Permalänk
Medlem

Varmilo VA88M köpråd

Tänkte köpa mig ett nytt tangentbord, idag sitter jag med ett https://www.inet.se/produkt/6102619/corsair-gaming-strafe-rgb...

Jag har kikat lite på ett Varmilo tangentbord TKL, Jag vet inte om det är en fördel eller nackdel, men så ofta använder jag inte numpad.
Har ni erfarenheter av Varmilo? För och nackdelar med det? läst att det kan vara en nackdel med Micro Usb B kabel. Men i övrigt tänker jag.

Tack på förhand!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt bra tangentbord. Du kommer få problem med att köpa ett bättre färdigbyggt. Jag har just nu 6st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Riktigt, riktigt bra tangentbord. Du kommer få problem med att köpa ett bättre färdigbyggt. Jag har just nu 6st.

Oj det var bra ord! Jag beställde faktiskt ett https://www.inet.se/produkt/6100772/varmilo-va88m-moonlight-m... för någon timma sedan haha
Blir dock första gången jag provar på ett TKL, har alltid haft 100% innan.
Hoppas man vänjer sig fort och att jag tycker om det

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Oj det var bra ord! Jag beställde faktiskt ett https://www.inet.se/produkt/6100772/varmilo-va88m-moonlight-m... för någon timma sedan haha
Blir dock första gången jag provar på ett TKL, har alltid haft 100% innan.
Hoppas man vänjer sig fort och att jag tycker om det

Bra val 👍

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det är ett bra val. Jag har haft mitt Varmilo VA88M Charcoal i ett halvår nu och är mycket nöjd. Det känns som det är byggt som en "tank"

// Erik

Permalänk

Har ett Varmilo VA88M (Mac edition) och det fungerar perfekt mate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Jag håller med om att det är ett bra val. Jag har haft mitt Varmilo VA88M Charcoal i ett halvår nu och är mycket nöjd. Det känns som det är byggt som en "tank"

// Erik

Åh vad härligt! jag stod och valde mellan Charcoal och Moonlight, men till sist blev det de sistnämnda.
Första gången jag provar mx blue, men jag gillar ju klick, och ser det lite som "satisfying sound" så det blir nog inga problem haha

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har ett Varmilo VA88M (Mac edition) och det fungerar perfekt mate

Nice! vad har du för brytare?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Nice! vad har du för brytare?

Hej, jag kör bruna brytare, tycker de är absolut bäst. Men är ju en smaksak såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Hej, jag kör bruna brytare, tycker de är absolut bäst. Men är ju en smaksak såklart.

Ja, okej. Absolut är det så

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: Verkligen ett bra val! Själv har jag ett https://www.inet.se/produkt/6100756/varmilo-va109-rgbk-mx-blu...

Älskar blåa brytare! Gick själv från ett Corsair (K95 MX Brown) och tycker att mitt nya Varmilo är helt överlägset, riktigt stor skillnad i skrivkänsla måste jag säga.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett VA88M med bruna brytare. Det får mitt ducky one 2 TKL att kännas som ett deltacotangentbord från teknikmagasinet.
Du kommer inte att bli besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Jag har ett VA88M med bruna brytare. Det får mitt ducky one 2 TKL att kännas som ett deltacotangentbord från teknikmagasinet.
Du kommer inte att bli besviken

Härligt att höra :). Jag har förstått att Varmilo skall vara och kännas kvalitet.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt ett Varmilo VA88m av en användare här på Sweclockers. Tangentbordet var i nyskick och använt några få ggr. Mitt första mekaniska och jag har vant mig och älskar det. Perfekt tyngd, stabilt och sköna knappar. Har också ett Moonlight och älskar färgkombom med grått, mörkt grått och grönt. Mitt förra hade faktiskt numpad och jag har insett att de fåtal ggr man ska använda siffror så klarar man sig utan numpad.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Jag köpte faktiskt ett Varmilo VA88m av en användare här på Sweclockers. Tangentbordet var i nyskick och använt några få ggr. Mitt första mekaniska och jag har vant mig och älskar det. Perfekt tyngd, stabilt och sköna knappar. Har också ett Moonlight och älskar färgkombom med grått, mörkt grått och grönt. Mitt förra hade faktiskt numpad och jag har insett att de fåtal ggr man ska använda siffror så klarar man sig utan numpad.

Vad gött att höra!
Ja men de är ju lite så, numpaden sitter ju alltid där och tar plats, men man kan ju räkna på en hand hur ofta man använder den.
Och de få gånger som du säger, så kan man ju använda sig av siffrorna i överkant.
Jag tror och hoppas att jag kommer att bli nöjd

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ägde den i 2 år och har alltid tyckt att det är ett bra prebuilt keyboard men du som mig, använder jag inte hellre numpaden och köpte en billig numpad som jag pluggar in när jag betalar räkningar. Thats it.

Sålde den för ca 2-3 månader sedan när jag insåg att även den är för stor då jag inte använder F-rows för mig så numera kör jag endast 60/65 % men det är bra att känna och klämma och så får man själv inse vad man tycker om och inte

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Det gör ganska stor skillnad ergonomiskt att klippa bort numpaden eftersom musen händerna hamnar närmre varandra och du inte behöver kasta armen flera kilometer när du ska hitta musen igen. Nästa steg är att klippa bort pilarna och klustret ovanför också och gå på 60/65% men då är det enkelt att halka in på att bygga ett custom själv och då springer priset iväg innan man ens fattar vad som hänt. Däremot är det ju enorm frihet vad gäller switchar och sånt som man inte har om man köper prebuilt som oftast bara erbjuder switchar från cherry eller gateron.

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på mitt VA88m Moonlight så kan du få se hur det ser ut IRL

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Här kommer en bild på mitt VA88m Moonlight så kan du få se hur det ser ut IRL

https://i.imgur.com/tnZFukk.jpg

Snyggt! kör du med bruna brytare?
Mitt kommer idag

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Bruna brytare ja. Mitt första mekaniska och läste på en del om de olika brytarna och provade i butik och fick sen ett bra pris att köpa ett lätt begagnat. Hoppas du blir nöjd, tog för mig någon månad att vänja mig att skriva och spela

Skrivet av sINsen:

Snyggt! kör du med bruna brytare?
Mitt kommer idag

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Bruna brytare ja. Mitt första mekaniska och läste på en del om de olika brytarna och provade i butik och fick sen ett bra pris att köpa ett lätt begagnat. Hoppas du blir nöjd, tog för mig någon månad att vänja mig att skriva och spela

Ja okej
Det tror jag att jag kommer att bli, dock är de ju inte mitt första mekaniska, men det blir första mekaniska med blåa brytare, vilket jag gillar. ;). Dock är de väl en sak att vänja sig vid TKL

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt Varmilo va88m Moonlight MX Blue tangentbord, skall testa spela lite och så på det under kvällen, så skall jag ge ett utlåtande vad jag tycker, har skrivit lite på det bara än så länge.
Och vid första anblick och under skrivandet så är första reaktionen - WOW.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Om du aldrig har testat ett Varmilo tangentbord, vilket jag inte hade gjort. Så kan jag bara säga GÖR DET.
Detta är det skönaste och mest kvalitativa tangenbord jag har använt. Knapparna är otroligt sköna ihop med PBT plasten, och som sagt så ÄLSKAR jag dom blåa mx-brytarna. Jag tycker inte dom låter för mycket, i och med den robusta konstruktionen så dämpas ljudet av den, de andra borden jag har hört med blåa brytare låter betydligt mycket mer.
Har du haft tankar på att köpa ett Varmilo bord, så kan du sluta fundera nu och köpa ett.
Och jag har inte stört mig ett dugg på att det inte finns någon numpad, snarare tvärt om, jag älskar storleken, att den inte tar så mycket plats på skrivbordet.
Sen personligen så gillar jag designen på moonlight, så det är ju ett plus också.
Jag personligen stör mig ingenting på att det inte är genomlysande knappar, och att det bara är ljus underifrån, tycker det är snyggt faktiskt.
Även att spela på det var otroligt skönt, och en känsla i knapparna jag inte har känt tidigare när jag spelat.

Till detta så köpte jag mig även en ny musmatta, och ett handledsstöd, tänkte att jag kan lägga upp en bild på det.

Tack för mig!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen: Vad är det för musmatta och handledsstöd?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem

Jag har ett Varmilo VA88M som jag överlag är nöjd med, men mitt tangentbord avger ett visst metalltiskt eko vid nedpressning av några tangenter, framförallt backspace, enter, space. Har lyckats få bort ljudet ifrån enter genom att sätta dit o-ringar men de passar dessvärre inte på de andra tangenterna.
Har ni andra liknande ljud på era tangenbort? Något tips för att lyckas få bort ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

@sINsen: Vad är det för musmatta och handledsstöd?

Jag länkar till det jag har nedan

Musmatta: https://www.inet.se/produkt/6101935/asus-rog-sheath-blk-ltd
Handledsstöd: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Jag har ett Varmilo VA88M som jag överlag är nöjd med, men mitt tangentbord avger ett visst metalltiskt eko vid nedpressning av några tangenter, framförallt backspace, enter, space. Har lyckats få bort ljudet ifrån enter genom att sätta dit o-ringar men de passar dessvärre inte på de andra tangenterna.
Har ni andra liknande ljud på era tangenbort? Något tips för att lyckas få bort ljudet?

Okej, nej jag har hört om o-ringar som man kan dämpa det med, jag har inget sådant ljud dock.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har inget "ekande" ljud på mitt heller. Alla caps låter likadant/högt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem

Har du hunnit testa musmattan? Det gråa ser ut att passa fint med tangentbordet och handledsstödet är lika långt eller?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Ryzen 3600 | Sapphire 5700 XT Pulse | Corsair 3200 mhz | Samsung 970 Evo Plus | Asus TUF B450M-Pro Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kievY:

Har du hunnit testa musmattan? Det gråa ser ut att passa fint med tangentbordet och handledsstödet är lika långt eller?

Japp, bra glid o den är lagom stor :).
Handledstödet är lika långt som tangentbordet ja. Det är till för tkl tangentbord

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7