Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg No Escape (2015) igår kväll. En spännande thriller om en familj som hamnar i en statskupp. Tiden gick snabbt. Bra popcorn film.

Permalänk
Medlem

Dora and the Lost City En fullständigt urfånig film som helt klart är menad för yngre folk än mig.. Därför jag såg den med brorsans ungar. Den sänder inget bra budskap med att göra alla vuxna som sinnesslöa och budskapet verkar vara något som filmen verkligen vill framhäva. Ska vi bli politiska om det med så uppskattar man inte att dom tog med en vit unge bara för att göra han den fegaste kärringen någonsin. Men hursom mitt betyg blir 0.1 av 100.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

The Legend of Billy Jean (1985)
Bra energi och stämning i denna. Man blir uppåt. Verkligen en 80-tals kult rulle.
Lite skojigt att Christian Slater och Helen Slater är syskon i filmen men inte släkt i verkligheten hehe (vad jag förstått).

Permalänk
Medlem

The Equalizer 2
Helt okej, men ettan är bättre. Skulle ge den 6/10.
Produktionen kändes väldigt hollywood dussinactionrulle - man känner igen stilen från många andra filmer.
Den var lite väl förutsägbar och långdragen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Avengement från 2019. Mycket våld men med en hel del svart humor. Enda filmen med huvudrollsinehavaren som jag gillar, trodde det skulle bli en dålig b film men blev positivt överraskad. Handlingen är enkel, han är ute efter hämnd på sin bror som grovlurat honom. Godkänd.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Fick lite "apokalyps"-känsla igår kväll. Satte först igång How It Ends från 2018, Theo James, Forest Whitaker m.m. Hyfsad film med bra känsla för apokalyps skulle jag säga. 6.5/10 får den av mig.

https://www.imdb.com/title/tt5246700/

Nästa film som sattes igång direkt efter på Netflix är Extinction med Michael Peña, Lizzy Caplan, Mike Colter m.m. Starkt skådespeleri och bra story för "invasion", för det är inte ens vanliga alien invasion som händer i filmen. Bra cliffhangers/twists m.m. Den här filmen får 8/10 av mig.

https://www.imdb.com/title/tt3201640/

Permalänk
Medlem

Greyhound med Tom Hanks i huvudrollen
Den var riktigt bra 😀👍🏼
(Lite partisk kanske, gillar Ubåts filmer)

Ger den 8,5 av 10

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

The Host (2006)
https://www.imdb.com/title/tt0468492/

Börjar smågilla Sydkoreanska filmer, eller kanske bara Bong Joon Ho, sedermera har ju gjort några andra
minst sagt sevärda alster.

Får 3,5/5 eller 7/10 av mig. Klart sevärd!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Blev sentimental och såg Braveheart igen för typ femtioelfte gången eller nåt sånt.
En av filmerna jag fortfarande får gåshud av att titta på, en av de bästa Filmerna för min del och faktiskt inte långt ifrån fulländad.
9,25/10

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The old guard - Action med Furiosa. Välgjord och med en hyfsad story. Det känns dock som man redan tänkt sig ett gäng uppföljare vilket kan vara bra eller dåligt beroende på resultatet. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Utan att ha läst alla miljoner inlägg så kan jag tipsa om en rysare för er som gillar detta, skulle dessutom tro att det är en budgetrysare och det är framför allt ingen slafsfilm med motorsågar m.m.
Dottern, då 18år, nu 19, var så skraj så hon halvstod bakom en vägg å kikade med ena ögat
Filmen heter The autopsy of Jane Doe.
Ha en god kväll

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

The Old Guard

Denna filmen var en positiv överraskning.
Intressant variant av action som blandar in lite existentialism och teologisk fantasy och därmed tänker lite utanför lådan och undviker att bli "en actionfilm i mängden", som dessutom lyckades göra mig lite förvånad vid ett antal tillfällen, något actionfilmer sällan lyckas med idag.
Ska även tillägga att jag är lite svag för Charlize Theron.

Kunde filmen varit bättre?
Absolut, framför allt soundtracket är ganska "meh", men jag ger ändå filmen en solid 7/10 svag 8/10.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Såg just Bloodshot

Vanlig B-Action med Vin Diesel. Helt ok underhållning.
Lamorne Morris räddade upp betyget till 6/10. Lite generöst kanske, men han är en riktig sköning.

Permalänk
Medlem

Såg om en gammal favorit, Event Horizon. Jäkla bra rulle!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Blev några 90-tals filmer denna gång...

Independence day (1996), inget mästerverk men underhållande. Helt klart sevärd om man vill ha en trevlig blockbuster rulle. Har åldrats förvånansvärt bra. 4/5.

Mars attacks! (1996) tar sig ej på så stort allvar och detta är till filmens stora fördel. Är lite av en parodi på det amerikanska samhället samt en klar inspiration av 50-talets sci-fi. Blev många härliga skratt. 4/5.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Requiem for adream - Shit vad glad jag är att jag inte är knarkare. Det verkar ju suga hårt. Men detta är en riktigt bra film . 8/10

The sword of doom - En gammal samuraj-film med ett lite udda tema. Huvudpersonen är em riktig skitstövel. Bra ovh välgjord. från 1968. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

1917 är den senaste filmen jag såg och den var riktigt bra 9/10

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

The Mermaid 2016
Kinesisk komedi, var underhållande men inget jag ser om.

Metamorphosis 2019
Koreansk skräckfilm i stuk med Exorcismen. Inte skrämmande men rolig ide av film. Demoner på ett annat sätt.

Toy Story 3
Såg om denna med barnen, hade helt glömt av sista scenen i filmen.. helvete vad det var svårt att hålla sig för tårar.. (Lavan)

Permalänk
Medlem

Såg Terminator: Dark Fate nyss. Den var rejält risig. Känns som att de överansträngt sig för att göra något nytt, men ändå blev det samma fast sämre på i princip alla sätt. Det fanns ett par aktionsekvenser som var bra, men alla andra var som att fysikens lagar inte existerade (i och för sig vanligt Hollywood-fenomen). Precis som med två andra franchiser, Predator och Alien, är de två första filmerna bra, resten är varierande nivå av dåliga. Jag är lite svag för Predator 2, tycker den är helt ok.

Permalänk
Medlem

Greyhound, helt ok, lite överdrivet men då man spelat mycket World of warship under senaste tiden så är man lite biased.
Hoppades på lite mer från Tom Hanks, 6/10

Old Guard var OK actionrulle att kolla på när man inte har något annat att göra, 5/10.

Bloodshot kollade jag också på tyvärr, helt värdelös film. 1/10, vilken trött skådis han har blivit.

Permalänk
Medlem

"Palm springs", romantisk komedi.
Modern version av "måndag hela veckan" (Groundhog day) eller lite som "Edge of Tomorrow".
Mycket smartare än de flesta romantiska komedier men inte super rolig eller jättebra romantik.

7/10 hade kul

Permalänk
Skrivet av killawife:

Requiem for adream - Shit vad glad jag är att jag inte är knarkare. Det verkar ju suga hårt. Men detta är en riktigt bra film . 8/10

The sword of doom - En gammal samuraj-film med ett lite udda tema. Huvudpersonen är em riktig skitstövel. Bra ovh välgjord. från 1968. 7/10

Requiem for a dream är en av de filmer som fortfarande ligger nära i minnet, trots att det var en herrans massa år sedan jag såg nu. Alla som inte sett den bör se, nu!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Kontakt från 1997 är riktigt bra. Den handlar om ett gäng signalspanare som snappar upp en signal från rymden i deras rymdteleskop.

Det visar sig vara instruktioner till att bygga en maskin, en trehjuling med varje hjul i rät vinkel till det andra och hjulen är monterade så att det näst minsta hjulet är inuti det största hjulet och det minsta hjulet är inne i det näst minsta hjulet.

Jag antar att de näst minsta hjulet är gjort av ett material med högre densitet än de största hjulet och att det minsta hjulet är gjort av ett material med högre densitet än det näst minsta hjulet.

De måste vara balanserade så att när de snurrar tillsammans så skapar de lika stora rörelsefält runt hjulen och ett rörelsefält som rör sig i alla riktningar i ett plan, så som ett snurrande hjul, simulerar ett statiskt fält i det planet.

De tre hjulen spänner upp rummets tre dimensioner och blir fixerat, när snurrhastigheten ökar blir det elektrostatiska fältet jättestort. I filmen såg maskinen ut som en stjärna när den var igång.

I utrymmet innanför hjulen så pekar rörelsefälten in mot den gemensamma mittpunkten för de tre hjulen, en person som befinner sig där inne utsätts för lika stora krafter från alla håll och känner därmed inte av någon kraft alls, även om farkosten stöts iväg upp ut ur atmosfären i nära ljusets hastighet så vore det som att färdas utan att röra sig.

God hjul.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Medlem

Sanjuro - Gammal samuraj-film med toshiro mifune. Ok. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Greyhound

Tycker den var riktigt bra. Hittills tycker jag att Apple TV+ är tusen gånger bättre än Netflix, där det enda jag sett på Netflix som kan anses vara bra är Mindhunter-serien, i övrigt producerar de ju total skit, inklusive nya Old Guard eller vad filmen hette.

Permalänk
Medlem

The blade - klassisk kung-fu fighting från 95. Välgjord och med en duglig story. Fighterna är rätt speciella. Subsen är totalt värdelösa dock. Denna släpptes på DVD 2016 vilket bara det är lite sjukt. Jag hade den på VHs och den ligger nog nerpackad fortfarande nånstans. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Greyhound

https://www.youtube.com/watch?v=eyzxu26-Wqk

Tycker den var riktigt bra. Hittills tycker jag att Apple TV+ är tusen gånger bättre än Netflix, där det enda jag sett på Netflix som kan anses vara bra är Mindhunter-serien, i övrigt producerar de ju total skit, inklusive nya Old Guard eller vad filmen hette.

Riktigt bra var den

Såg denna igår kväll, var bra med Inne på samma tema.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Greyhound

https://www.youtube.com/watch?v=eyzxu26-Wqk

Tycker den var riktigt bra. Hittills tycker jag att Apple TV+ är tusen gånger bättre än Netflix, där det enda jag sett på Netflix som kan anses vara bra är Mindhunter-serien, i övrigt producerar de ju total skit, inklusive nya Old Guard eller vad filmen hette.

Finns så mycket mer än vad du tror. Problemet just nu är pandemin. Annars hade Netflix släppt ännu mer. En bra serie är Snowpiercer. Blandning mellan sci fi och drama. Miniserien stateless där jag har hunnit se 3 avsnitt, ruskigt skrämmande och väl skriven australiensisk serie. En riktigt dum film är Eurovision the story of fire saga. Några jag kom på. Du borde leta runt de olika kategorierna så kan jag lova dig att det finns många serier du kan komma att gilla.

Kommer inga bra filmer.
Såg på The Gentelmen
Så där. 3/5

Permalänk
Medlem

Såg om en indiefilm från 2009. Annorlunda minst sagt. Klart skönt att kunna se annat ibland.

Permalänk
Medlem

Groundhog day - 8/10
Väldigt bra film, speciellt om man gillar filmer som har en anknytning till tid (alltså time-traveling / time-loops).