En eller två EVGA 1080 Ti

En eller två EVGA 1080 Ti

Sitter på två st EVGA 1080 Ti FTW3 GAMING kort och funderar nu på att sälja antingen det ena eller båda korten. Ingenting är skrivit i sten och detta är enbart en intressekoll. Kan även bli så att jag bara säljer ett kort och ger sonen det andra, eller behåller båda korten för mig själv och retar grabben för att han fortfarande bara går i klass ett och tjänar för lite pengar för att köpa ett eget grafikkort.

Båda korten körs med vattenblock från EKWB och har gjort det från dag ett i min ägo. Vill inte köpare ha vattenblock så kommer jag montera org. kylare med nya kylkuddar och testa temperaturer innan de skickas/hämtas. Vill köpare ha vattenblock så kommer dessa rengöras enligt konstens alla regler innan affär. Givetvis skickar jag även med org. kylare.

Båda korten klockar mer än fint och det finns ingenting negativt att säga om dem. Temperaturerna enligt bild är från en varm sommardag och en loop som inte rengjorts på över ett år, så de har mer eller mindre aldrig ens gått varmt.

Då båda korten fortfarande sitter monterade i min dator så kan det ta någon vecka innan jag rivit allt och innan jag kan sälja, så bara intressekoll.
Buda på och skriv om det gäller med eller utan vattenblock. Blir jag nöjd över ett bud så säljer jag nog.

Org. emballage finns kvar.

Läs hela annonsen här

Börjar med 3100 kr + frakt för ett kort utan vatteblock.

4000;- + frakt, utan vattenblock

Fått ett bud på 4200:- utan vattenblock på ett kort via PM.
Har även fått frågan varför det ena kortet arbetar mer än det andra under belastning (se tidigare bild)
Båda korten fungerar lika bra och klockar lika mycket. Tidigare "Print Screen" togs när jag körde Unigine Heaven med DX11, dels för att det tillåter en att köra Window mode, men även för att det va det jag hade installerat för stunden.
Bifogar en ny print där 3DMark körs.

https://i.imgur.com/WchfM7c.jpg

Senast redigerat 2020-07-11 00:25
Skrivet av Injen:

Fått ett bud på 4200:- utan vattenblock på ett kort via PM.
Har även fått frågan varför det ena kortet arbetar mer än det andra under belastning (se tidigare bild)
Båda korten fungerar lika bra och klockar lika mycket. Tidigare "Print Screen" togs när jag körde Unigine Heaven med DX11, dels för att det tillåter en att köra Window mode, men även för att det va det jag hade installerat för stunden.
Bifogar en ny print där 3DMark körs.

https://i.imgur.com/WchfM7c.jpg

Inte för att agera Sweclockers polisen men tagga gärna personen som har PMat dig så att andra kan följa upp

Skrivet av Dashio:

Inte för att agera Sweclockers polisen men tagga gärna personen som har PMat dig så att andra kan följa upp

I vilket syfte? Låt säga att det är ett nytt konto som budat(leker med tanken att OP skapat detta). Ska du skicka PM till denna för att få ett ja på om den verkligen budat? Är bara nyfiken, no hate!

Skrivet av cooljeppe3:

I vilket syfte? Låt säga att det är ett nytt konto som budat(leker med tanken att OP skapat detta). Ska du skicka PM till denna för att få ett ja på om den verkligen budat? Är bara nyfiken, no hate!

Annars så skulle man lika gärna använda "pm-tricket" för att trissa upp priset tänker jag

Hej, det är mitt bud som ligger på 4200 (inkl frakt). Bara för att döda spekulationer om fejkbud etc.
Är van med att PM:a vid köp/sälj från andra forum bara, så ursäkta för det.

Skrivet av Dashio:

Annars så skulle man lika gärna använda "pm-tricket" för att trissa upp priset tänker jag

Köp aldrig en bostad då, de flesta budgivningarna är det en bulvan man kör med tyvärr.

Skrivet av cooljeppe3:

Det går för övrigt inte att skapa 2 konton här på Sweclockers.

Skrivet av ottomanslap:

Köp aldrig en bostad då, de flesta budgivningarna är det en bulvan man kör med tyvärr.

Jo tyvärr har det alltid varit så och som tur köpte man innan priserna ens trissade upp till unicorn-priser
Men vi avslutar nu OT och låter folket buda på.

Jag kan ge 4500 +frakt, utan vattenblock med original fläktar återinstallerade

Skrivet av aTc:

Jag kan ge 4500 +frakt, utan vattenblock med original fläktar återinstallerade

Noterat. Måste först beställa nya kylkuddar så det lär ta ett par dagar innan de har levererats.

Skrivet av Injen:

Noterat. Måste först beställa nya kylkuddar så det lär ta ett par dagar innan de har levererats.

👍👍👍

Intresserad av båda korten med vattenblocken. Kan ge 8k + frakt

Ett kort sålt till aTc.
Har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra med det andra kortet, så jag låter annonsen vara kvar tills vidare.
Skulle någon enbart behöva ett vattenblock så finns det tillgängligt.

Har ett MSI gtx 1080 + en peng om det skulle vara av intresse. Bor i Umeå förövrigt.

har du sålt kort nr 2 ?
vad ligger priset i nu?

vilken modell av block är det som du har (mer än bara EKWB)