Permalänk
Medlem

Ny Gaming dator 20-25,000kr

Tjena!
Tänkte bygga ihop en Gaming dator till min kusin och skulle behöva tips från er

Hon spelar nästan alla stora titlar, i princip allt möjligt från Sims till mer krävande spel.
Hon skulle vilja kunna spela nya titlar osv på högsta möjliga settings/grafik. Och då även att det ska flyta på bra.
Hennes nuvarande burk är ca 10 år och orkar inte med spel längre. För tillfället har hon en skärm men hon skulle vilja komma upp i bättre bild som matchar med hårdvaran.

Hon hade tänkt en budget på runt 20-25.000kr och då helst gärna en bra skärm inkluderad.

Hon kommer spela på datorn, titta på youtube och rita. Sen kommer hon även lana en del.

Hon bryr sig så mycket om hur burken ser ut, men att det skulle vara nice med lite RGB men funkar utan också.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13929237

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Intel presterar bättre än AMD i spel.
Tyst överklockat grafikkort.
Behövs bara 16GB ram för spel.
Snygg, extremt bra luftkylare.
Väldigt bra IPS skärm på 27 tum och 144hz.

Om hon vill ha en mindre dator till LAN.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Om jag var hon och väntat i 10 år och vill spendera så hög summa på ett bygge så skulle jag vänta bara 2-3 månader tills Nvidias 3000-serie grafikkort släpps. Det kommer bli ett bra hopp från dagens 2000-serie enligt indikationer. AMD kommer även släppa sina nya 4000-serie processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nygards:

Om hon vill ha en mindre dator till LAN.

Kan bli problem med breda grafikkort i Nano S.

Visa signatur

Nerd is the new Cool