Microsoft visar trailer för Stalker 2 och gameplay från Halo Infinite

Microsoft visar trailer för Stalker 2 och gameplay från Halo Infinite

Med mindre än ett halvår kvar till lansering av nästa generations konsoler visar Sony och Microsoft flitigt kommande spel.

Läs hela artikeln här

Vet inte vad jag ska känna för Halo. Har spelat det sen första spelet, gillar nya grafiken. Men alla pop-ins och att vissa texturer ser ut som lera gör mig kluven. Tror de skjutit sig själva lite i foten med att spelet även ska finnas till current gen. Borde varit 100% next gen.

Jag kan inte vara ensam om att tycka att Halo Infinite såg helt bedrövligt ut? Vissa av texturerna såg ut att höra hemma på Xbox 360 och den allmänna artstylen kändes så extremt förlegad.
Känns som Microsofts taktik med att alla spel ska vara bakåtkompatibla hela vägen tillbaka till OG Xbone kan ställa till det en hel del. Föredrar Sonys attityd som verkar mer inställda på att försöka maxa nästa generation snarare än att vurma om dem som sitter och ruvar på sju år gammal hårdvara.

Håller med ovanstående talare gällande Halo. Kändes inte direkt som att det rullade på en ny generation hårdvara. Men kan säkert vara ett bra spel ändå.

Sen är ju spelet inte släppt än, så kan hända en del:

https://m.fz.se/forum/post/4018936

Senast redigerat 2020-07-24 13:28

På den nuvarande generationen tycker jag PS var överlägsen på exklusiva titlar (gjorde att jag faktiskt köpte en PS4 Pro efter att inte ägt en konsol på länge) och medan den inte har några riktiga tungviktare som startspel så gör dessa Xbox-spel ändå inget för att få mig att tro att maktbalansen ändras i mina ögon. Jag har också lite fel inriktning då jag inte är ett fan av shooters så Halo hade inte lockat mig även om det såg bättre ut än det gör.

Det kommer dock vara när det kommer spel som verkligen utnyttjar att de kan designas för riktigt snabb SSD från grunden som saker blir riktigt spännande. SSD har ju förbättrat spelupplevelsen på PC länge, men spelen skrivs ändå för att kunna tillgodose de som har gamla hårddiskar. Detta har klart mer potential att ändra spelupplevelsen än att bara ta ytterligare ett kliv uppåt i ren grafisk prestanda.

Sjukt jävla hypad över Stalker 2.
Var extremt pessimistiskt innan, att det antingen skulle dö en tyst död eller att det skulle bli nåt generiskt skräp.
Det här ser iallafall ut som Stalker..

@UndaC: Jag kom hit för att hålla med. Fick sjuka 360 vibbar av det demot.

Skrivet av UndaC:

Jag kan inte vara ensam om att tycka att Halo Infinite såg helt bedrövligt ut? Vissa av texturerna såg ut att höra hemma på Xbox 360 och den allmänna artstylen kändes så extremt förlegad.
Känns som Microsofts taktik med att alla spel ska vara bakåtkompatibla hela vägen tillbaka till OG Xbone kan ställa till det en hel del. Föredrar Sonys attityd som verkar mer inställda på att försöka maxa nästa generation snarare än att vurma om dem som sitter och ruvar på sju år gammal hårdvara.

https://i.ibb.co/2jBMZtN/halo.png

Haha, va? För mig som missade eventet, hade det inte varit Infinite-watermark i hörnet skulle jag aldrig gissat på ett 2020/2021-spel. Får hoppas de kan slipa på grafiken en del till lansering.

Fantastiskt att spelen kommer på PC. Hårdvarulåsning av spel känns så jävla 90-tal. Blev mest taggad på Obsidians rpg. Det såg ut som ett modernt elder scrolls(hoppas).

@ramlösa: Hade helt missat att det kommer ett nytt stalker men nu är jag hyped. Man har sprungit runt mycket där.

Ser fram emot nya Stalker. De första tre var de bästa open-world survival/horror FPS som nånsin gjorts, hoppas denna blir lika bra.

Fable hade en riktigt charmig trailer. Vill se mer av det.

Skrivet av UndaC:

Jag kan inte vara ensam om att tycka att Halo Infinite såg helt bedrövligt ut? Vissa av texturerna såg ut att höra hemma på Xbox 360 och den allmänna artstylen kändes så extremt förlegad.
Känns som Microsofts taktik med att alla spel ska vara bakåtkompatibla hela vägen tillbaka till OG Xbone kan ställa till det en hel del. Föredrar Sonys attityd som verkar mer inställda på att försöka maxa nästa generation snarare än att vurma om dem som sitter och ruvar på sju år gammal hårdvara.

https://i.ibb.co/2jBMZtN/halo.png

Håller helt och hållet med. Det ser helt fruktansvärt ut. Halo 3 PC är ju långt mycket snyggare...

Skrivet av UndaC:

Jag kan inte vara ensam om att tycka att Halo Infinite såg helt bedrövligt ut? Vissa av texturerna såg ut att höra hemma på Xbox 360 och den allmänna artstylen kändes så extremt förlegad.
Känns som Microsofts taktik med att alla spel ska vara bakåtkompatibla hela vägen tillbaka till OG Xbone kan ställa till det en hel del. Föredrar Sonys attityd som verkar mer inställda på att försöka maxa nästa generation snarare än att vurma om dem som sitter och ruvar på sju år gammal hårdvara.

https://i.ibb.co/2jBMZtN/halo.png

Det ska tydligen (enligt någon person) vara en ganska tidig build och att det kommer se bättre ut. Jag hoppas verkligen att det stämmer också för rent grafiskt är det inte alls långt ifrån Halo 3 som kom... 2009? Får hoppas att dom gör en omvänd Ubisoft där slutversionen är snyggare än vad som tidigare visats

Skrivet av Kenneth:

Det ska tydligen (enligt någon person) vara en ganska tidig build och att det kommer se bättre ut. Jag hoppas verkligen att det stämmer också för rent grafiskt är det inte alls långt ifrån Halo 3 som kom... 2009? Får hoppas att dom gör en omvänd Ubisoft där slutversionen är snyggare än vad som tidigare visats

Enligt en ny artikel på FZ som precis kom ut så är gameplayn från en PC och det är så det kommer vara på release.

Tycker allt ser så cartoony ut i Infinite. Precis som i Halo Wars 2.
Grafiken antar jag att dom putsar till. Sen är jag lite kluven till vad jag tycker om en grappling hook i Halo :/

@Kenneth 2007 kom Halo 3. Så ett 13år gammalt spel. För 343s skull så hoppas jag att detta är ett väldigt tidigt demo.

Skrivet av dex20:

Enligt en ny artikel på FZ som precis kom ut så är gameplayn från en PC och det är så det kommer vara på release.

ajdå... det låter inte lovande. För min del så är det inte ospelbart, men mest förvånande att det ser så... gammalt och inte 2020-snyggt ut i brist på annat ord.

Yes, ett nytt Stalker spel. Fantastiskt. Hade så mycket roligt med dom gamla spelen.

Skrivet av ramlösa:

Sjukt jävla hypad över Stalker 2.
Var extremt pessimistiskt innan, att det antingen skulle dö en tyst död eller att det skulle bli nåt generiskt skräp.
Det här ser iallafall ut som Stalker..

Ja fy fan jag tror inte jag varit så hypad över ett spel tidigare faktiskt, älskade stalker SoC... jag är som barn inför julafton nu typ

Jag tyckte trailern för Halo Infinite var bra. Om någonting så tyckte jag att det visade att fokuset låg på att göra ett så bra spel som möjligt och sedan fokusera på det visuella än det motsatta. Jag tror folk har hamnat i en situation där vi förväntar oss så pass hög visuellkvalitet att vi glömmer bort vad som faktiskt är av betydelse i ett spel. Som ex. så är Battlefield 5 ett riktigt snyggt spel, men kanske ett av det värsta i seriens historia IMO. Det saknade allt som gjorde BF4 så bra. Och förbättrade (precis som sin föregångare) egentligen bara på visuellt ögongodis. Vi har blivit bortskämda av utvecklare i åratal nu och jag tror äntligen att det börjar visa sig.

Som en person som alltid velat se bättre grafik har jag med åren kommit att inse vad det verkar ha för betydelse på spelen i sig. Jag ser mycket hellre att utvecklare spenderar tid på att skapa en bra spelupplevelse med väl etablerade spelmoment än raytracing stöd.

Helvete vad coolt! Stalker 2! Dom måste va idioter för att misslyckas med den!

Skrivet av serverfel:

Helvete vad coolt! Stalker 2! Dom måste va idioter för att misslyckas med den!

Förra gången gick företaget i konkurs och Ryktet sägs att spelet var uruselt..
Men den nya trailern fångade definitivt Stalker känslan.

Yes Stalker2!
Gillade den första delen något enormt. Var dock inte helt bekväm när man smög omkring i något labb och det blev något ljud i lägenheten. Härligt krepy!

Spelet såg verkligen fult ut. Microsoft menar att Halo Infinite är byggd för Xbox Series X... Har Sony återigen vunnit generationen innan den ens har börjat?

Skrivet av adde_johan:

Spelet såg verkligen fult ut. Microsoft menar att Halo Infinite är byggd för Xbox Series X... Har Sony återigen vunnit generationen innan den ens har börjat?

Haha nu tror jag du drar lite för stora växlar baserat på en trailer. Msoft har redan vunnit över mig utan att jag behöver köpa en konsol. Game pass + eventuellt xcloud gör att man hittar ut till en mycket större konsumentbas än tidigare. Den här generationen kommer handla om mer än ett par snygga(fula) trailers ett halvår innan release.

Från visningen ser jag fram emot Avowed, Fable, Darktide. Kan nog också tänka mig att Grounded är roligt för de som gillar survivalgenren.

STALKER 2! HYPE!

Obligatoriskt Stalker-meme:

Skrivet av Stealhelm:

Som en person som alltid velat se bättre grafik har jag med åren kommit att inse vad det verkar ha för betydelse på spelen i sig. Jag ser mycket hellre att utvecklare spenderar tid på att skapa en bra spelupplevelse med väl etablerade spelmoment än raytracing stöd.

Min reaktion på trailern är generellt sett ljummen, delvis p.g.a. designen och delvis p.g.a. vad som visas rent spelmekaniskt.

  • Designmässigt ser det ut, som många andra säger, som ett spel som kom för flera år sedan, inte next gen.

  • Att det finns grafiska buggar i en demo är inget konstigt. Sen att de valt att visa en del av spelet i skymningsljus hjälper inte till att visa de eventuella grafiska förbättringarna.

  • Att designen är avskalad känner jag mig ganska ambivalent inför då detta kan vara något positivt också eftersom det med för mycket detaljer kan göra det svårt att urskilja fiender då de smälter ihop med omgivningen. Detta försämrar det spelmekaniska. Ljust och skuggor är viktigare än detaljer (till en viss gräns) enligt mig. Halo 2 Anniversary Multiplayer är ett ganska bra exempel på ett spel som ser väldigt snyggt ut men där fiender frekvent kan vara svåra att se.

  • Jag ingen större känsla för hur vapnen beter sig då han i princip skjuter alla fiender från samma avstånd med alla vapen. Svårighetsgraden verkar vara Easy vilket även gör att de dör som flugor av minsta lilla burst oavsett vapen.

  • Det känns också som att standardhastigheten man rör sig i är bland det långsammanste i något Halo-spel. Långsammare rörelser gynnar kompaktare myltiplayer-banor (vilket jag gissar de flesta som spelat Halo 3 saknat i Halo 4 och 5), men då sprint verkar finnas kvar, fast med en ytterst marginell hastighetsökning utöver standard, är jag orolig att tempot kommer sänkas för mycket och sprint bara kommer vara ett värdelöst irritationsmoment.
    Sprint-animationen är kanske bara just det, en animation när man rör sig framåt utan att använda vapnet. I am not convinced that Halo: Infinite 'has sprint'

  • Änterhaken gillar jag inte då det är ytterligare ett sätt att röra sig runt med (utöver sprint och climb), vilket kommer göra det ännu svårare att designa multiplayer-banor på ett balanserat och taktiskt sätt då det finns typ 15 olika sätt att närma sig en punkt ifrån. Kul i singleplayer, irriterande i multiplayer.
    Verkar fungera som pickup equipment i Halo 3. Något starkt negativt har ändrats till svagt positivt! Andra stycket i "A RING TO EXPLORE"

  • Warhogen (mitt favoritobjekt i Halo!) ser ut att bete sig ungefär som den har gjort mer eller mindre sedan Halo 2, förutom att den stabiliserar sig mitt i hoppet. ALDRIG att man landar sådär perfekt vid ett så stort hopp, speciellt när han svänger vänster just innan hoppet. Jag gissar att detta bara är i demon för att försöka hålla flytet i gamplayet.

Initiala första tankar efter 2 visningar, så allt kan ändras efter att jag låtit allt smälta in och läst runt lite.

Edit; Och dialogen i början känns krystad.

Senast redigerat 2020-07-26 00:31

Grounded hype här! Kommer nog att bli LAN-party med barnen på tisdag. Lägligt med semester.

Skrivet av UndaC:

Jag kan inte vara ensam om att tycka att Halo Infinite såg helt bedrövligt ut? Vissa av texturerna såg ut att höra hemma på Xbox 360 och den allmänna artstylen kändes så extremt förlegad.
Känns som Microsofts taktik med att alla spel ska vara bakåtkompatibla hela vägen tillbaka till OG Xbone kan ställa till det en hel del. Föredrar Sonys attityd som verkar mer inställda på att försöka maxa nästa generation snarare än att vurma om dem som sitter och ruvar på sju år gammal hårdvara.

https://i.ibb.co/2jBMZtN/halo.png

Den kommer inte att gå att köra på Xbox 360.

Sedan om man kan lösa skalbarhet för PC-spel (som skalar både lägre, och mycket högre, än konsol) så kan man lösa det på konsolspel också. Är mer en fråga om vilja och resurser än tekniska problem.

Sedan skall tilläggas att jag inte är något stort Halo-fan (eller FPS generellt).

Estetik och smak; alltid diskuterbart. Personligen inget fan av denna stilen, men det är helt klart medvetet valt och ingen teknisk begränsning (alla har inte samma estetiska preferenser).

Senast redigerat 2020-07-30 00:23