Surfar du med maximerat fönster i webbläsaren?

Permalänk
Inaktiv

Surfar du med maximerat fönster i webbläsaren?

Pga tråden om feedback om nya utseendet på SweClockers kom frågan upp om hur många som surfar med fönstret maximerat.
Hur gör du?

Permalänk
Medlem

För det mesta helskärm på min mindre 24" skärm. 1920x1200 upplösning, 125% zoom i windows.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
99:e percentilen

Inte helt ovanligt att jag har webbläsaren på halva skärmen när jag samtidigt vill se något annat (till exempel när jag kodar), men när jag surfar – alltså typ läser eller skriver på SweClockers – är det nästan alltid med webbläsaren maximerad. Valde således alternativet Helskärm, även om det inte är det i egentlig mening.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

På datorn, alltid fönster. På plattan, helskärm.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det borde finnas ett "Det beror på"-alternativ. På lilla 12.3" surface kör jag fullscreen, men på desktop 27" så är den inte maximerad.

Fullscreen på 2560x1440p ser ju bara knasigt ut, då har jag hellre spotify/steam/slack synligt tillsammans med webläsaren

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kör helskärm på mobil och surfplatta men på dator kör jag i regel alltid fönster, max 50% av bildskärmens yta.

Tagit bort överflödig text efter ihopslagning av trådar /Kent, moderator
Permalänk
Medlem

Känner att det kanske kan bli lite missförstånd med vad du menar som "Helskärm"? För mig är "helskärm" när fönstret maximeras, men samtidigt är ju helskärm en direkt översättning från "Fullscreen", d.v.s. det som sker när du trycker på F11 i webbläsaren

Jag kör maximerat på min 24" 1920x1080 skärm. Ibland 50% när jag jobbar och söker information samtidigt som jag kodar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

På min 3440 x 1440 skärm kör jag normalt ett normalt browser fönster i 1920 x 1440 centrerad vid hjälp av Display Fusion.

Har 6 pre definerade knappar på fönstret "Triple left (1146)| Triple Centered (1148) | Triple Right (1146). Left (880) | Right (2560) och "Normal Centered (1920). Höjd alltid 100%.

Egentligen blir ju inte höjd 1440 då Windows Bar tar en hel del pixlar, även om jag kör den smal, men ändå..

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

Känner att det kanske kan bli lite missförstånd med vad du menar som "Helskärm"? För mig är "helskärm" när fönstret maximeras, men samtidigt är ju helskärm en direkt översättning från "Fullscreen", d.v.s. det som sker när du trycker på F11 i webbläsaren

Jag kör maximerat på min 24" 1920x1080 skärm. Ibland 50% när jag jobbar och söker information samtidigt som jag kodar.

Tycker det är full screen oavsett om man fönstret täcker hela skärmen, oavsett om det är fullskärmsläget eller inte.

Skrivet av Printscreen:

Det borde finnas ett "Det beror på"-alternativ. På lilla 12.3" surface kör jag fullscreen, men på desktop 27" så är den inte maximerad.

Fullscreen på 2560x1440p ser ju bara knasigt ut, då har jag hellre spotify/steam/slack synligt tillsammans med webläsaren

Då hade alla tagit "beror på"-alternativet

Permalänk
Rekordmedlem

Beror på sidan man är på och vilken skärm, en del sidor kan ju expandera på bredden på ett användbart sätt och funkar då i fullfönster men andra ger bara enorma tomma ytor och då blir jag irriterad och minskar webbläsarens bredd för att inte bli bländad av all tom vit yta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930 Slog ihop trådarna

On topic: Kör alltid helskärm oavsett om jag sitter med min bärbara eller stationära (3 skärmar).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tycker det är full screen oavsett om man fönstret täcker hela skärmen, oavsett om det är fullskärmsläget eller inte.

Då hade alla tagit "beror på"-alternativet

Var menat för förra trådet som slogs ihop med denna 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Alt 2 liknar min skärm bäst, brukar ha 4 - 5 fönster uppe samtidigt (webbläsare, vm, andra appar) och ligger dom lite vid sidan av varandra går det fort klicka på och aktivera det fönster man vill till.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Ja, jag använder två skärmar och även arbetsytor för att gruppera relaterade fönster. Så första arbetsytan är min "surfyta" där jag alltid har en webbläsare maximerad på första skärmen, och oftast har jag en del webbläsare på andra arbetsytor (oftast maximerade på andra skärmen) för att t.ex. ha som referens när jag kodar och liknande.

Permalänk
Medlem

Oftast ja för det är enklast att bara smälla upp fönstret i toppen av skärmen så maximeras den. Ibland blir det 50/50 vertikal split om jag har något annat att ha uppe samtidigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Pga tråden om feedback om nya utseendet på SweClockers kom frågan upp om hur många som surfar med fönstret maximerat.
Hur gör du?

Ja jag har fyra skärmar så jag klarar mig

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Hedersmedlem

Kör oftast ett fönster som täcker 75% av skärmen.

Fullskärm har jag inte kört stationärt annat än i undantagsfall de senaste 20 åren.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Ja, men ändå inte.

Har 3 stora skärmar med en totalyta på 8960x1440 och använder MaxTo för att skapa totalt 7 zoner som täcker hela ytan. Ett fönster är alltid maximerat i en sådan zon.

Permalänk
Medlem

Kör alltid webbläsaren maximerad.

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig kört webbläsare i fullskärm sedan jag började med widescreen 2006. Dels för att jag föredrar högsmalt format, dels för att de flesta sidor ser ut som babianröv i fullbredd.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

I princip alltid helskärm på allt jag gör. Känns mer cleant och lättare att fokusera.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

I princip alltid helskärm på allt jag gör. Känns mer cleant och lättare att fokusera.

Instämmer, webben är plottrig nog som det är ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Beror på dator för mig, på Windows kör jag alltid fullskärm. Men på Mac:en kör jag nästan inget i fullskärm.

Permalänk
Medlem

Hemma blir det 50% av skärmen, på 27" 2560x1440. På jobbet sitter jag med två 24" skärmar och där blir det mindre fönster, fast då används webbläsaren mer till att snabbt söka information än att sitta och surfa på arbetstid.

Permalänk
Medlem

Vänster skärm har fullskärm browser, mitten har spel och andra program, höger uppe på väggen har film/youtube och sånt, så både jag och frun/bebisen kan se.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Herregud, nästan 70% som surfar i fullskärm. Jag är chockad. Hade förväntat mig max 7%...

Permalänk
Medlem

Vilken skärm?

Om jag sitter på en laptop kör jag alltid maxad helskärm.
Dock kan öppnar jag fler och fler flikar ju längre jag surfar.
Ganska många kan det bli

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag med förra skärmen körde fullskärm. Det var dock en 24" 1920x1200. Kör nu 34" 3440x1440. Där kör jag enbart fullskärm om jag ska kolla på en karta. Annars är det uppdelat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en 27'' skärm och har även skrivit en userChrome.css fil för Firefox för att göra flikar och adressfält smalare för att ytterligare öka vertikalt utrymme. Och jag har windows taskbaren på sidan.

Jag hatar med fruktansvärd intensitet statiska navigationsrader på webbsidor. Det är många i skolan som besöker Dagens Industri på sina laptoppar. Mellan operativsystemets, webbläsaren och DIs olika rader så blir det bara runt två centimeter kvar att visa texten på. Förstår inte hur andra kan leva så.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Kör maximerat eller på halvskärm (win+pil vänster) beror på vad jag ska göra om jag behöver ha nått mer fönster uppe samtidigt

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows