyndvara 1 men tyvärr fick bestämd nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

@gneken:

Köpte en laptop som fyndvara som inte tog laddning, gick tillbaka fick inte en ny. Du hade nog tur att dom gav en ny prolle

Skrivet av VlaXioZ:

@gneken: jag va i butiken och krävde att få en ny då det va egentligen ingen fyndvara 1 men tyvärr fick bestämd nej

Ah, men då har ni iallafall gjort ett försökt. Jag behövde inte ens försöka, utan de kollade att den fanns i lager och gav en ny. Nu var dock den processorn jag köpte mycket billigare vilket kanske gjorde att de lättare kunde agera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Jag behövde inte ens försöka, utan de kollade att den fanns i lager och gav en ny. Nu var dock den processorn jag köpte mycket billigare vilket kanske gjorde att de lättare kunde agera.

Skillnaden för dig var att en processor går inte att reperera (om det inte handlar om några få böjda ben), så den byts i regel bara ut oavsett om det var en fyndvara eller inte.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paw:

Mycket bra fråga faktiskt sitter själv på en Asus AC66 B1 och visst den fungerar bra samt Asuswrt-Merlin firmware updates är kanon.

Men jag måste säga att även jag blev intresserad av TP-Link Archer AX50 speciellt för 990:-
Men jag har inte lyckats hitta en bra review om den, dock så hitta jag lite trådar på TP-Links forum där folk rapporterar att dom blir rätt varma.

Mvh Paw

Beställde en men har inte fått den än. Jaf nån asus 1200 idag som inte klarat 250 250 dey bar därför jag slog till

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenu:

Produkt: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB (CMK32GX4M2B3200C16)
Länk: https://www.amazon.de/Corsair-Vengeance-3200MHz-Performance-A...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3377689
Pris: 1325kr

Gratis frakt från Tyskland. Tyskland har sänkt momsen från 19% till 16%, men när man beställer till Sverige så blir det 25% moms, och det riktiga priset är 127.05 euro för oss (och 1325kr med amazons exchange rate). Billigaste i Sverige är Webhallens rea på 1490 kronor

Sitter med fingret på köp. Tror ni det skulle göra någon skillnad på laddtider i Total war med mer och snabbare minne? Se datorn i sign.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

@f@boy: mer minne, nej. Snabbare minne kan kanske hjälpa till viss liten del men ändå tveksamt tror jag!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

@Discharged
Priset blir "€91.59 - Quantity: 1 - Sold by: Amazon EU S.a.r.L. " för mig när jag väl ska betala, är det fullt normalt eller gör jag något galet?
Vill helst undvika att betala 7€ i onödan

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

@Discharged
Priset blir "€91.59 - Quantity: 1 - Sold by: Amazon EU S.a.r.L. " för mig när jag väl ska betala, är det fullt normalt eller gör jag något galet?
Vill helst undvika att betala 7€ i onödan

Mellanskillnaden mellan Tysk och Svensk moms läggs på priset när man beställer till Sverige från Tyska Amazon.
Tidigare var Tysk moms 19%, numer 16%, då Tyskland har lagt ett stimulanspaket p.g.a. coronan,
så pålägget blir högre än tidigare. Den sänkta Tyska momsen gäller fram till årsskiftet.
(Svensk moms är 25%)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Palit är ett bra märke. Samma ägare som KFA2
Världens största tillverkare av grafikkort afaik, men inte så stora på nordiska marknaden.
Men Palit brukar leverera!

Trevligt pris om man är i behov av nVidia.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hmm kan man lägga in stöd för märkning av Fyndvaror på något vis i portalen? (returer osv)
... samt förstås lägga till en uppmaning i instruktionen för dagens tips att man ska använda denna märkning.

Det kan inte vara bara jag som är relativt ointresserad av begagnade varor, som oftast bara finns i något enstaka exemplar och därmed ofta försvinner på mycket kort tid. Skulle kunna vara skönt att kunna sålla bort dem

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om man är sugen på Oneplus Nord som släpps 4e aug. så kan amazon.de vara av intresse.

I sverige får man betala 4590kr för instegsmodellen med 6/128GB. På amazon.de kostar den 399 euro som grundpris och med (gratis i 30 dagar) prime 369 euro vilket blir 399 med svensk moms.

Är man riktigt gniden kan man beställa genom mailboxde.com och slippa svensk moms och komma ner till 388,38 euro ink. frakt till din adress i sverige.

Jag tyckte inte riktigt att det här tipset höll måttet för Tips-tråden, så jag har bara skrivit det här. Om någon veteran på tips tycker annorlunda går det jättebra att bara copy/paste. Peace!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon298854:

Denna tips pryl är bara för mycket.
Fixa något smidigare eller ta bort skiten.

AMD 3800x 2700kr med lite webhallen bonus.
https://www.webhallen.com/se/product/313157-AMD-Ryzen-7-3800X...

3950x 5900kr
https://www.webhallen.com/se/product/314004-AMD-Ryzen-9-3950X...

Edit: tipsen hinner försvinna innan man fått till inlägget.

Det är väl inte så konstigt när det handlar om ett så kallat fynd det finns ett exemplar av ? Det är ju inte att hitta nån som har bra priser på en produkt utan att ha turen att hitta enstaka returexemplar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl inte så konstigt när det handlar om ett så kallat fynd det finns ett exemplar av ? Det är ju inte att hitta nån som har bra priser på en produkt utan att ha turen att hitta enstaka returexemplar.

Men det var ju ändå ett riktigt fynd jämfört med många andra grejer som läggs upp nu förtiden.
Håller också med om att hela den här satsningen kring Dagens fynd tråden var en stor flopp.

Trodde att det var första april när det annonserades, alla tidigare events med blackfriday, mellandagsrean osv var alltid så grötigt och oanvändbart, gick alltid till dagens fynd tråden för att hitta guldkornen.

Nu är det bara skit enligt mig.
"don't fix what's not broken"

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklashog:

Håller också med om att hela den här satsningen kring Dagens fynd tråden var en stor flopp.

Trodde att det var första april när det annonserades, alla tidigare events med blackfriday, mellandagsrean osv var alltid så grötigt och oanvändbart, gick alltid till dagens fynd tråden för att hitta guldkornen.

Nu är det bara skit enligt mig.
"don't fix what's not broken"

Vari ligger problemet? Jag läser enbart tråden, aldrig "Dagens fynd"-fliken. Funktionaliteten för mig är därmed exakt densamma som tidigare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vari ligger problemet? Jag läser enbart tråden, aldrig "Dagens fynd"-fliken. Funktionaliteten för mig är därmed exakt densamma som tidigare.

Betydligt mer text i huvudtråden. Alldeles för mycket skit som ska finnas med där. Dessa mallar stjälper mer än vad det hjälper.

Det var ju så klart och tydligt förut och mycket luft mellan inläggen. Nu är det cramped med text överallt, svårare att läsa.

Det här nya formatet med mallen är rena flopp men det är konstigt att moderatorerna inte insett det än. Funkar kanske på BF när folk spammar hela tiden med inlägg men har på huvudtråden kommer det kanske max 5 nya inlägg per dag om ens det. Förstår varför man ens behöver då en kolumn...

Makes no sense.

Permalänk
Medlem

Flopp vet jag inte men jag använder det inte själv utan läser tråden som vanligt. Vad som dock är synd är att de flesta nu slutat skriva billigaste jämförelsepris i sitt inlägg, de bara följer mallen. Man måste följa prisjakt-länken för att se vad priset står i förhållande till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Produkt: Anker SoundCore 2
Länk: https://www.amazon.de/Anker-Lautsprecher-Dual-Treiber-Reichwe...
Kategori: Högtalare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4870879
Pris: 337kr.

20% voucher som ska aktiveras. Gratis frakt eftersom att det når över 40 euro. Vattentålig och 24 timmars batteriliv på medel volym.

Slår ett slag för Ankers högtalare, har köpt 2 st totalt på tidigare liknande reor och är fantastiska när man reser eller ska hänga utomhus. Är absolut ingen audiofil men tycker att ljudet är super för prislappen och dimensionen på högtalaren. Batteritiden är fenomenal och du kan koppla den till en skärm på t.ex hotellrum för bättre ljud. Tillsammans med en Chromecast har du ett fantastiskt paket för regniga dagar på hotellrummet eller till dum-tv'n i sommarstugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Flopp vet jag inte men jag använder det inte själv utan läser tråden som vanligt. Vad som dock är synd är att de flesta nu slutat skriva billigaste jämförelsepris i sitt inlägg, de bara följer mallen. Man måste följa prisjakt-länken för att se vad priset står i förhållande till.

Jag har bara slutat posta tips....så att ngn moderator slipper vara och gräva i mitt tips och jag inte blir förbannad för att någon petar i det,

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Posta gärna klagomål och förslag på förbättring i Feedback-forumdelen så att våra webbinvecklare ser det

On topic:

Skrivet av Zaptoit:

Slår ett slag för Ankers högtalare, har köpt 2 st totalt på tidigare liknande reor och är fantastiska när man reser eller ska hänga utomhus. Är absolut ingen audiofil men tycker att ljudet är super för prislappen och dimensionen på högtalaren. Batteritiden är fenomenal och du kan koppla den till en skärm på t.ex hotellrum för bättre ljud. Tillsammans med en Chromecast har du ett fantastiskt paket för regniga dagar på hotellrummet eller till dum-tv'n i sommarstugan.

Har en Anker Soundcore motion + och håller med om att ljudet är avsevärt bättre än ex. JBL:s ganska sunkiga Charge-serie, speciellt om man lägger lite tid på att justera ljudet i equalizern (inställningarna sparas i högtalaren). Motion + finns just nu för €99-20% hos Amazon.de.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Föredetting

Hetsköpte en JBL Charge Essential att ha med på semestern, det var ett mycket dåligt köp.

Om jag hade greppat hur finska posten vill sköta leveranser hade jag nog beställt en Anker hit från Amazon istället. Storleken på en Soundcore Motion verkar vara ungefär densamma, hade gott fått vara betydligt större för mitt bruk också.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Produkt: Anker SoundCore 2
Länk: https://www.amazon.de/Anker-Lautsprecher-Dual-Treiber-Reichwe...
Kategori: Högtalare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4870879
Pris: 337kr.

20% voucher som ska aktiveras. Gratis frakt eftersom att det når över 40 euro. Vattentålig och 24 timmars batteriliv på medel volym.

Hur lyckas man få den för 337kr? När jag lägger den i korgen och aktiverar vouchern så får jag:
Order Summary
Items: SEK 422,46
Postage & Packing: SEK 61,81
Promotion Applied: -SEK 61,81
Order Total: SEK 429,85

Även fast det står FREE Standard shipping i korgen så får jag ändå betala för postage and packing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

Hur lyckas man få den för 337kr? När jag lägger den i korgen och aktiverar vouchern så får jag:
Order Summary
Items: SEK 422,46
Postage & Packing: SEK 61,81
Promotion Applied: -SEK 61,81
Order Total: SEK 429,85

Även fast det står FREE Standard shipping i korgen så får jag ändå betala för postage and packing

Bocka i " Coupon Rabattgutschein einlösen und 20% sparen " innan du lägger i kundvagnen.
Slutpris 32,75 euro (använd inte amazons växling)

Permalänk
Medlem

Det är fraktfritt på den eftersom den pga av skattepåslag kommer precis över 40€ innan rabatter.
På priset dras sedan av 20% rabatten som vouchern ger samt priset för gratisfrakten.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Bocka i " Coupon Rabattgutschein einlösen und 20% sparen " innan du lägger i kundvagnen.
Slutpris 32,75 euro (använd inte amazons växling)

toppen tack!

Skrivet av KungFredda:

Produkt: WD 14 TB Elements Desktop External Hard Drive - USB 3.0
Länk: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07Y3KDVZH
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5209494
Pris: £186,99 (exklusive £8,04 frakt)

Edit: pris justerat (uppåt)

Tänk att jag alltid är sen till dessa tillfällen! Aja, nästa gång kanske

Permalänk
Medlem

Apropå amazon - jag hittade precis Keepa som håller koll på amazon-priser och historik. Har tidigare använt camelizer men ska nog ta o gå över helt till Keepa nu.
Något ni använt/använder er av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

toppen tack!

Tänk att jag alltid är sen till dessa tillfällen! Aja, nästa gång kanske

12TB WD Elements för 2137:- nu inkl allt, se mitt inlägg i FYND, Dustin tar 3145:-

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Någon som köpt spel här?
https://www.eneba.com/sv/xbox-forza-horizon-4-xbox-live-key-g...
Har Forza Horizon 4 (PC/Xbox One) för 300 kr. Måste man ha Uplay eller liknande för att tanka hem och spela?