Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Slog till på några micro sd-kort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av bärplockaren:

Slog till på några micro sd-kort.
https://i.imgur.com/lATwQja.jpg

Ojdå? Var de extra billiga eller varför så många ?

”Eller kanske....”
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addechew:

Fick bli en ny motorsåg. Perfekt modell för vedkapning och enklare trädfällning.

https://i.imgur.com/7nEY9dT.jpg

Vad kul att se en motorsåg också här inne. Husqvarna också

Hoppas verkligen du har alla skydd också. Farsan har en 10 cm långt ärr på benet efter en motorsåg, och då hade han ordentliga sågarbyxor på sig. Sågen hann göra ett stort snitt innan byxorna stannade sågen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ojdå? Var de extra billiga eller varför så många ?

”Eller kanske....”

Det var bra pris på dem tyckte jag 59kr/st för 16gb och 79kr/st för 32gb hos cdon.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Den där lär du bli kalasnöjd med. Har en bekant som har en egen ö och har dess storasyster och fasen vad den sliter på när det ska sågas trän

https://www.youtube.com/watch?v=sobAM6RfEBg

Ja jag testade att köra upp en tank på vedbacken, och jäklar vad pigg och stark den är även att den är av "mindre" modell, klarar stora torrgransstockar utan att tveka

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vad kul att se en motorsåg också här inne. Husqvarna också

Hoppas verkligen du har alla skydd också. Farsan har en 10 cm långt ärr på benet efter en motorsåg, och då hade han ordentliga sågarbyxor på sig. Sågen hann göra ett stort snitt innan byxorna stannade sågen.

Ja detta är min första Husqvarnasåg, har alltid kört Jonsered innan Ja självklart används ordentliga sågarstövlar, sågarbyxor och hjälm med visir etc, kan bli riktigt otäcka skador med motorsågar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick hem Tershine Apex+ idag, så det var man ju tvungen att testa
Riktigt bra att använda som torkstöd.

Köpte även denna dekalen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev ny stol till min lilla "hörna", Herman Miller Aeron. Inte hunnit sitta i den super länge men känns bra just nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Flutters: Kan vi inte få se lite resultat efter tvätten nu då? 🙂

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

@Flutters: Kan vi inte få se lite resultat efter tvätten nu då? 🙂

Tog tyvärr ingen bild efter tvätten
Började iofs regna så fort man kom ut ifrån tvätthallen, så ja
Men kan bjuda på en bild ifrån förra veckan, så får du ett hum om hur blank den är.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nom nom nom

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Då vart det lite saker idag
Lovade frugan att vi skulle äta glass på bossesglassbar i Linköping.

Marängsviss och jordgubb
Så passa på att gå till Webhallen med

Lådan blir att bygga i under hösten någon gång.
Sedan vill frugan "titta" på något med vet inte om man kan kalla det titta

Tyckte vi behövde nytt köksbord och stolar

Ledslngan uppsatt i taket med.

Många bilder men det får ni leva med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick hem Tershine Apex+ idag, så det var man ju tvungen att testa
Riktigt bra att använda som torkstöd.
https://i.imgur.com/LFRgi7r.jpg
Köpte även denna dekalen
https://i.imgur.com/4UREuBN.jpg

Varför ska man inte ha husdjur på den?
Eller är det någon som gör klistermärken på svengelska?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Varför ska man inte ha husdjur på den?
Eller är det någon som gör klistermärken på svengelska?

Betyder att man inte ska klappa på bilen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Flutters:

Betyder att man inte ska klappa på bilen

Det betyder att man inte ska fåna sig med att tvätta och vaxa.
Mindre illa för miljön om man inte dränker utsidan med kemikalier i onödan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Den här drycken är himla god efter ett joggingpass.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det betyder att man inte ska fåna sig med att tvätta och vaxa.
Mindre illa för miljön om man inte dränker utsidan med kemikalier i onödan.

Tvättar bara en gång i veckan, så du kan lugna ner dig

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det betyder att man inte ska fåna sig med att tvätta och vaxa.
Mindre illa för miljön om man inte dränker utsidan med kemikalier i onödan.

finns ju miljövänliga kemikalier med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av vinylens:

finns ju miljövänliga kemikalier med.

Jag låter mossa, löv och barr blåsa av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej, så nu har det skett ett par nyinvesteringar i detta hushållet iallafall.

Eftersom jag försöker bli lite mer seriös med mitt 3D-printande så bestämde jag mig för att skaffa en dedikerad arbets"bänk" där jag kan ha diverse verktyg och framförallt 3D-skrivaren stå mer permanent.

Skivan är en enkel Linnmon 120x60 i ljusgrått, på fyra standard Adils i vitt.

Passade också på att köpa en Skådis förvaringstavla, 56x56, där jag nu i efterhand inser att jag kunde ha gått upp en storlek till, men äsch, IKEA står kvar en annan dag också. Tavlan har jag fäst i skrivbordet med deras standard Skådis fästbeslag. 3D-skrivaren på bilden är i full färd med att printa ut hållare till alla mina verktyg som passar på tavlan, är ni intresserade av dessa hittar ni dem på Thingiverse.

På undersidan sitter också en vanlig Signum kabelkanal, där jag har monterat ett uttag från Trådfri samt två Koppla grenuttag.

En del i nästa steget i min 3D-skrivar-karriär är att jag vill kunna monitorera och styra printern även när jag inte är hemma, vilket ledde till nästa del i min investering:

En Raspberry Pi 4 Model B med 4GB RAM, ett OKdo power supply, en kameramodul V2 med tillhörande längre flexkabel samt en Pimoroni Fan SHIM för att förhoppningsvis få kontroll på temperaturen.

Hela kittet är sedan kopplat till min Ender 3 Pro med en (alldeles för lång) USB-kabel, med OctoPrint på Raspberryn för att kunna fjärrmanövrera skrivaren. Kameran är inte med på denna bild för att jag fortfarande håller på att forska fram en bra lösning att dra den genom locket till den enclosure jag printat ut till Raspberryn.

Det hela funkar faktiskt rätt bra, även om det fortfarande finns en hel del fix kvar att göra, men nu fungerar det iallafall att slå av och på printern utanför mitt lokala nätverk genom Trådfri-uttaget, om man använder Apple Home istället för IKEAs egna värdelösa app.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tvättar bara en gång i veckan, så du kan lugna ner dig

Bara en gång i veckan??? Det var mig jääävligt ofta

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Bara en gång i veckan??? Det var mig jääävligt ofta

Man skall vårda sina ägodelar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Ny Gamingskärm till grabben

AOC Q27G2U / 27" / 1440p / VA / 144Hz / 1ms / 2xHDMI,DP / VESA / Freesync
Webhallen 3790:-
Får tyvärr inte upp gamla AssassinsCreed i 144hz, men favvo spelet Hitman II går fint i 144hz och är sjukt snyggt.

ett ofantligt lyft från en gammal Fujitsu 24" 1080 (typ kontorsskärm han hade innan) den andra är en rätt fet Benq, dock 1080 den också. Blir till att önska sig en till vid Jul

Pannkakorna är frukost!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Köpte ett minneskort till telefonen (eller surfplattan), för att ha lite media på semestern.
Ganska bisarrt att man får in 512 Gb på ett ett sådant här litet minneskort. För 20 år sedan hade man trott någon skämtade.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Jag skaffade mig ett dataminne och en mackapär som kan både läsa och skriva till dataminnen. 360 kontrollern är riktigt skön att hålla i när man spelar datorspel. Den sista grejen är till min bärbara speldator.

Vem vurmar inte för ostkrokstår? De böjer sig mot sanningen. 20 pack glass från Willys för 49 kronor, som hittat. Jag har hört att stora hjärnor bränner stora mängder socker i form av glukos så nu kan jag allt tänka så det knakar. Träningsboken är bra att ha ifall det blir för mycket överskottsenergi, jag tror inte cellväggen till mina fettceller håller om de måste expandera ett par tusen procent.

Har ni kvar er barnatro ifrån hemmets lugna bo? Mot himlen den är en gyllene bro. Det här är mitt spelarrangemang, datorerna har tvåkärniga ARM11 processorer som svänger i 266 MHz, en kärna är dedikerad till spel medans den andra kärnan sköter operativsystemet och bakgrundsprocesser etc. Grafikkortet är ett PICA200 som körs i 133 MHz och har 128 MB minne. Toppskärmarna är 124 mm på diagonalen och har en upplösning på 800*240 pixlar. Jag har snedställt de yttre skärmarna så om jag ser något i periferin så är jag beredd direkt med mina gängliga älgreflexer. Om jag vill kan jag spela 3 Zelda spel samtidigt eller Drakäventyret sju, åtta och nio samtidigt.
Den uppblåsbara madrassen och kudden är bra att vila lekamen på och handduken är kritisk att ha ovanför huvudet och skärmarna, annars ser man ingenting när solen lyser.

Amino pro köpte jag också på Willys, tre för 15 kronor! Jag tror det episka varuhuset har tagit över Willys nu för de ger ju nästan bort maten. Drycken smakar som godis.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Medlem

En oldschool maskburk

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Köpte mig en ny ryggsäck och (Fstop sukha 70 liter) till höstens äventyr i Jämtland och passade på använda mig utan min godox 600pro blixt ihop med nikon d850 och nikon 24-70 vr. Lite overkill för en enkel bild på nya köpet men om man redan har saker hemma så varför inte?

Edit bokeh och träd går fan inte ihop.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag låter mossa, löv och barr blåsa av.

Ja det är ju så mycket bättre med alla sönderrostade bilar som står överallt och försurar marken.

Permalänk
Medlem

iPhone 11 Pro 😎 Var visserligen två veckor sedan jag köpte den.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Airpods Pro

Jag avskyr egentligen in-ear men läste att dessa skulle tryckutjämna och vara mycket behagligare att bära än vanliga in-ear, vilket jag tycker stämmer. Ljudet är bra, mycket kontrollerat ljud, trum-fills är en fröjd t.ex., så de skallrar inte eller spelar godtyckligt som är rätt vanligt med snäckor annars. De näst senaste snäckorna jag har är ett par Bose wireless - halvvägs in-ear men känns som icke-in-ear - med en sladd man har över nacken mellan dem, upplever ljudet som mjukare i dem utan att förlora ljudkvalité och därmed är Bose-snäckorna trevligare att lyssna på längre stunder men gummihöljerna har börjat släppa och av andra anledningar så som att de är mycket större pjäser att ha i öronen och att de inte har något vettigt etui t.ex. kommer jag inte ha med dom i närheten lika mycket som jag kan med Airpodsarna. Airpodsen är brutalt mycket smidigare att byta källor med än Bosen, jag kör 75% Apple-prylar. Airpods Pro har noise-canceling men jag blev lite förvånad över att de har en relativt sett rätt låg styrka på den vilket jag antar är både negativt och positivt, jag tycker det är bra att man kan minska oljud rätt bra men ändå höra omgivande ljud utifall man är i trafik osv, men kanske inte helt optimalt om man sitter i ett flygplan. De har bra micar, med mina övriga hörlurar / snäckor har jag ändå tagit telefonen till örat då folk har haft svårt att uppfatta vad jag sagt, men med Airpodsen fungerar det galant. Ursäkta wall of text, men kanske någon tycker det är upplysande om de funderar på samma köp.